الشخصيات

5.9K 60 1
                                    

سما الدمنهوري ( سما طبعيتها هاديه مع الناس اللي متعرفهاش لكن مع صحابها عكس كده عندها 20 سنه ف كلية الطب بتحب تلعب رياضه و مصارعه تشوفها ف لابسها تحسها ولد في نفسها )

سليم الدمنهوري ( دا بقي اخوها الكبير ظابط عنده 25 سنه بيحب رنيم صحبت سما اخته و بيعتبر سما بنته و صحبته مش اخته )

علي الدمنهوري ( ابو سما و سليم عنده 50 سنه بيحب عياله اوي و بيخاف عليهم من الهوا الطايرو هو رجل اعمال و عنده شركه متجوز مراته جواز صالونات )

صبرين هاشم ( امهم طيبه جدا و حنونه استحملت كتير علشان خاطر عيالها و هتتعرفوا عليها اكتر في الروايه )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

مالك الكيلاني ( مالك عنده 24 سنه دا بقي الدانجوان اللي مقضيها كل يوم مع بنت شكل مفيش بنت مكلامهاش و برغم من انه كده لكنه ممتاز جدا دراسيا خريج كلية الهندسه من ساعة م اتخرج و هو مش عاوز يشتغل معتمد علي فلوس ابوه)

ياسمين الكيلاني ( اخت مالك مع سما في الكليه انطوائيه مش بتحب تتعرف علي ناس جديده عندها 20 سنه )

حسن الكيلاني ( ابوهم عنده 55 سنه صاحب اكبر شركة بناء و تشيد و عاوز مالك يجي يشتغل معه في الشركه متجوز مراته عن قصة حب )

سناء عابدين ( امهم مدلع مالك اووي علشان ابنها الوحيد و اي حاجه هو عاوزهه هي بتعملها ليهه علطول )

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

اصحاب سما الشله الكريمه

منه عز الدين (صحبتها من ايام ابتدائي يعتبر عاشوا حياتهم مع بعض سهر و سفر و مزاكره كل حاجه كانوا بيعملوها زي بعض و معظم لابسهم نفس الحاجه يعتبر تفاصيل منها زي سما البت اللي يعتبر مسترجله ضد فكرة الارتباط من الاساس)

حنان حسين ( شهرتها باصي متحبش حد يناديها بأسمها بتحب تتعرف علي الناس حبوبه و سريعه في انها تاخد علي الانسان )

رنيم محمود ( تعتبر الدكتور النفسي بتاع سما الوحيده اللي بتعرف تحل مشاكل سما بتحب تفرحها اللي حواليها صعب تلاقيها زعلانه في يوم هي عيشهه علشان تفرح اللي حواليها )

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

باقي الشخاص هتعرفوهم مع احداث الروايه


غيرة رجل و غرور انثي.... بقلم / روان على حيث تعيش القصص. اكتشف الآن