My Story ~ The Start

128 9 3
                                    

Jag heter Agnes. Och hatar mitt liv. Undrar ni varför? Jag ska berätta allt nu. Från början.

-------------------------------------------------------------- ----------------------------------------------------------------

Jag föddes den 21 September 1999.

Okej kanske inte  SÅ långt...

Jag minns första dagen i skolan. Jag minns att när jag kom, så sa någon:

"Tjockis".

Bara sådär! Jag som alltid hade varit underviktig och pinnsmal. Var jag fet nu? Ska jag börja banta??

Såna problem får man inte ha som 6-åring. Livet har nyss börjat!

Så jag låtsades att jag inte hörde dem. Min mamma var inte med, inte pappa heller. Så ingen kunde skydda mig. Varför, får ni veta senare.

Men jag hade min syster. Min älskade syster och bästa vän, Hilda. Hon och jag höll ihop. När pappa var full och var hon andra tjejer, när mamma grät för att hon kände sig ensam. Då höll vi ihop. Vi höll för öronen och borrade ner oss i våra kuddar tillsammans, för att slippa höra deras gälla skrik. Sedan sov vi där.

Tillbaka till nuet

Men allt är förändrat! Min syster finns fortfarande men inte mina föräldrar.

Jag hatar pappa, hatar hans missbruk och otrohet, hatar allt.

------------------------------------------------------------ ----------------------------------------------------------------

I alla fall, jag fortsatte i den skolan. Mobbaren var på mig hela tiden. Till slut sa jag till min syster Hilda.

Hilda? sa jag en dag när hon hade hämtat mig i skolan.

- Ja? svarade hon.

- En kille i min klass säger att jag är tjock så nu ska jag börja banta, sa jag som om det vore den naturligaste saken någonsin.

- ..........?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ ~ ~ ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Så detta var första delen! 

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 04, 2014 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Bortglömd och gömd.Where stories live. Discover now