[PROLOG]

117 4 0
                                    

"Bae, wake up. Tengahari dah ni"

Seorang gadis berambut blond berdiri di tepi katil sambil bercekak pinggang memandang seorang lelaki tanpa pakaian diatas katil. Dia menggelengkan kepalanya, "Such a lazy man" dia berpaling lalu menyambar beg tangan dan berlalu keluar dari bilik.

Lelaki yang sedang lena tidur itu masih tidak sedar kekasihnya sudah berlalu pergi meninggalkannya.

"Excuse me, Miss Kesha? Awak terjatuhkan kad" Mardel menyelitkan rambutnya kebelakang telinga sambil tersenyum manis kearah model yang tinggi lampai itu.

Ketika dia baru sahaja keluar dari biliknya, dia ternampak model yang sedang terkenal itu melintasinya sambil mengemaskan beg tangan. Tanpa dia sedar, sekeping kad terjatuh dari begnya.

Kesha berpaling sambil memberi senyuman manis, "Oh thank you girl"

Mardel tersengih. Bukan selalu dapat jumpa model Kesha ni depan mata engkau, dah lah cantik murah senyuman pulaktu. Love struck aku.

"Your welcome Kesha. You look so pretty bila jumpa depan-depan. Beruntung nya saya" Mardel menunduk tubuhnya sedikit, terasa diri kerdil berdiri berdekatan dengan orang terkenal itu.

"Thank you, awak pun apa kurangnya. Saya minta diri dulu okay?" Kesha melambai kecil lalu meneruskan langkahnya.

Mardel menggigit kuku jarinya apabila dia terasa tidak dapat menahan kegembiraannya berjumpa dengan Kesha.

Ringtone Bad Guy berkumandang mematikan senyuman Mardel. Dia mengeluarkan telefonnya yang berada didalam pocket seluar kerja. Button hijau ditekan, telefon dilekapkan ditelinga.

"Yes madam?"

Mardel memusingkan bebola matanya apabila suara wanita yang didalam corong telefon mengarahnya untuk mengemas bilik VIP dihujung karidor.

"Baik madam" panggilan segera ditamatkan.

Mardel mulai menolak troli melintasi setiap pintu bilik ingin menuju ke bilik VIP. Mardel merenggangkan tubuhnya dihadapan pintu sebelum cuba memulas tombol pintu bilik. "Penat nye sangat. Pandai korang semua ambil emergency leave harini tinggal aku seorang" Mardel membebel sambil tangan juga bergerak.

Mardel menggeleng kepala melihat katil yang berselerak ditinggalkan oleh tetamu bilik. "Korang kalau tak senangkan kerja housekeeping macam aku ni tak boleh ke? Setiap hari aku kena kemas bekas korang ni semua. Belum lagi yang aku jumpa dengan bau air erk"- Mardel menggigil geli.

Mardel menukar cadar baru selepas meletakan cadar lama kedalam bakul untuk dihantar ke dobi. Sedang Mardel menukar sarung bantal, kedengaran pintu bilik air dibuka, pergerakan Mardel terhenti.

"Who are you?"

Mardel tersentak apabila mendengar suara lelaki menegurnya. Mati aku! Bodohnya madam!

Mardel berpaling lalu segera menundukkan badan berkali-kali. "Saya minta maaf, saya ingat dalam bilik ni dah takda guest. Saya minta diri dulu"

Mardel yang baru sahaja ingin berpaling dan berlalu pergi gagal melangkah apabila tangannya ditarik oleh lelaki itu. "Who said you can leave this room?" Damn it this girl! Kau sengaja goda aku ke apa kerja pakai baju macam ni?

Tubuh Mardel dipandang dari bawah hingga ke atas. Dia tersenyum sinis, "Alang-alang kau dah masuk bilik aku ni, apa kata kau tolong aku satu benda" kakinya makin melangkah mendekati Mardel.

"Sir tolong lepaskan tangan saya" Mardel masih lagi berlagak tenang mengawal keadaan.

Lelaki itu masih dengan senyuman sinisnya lalu menolak tubuh Mardel ke atas katil. Mardel panik lalu membaling segala bantal yang ada diatas katil kearah lelaki itu dan segera melarikan diri.

Lelaki itu berdecit, "Baru test sikit dah lari. Takpa, nextime mana tahu kita akan berjumpa lagi" lelaki itu tertawa.

Que QiranWhere stories live. Discover now