BAB 1:SIAPAKAH DIA

9 0 0
                                    

KUMPULAN EXO SEDANG BEREHAT DI BAWAH SEPOHON POKOK SAMBIL MENIKMATI ANGIN SEPOI-SEPOI BAHASA SEBELUM MEREKA DI KEJUTKAN DENGAN KEDATANGAN CHANYEOL DAN KAI.

"HYUNG,ADA BERITA GEMPAK NI".UJAR CHANYEOL SAMBIL TERCUNGAP-CUNGAP KERANA KEPENATAN SETELAH BERLARI DENGAN TERBURU-BURU MENUJU KE KAWANNYA YANG LAIN.

"KAU NI KENAPA CHAN?MACAM KENA KEJAR DENGAN PENSYARAH PULAK,KE KAU ADA BUAT SALAH?"TANYA SUHO KEPADA CHANYEOL.

"well,macam la x kenal si chanyeol..benda ntah pape pun,dia je yang kecoh lebih".tempelak d.o kepada chanyeol.

"ish dia ni,biar jela...hah,suho hyung nak tau something x ni?"

"aii,suho hyung je ke?...habis kita orang tak perlu tau ke?"ujar baekhyun.

"haa,nak bagitahu semua la ni...korang je x nak dengar...selalu potong percakapan aku".

"sape cakap kita orang x nak dengar?,bagitau la..dari tadi lagi ni menunggu berita yang dikatakan gempak tu..."sehun yang begitu teruja untuk mengetahui berita yang akan disampaikan oleh chanyeol.

"tadi kan masa aku on the way datang ke sini,aku nampak 2 orang perempuan ni..cantik siot".ujar chanyeol bersungguh-sungguh namun belum sempat dia menghabiskan percakapannya d.o telah memotong terlebih dahulu percakapnya.

"kau tu semua perempuan lawa,ntah yang mana yang x lawa".bidas d.o.

"hahahaha,betul tu d.o....hyung sokong".tambah suho..

"hurm,suka hati korang lah ....malas dah nak cerita..".ujar chanyeol dengan nada merajuk..

"alololo,diorang gurau jela..cepat la sambung cerita tu..nak dengar ni sambungannya".baekhyun memujuk chanyeol.

"aku ada dengar tadi yang diorang tu pelajar pertukaran dari *******...kalau korang x percaya jom lah kita pergi tengok sekali..aku boleh tunjukkan."ujar chanyeol dengan terujanya..

"nak-nak..jom.."sehun dan baekhyun menjawab serentak dengan perasaan gembiranya...Hanya d.o dan suho sahaja yang mendiamkan diri kerana mereka dikenali dikalangan pelajar sebagai seorang yang agak susah untuk didekati,lebih-lebih lagi suho yang terkenal dengan sifat garangnya...Tiada seorang wanita pun yang berani menegur atau mendekatinya..Manakala d.o lebih memilih untuk mendiamkan diri kerana dia tidak gemar berkawan dengan sembarangan orang..Oleh itu mereka berdua dikenali sebagai cold hearted.

Ketika mereka berempat bersiap untuk pergi melihat perempuan tersebut,niat mereka dihalang oleh suho."eh,x payah nak menggatal sangat ye..Dah-dah,jom masuk kelas,waktu rehat pun dah nak tamat"suho memberikan kata putus.

Jelas perasaan hampa terpancar di wajah mereka berempat namun tiada seorang pun yang berani membantah..Hanya wajah yang muram sahaja yang kelihatan..Manakala d.o yang melihat perubahan wajah mereka hanya mampu ketawa kecil.Akhirnya mereka menuju ke kelas dengan perasaan tidak puas hati.

MY SECRET LOVER S1Where stories live. Discover now