Kirjoittaminen on aika ajoin sellaista, että tahtoo kirjoittaa, muttei ole minkäänlaista ideaa. Olen pohtinut viimeiset kuusi kuukautta tekisinkö tämän tyylisen luvun tähän teokseen vai "Kirjailijaksi" teokseeni. Koin näin pitkän ajan jälkeen, että tämä olisi se paras paikka, sillä tänne olen jo pari omaa ideaani luonut. Sellaista ehkä hiukan täydempää ja yksityiskohtaisempaa kuin mitä tässä luvussa tulen jakamaan.
Idean siemen on siis luku jossa jaan muutaman lauseen pätkiä, joiden tarkoitus on ainoastaan saada se oma kirjoitus käyntiin. Olen itse huomannut, että joskus joku lausahdus ystävänkin suusta saa aikaan kokonaisen kohtauksen tarinaani, jossa olen ollut jumissa iäisyyden tai mainoksesta olen keksinyt kokonaan uudenlaisen kertomuksen. Tässä luvussa annan 10 ideansiementä, jotka saat suoraan kopioida tarinaasi tai muokata omanlaisksi novelliisi sopivaksi. Ainoa kriteerini on, että tahtoisin kuulla jos käytät ehdotustani ja mielellään myös antaisit minulle ja muille mahdollisuuden päästä lukemaan tekeleesi. Tämä on myös oiva tapa harjoittaa niitä omia kirjoituslihaksia, jos pitkään olet ollut jumissa tekstien kanssa.
Kiinnostuitko? Kerro ihmeessä kommenteissa, jos tahdo lisää idean siemeniä, sillä näitä kyllä riittää!
1. Hermostunut barista
Hermostuneen oloinen barista ei katsonut minuun kun hän ojensi minulle tilaamani pumpkin spice laten.
Soin hänelle hymyn. "Eihän se ollut nyt niin vaikeaa, vai mitä?" Kysyin laskien aseeni pöydälle.
2. Et ikinä arvaa...
"Äiti! Et ikinä arvaa, mitä koulussa tapahtui tänään!"
"Ryhmä umppalumppia murtautui sisään ja kidnappasivat rehtorin."
"Mitä ihmettä? Miten tiesit?"
"Koska minä käskin heitä tekemään niin."
3. Käsitinkö oikein...
"Käsitinkö oikein. Sinä ET ole isäni?"
"En."
"Luojan kiitos! Ei millään pahalla, mutta kukaan ei tahdo vegaanista ihmissutta isäkseen."
4. Se olet siis sinä...
"Se olet siis sinä, joka on varastanut kaikkien kissat!"
"Tarvitsen niitä erääseen kokeeseen."
5. Jos joku tuottaa ongelmia...
"Jos joku tuottaa ongelmia, sano heille ettei kala tule koputtamaan kahdesti."
"Mitä hittoa tuo tarkoittaa?"
"He kyllä tietävät."
6. Kun epäilet...
"Kun epäilet, etsi haisunäätä ja lyö sitä. Se tuo onnea."
"Kuka niin sanoo."
"Setäni."
"Setäsi kaipaa apua."
7. Onko sinulla koskaan...
"Onko sinulla koskaan ollut pakottavaa tarvetta katsoa jonkin palavan?"
Jäykistyin ja käännyin ympäri nähden miehen joka katsoi suoraan minuun. "Puhutko minulle?
"Puhumme aina heille ennen kuin se tapahtuu."
8. Jokin limainen...
Jokin limainen ja märkä lukittautui vasempaan jalkaani.
Ponnahdin salaman nopeasti ylös ja yritin ravistaa inhotuksen irti jalastani, mutta lonkerot kiertyivät tiukemmin kiinni jalkaani tahtomatta päästää minusta irti.
"Näin siis käy kun ärsytät Poseidonia", mumisin itsekseni ja kaivoin esiin veitsen.
9. Jos aluksi...
"Jos aluksi et onnistu, pakkaa reppusi ja painu niin kauas kuin pääset täältä."
"Minkälainen neuvo tuo oikein on?"
"Sellainen mikä pelastaa henkesi."
10. Sääntö yksi
Sääntö yksi; Vältä naista vihreissä korkokengissä hinnalla millä hyvänsä.
YOU ARE READING
KAHVILA - paras paikka ideoille, kommenteille ja ajatuksille
RandomHei! Tämä teos ei ole tarina tai kokoelma runoista taikka novelleista. Halusin keksiä tavan jolla tuoda ajatuksena olevat tarinat teidän tietoonne, kommentoitavaksi ja tämän parempaa en keksinyt. Aika ajoin keksin uuden juonen uudelle tarinalle tai...