"Luth? Where is your big brother?" Seorang wanita yang sudah kira separuh umur sedang duduk di kerusi meja makan sambil menikmati sarapan paginya.
Dia menoleh berkali-kali ke arah jam dinding untuk memastikan matanya betul melihat jam sudah pun pukul 8 pagi.
"He already wake up. Nanti turun lah tu. Mom, how are you today?" Luth mencium kedua-dua belah pipi wanita yang sentiasa menjadi tempat pertama dihatinya. Semenjak kematian ayah, mereka hanya tinggal seorang ibu. Dimana mereka tidak akan dapat mencari dilain tempat.
"I'm fine my baby. Thank you" Angela tersenyum melihat wajah anak bongsunya.
"Good morning"
Angela dan Luth serentak menoleh kearah datangnya suara itu. Mereka berdua tersenyum, lalu membalas ucapan selamat pagi.
"Qiran? Are you okay?" Angela mengerutkan dahinya apabila melihat wajah anak lelakinya begitu tegang seperti baru ada masalah yang menimpanya.
Qiran menggeleng. "Nothing. I can handle it" Qiran mengunyah sandwich yang sentiasa menjadi kegemarannya dengan perlahan. Otaknya sudah bekerja memikirkan tentang masalah yang baru sahaja terjadi di pejabat, dia mengeluh perlahan. Roh ke lain jasad ke lain.
Dia bingkas bangun, "Im sorry mom. I got to go. I have thing to do"
"Its okay. Drive safe Qiran" Angela menghantar anak sulungnya dengan senyuman. Apabila Qiran sudah hilang dari pandangan dan enjin kereta Lamborghini juga sudah tidak kedengaran. Angela terus memandang Luth, "What happen to your brother semenjak dua menjak ni?"
Luth menjungkit bahunya, "Luth tak tahu, Qiran takda pulak story apa-apa dekat Luth"
Angela mengecilkan matanya memandang Luth. "Are you sure Que Luth?"
"Yes mom. I'll never lie to you" jam yang berlilit dipergelangan tangan dipandang, "Alright, I got to go. Luth kena hantar assignment dekat prof. Take care, nak pergi mana-mana tell me or Qiran. We love you" pipi Angela dicium lagi.
Angela tersenyum manis, "Drive safe"
"Honey, if you can see our child right now. You will be proud" Angela menyeka air matanya yang hampir jatuh berlinangan.
"Can you tell me what happen?" Qiran duduk di sofa kulitnya sambil memandang seorang pekerja lelaki yang sedang berdiri sambil menunduk-nunduk.
"Our project yang sepatutnya dilancarkan next month have been stole, Dienz Holding keluarkan design yang hampir sama dengan kita punya project this morning"
Qiran menarik nafas dalam dan menghembus perlahan. Tangan sudah mengepalkan penumbuk, "Tell me, siapa yang pegang semua file?"
"Judith, your secretary"
"Call her. Now!"
"Okay sir" Lelaki itu bergegas keluar sebelum dirinya terkena tempias amarah tuannya.
Qiran bingkas bangun dari sofa lalu bergerak menuju kearah meja kerjanya. Iphone 8plus yang berada diatas meja dicapai, nombor telefon seseorang di dail. Button loudspeakers ditekan, telefon kembali diletakkan diatas meja.
Selepas beberapa saat menunggu, panggilannya diangkat.
"Bro? What's up? Apahal call pagi-pagi ni?" Kedengaran suara serak basah seorang lelaki, seperti baru sahaja bangun tidur.
"Datang office aku sekarang" Qiran berpeluk tubuh sambil memandang ke arah screen telefon.
"Okay. Lagi 30minit aku sampai" panggilan ditutup.
YOU ARE READING
Que Qiran
RomanceInteresting! My heart beat so fast, are she the one? ------ Hello, as you guys know. This acc still new, but I'm the writer for HATI KAU MILIK AKU. And yeah, let's have fun!