EPISOD 2
<Disekolah>
Najwa: wei issha, kau dah siap kerja sekolah yang cikgu zura bagi??
Issha: mestilah sudah.
Issha mengeluarkan buku tulisnya lalu diberi kepada Najwa. Najwa mengambilnya.
Najwa: issha, macam biase erk, aku nak copy paste sikit je, tak banyak pon.
Issha merampas buku tersebut.
Issha: banyaklah kau punye sikit, hari tuh kau cakap sikit je kan, padahal satu jawapan sume kau copy paste.
Najwa: alo issha bolehlah, kali nih je..aku janji.
Issha tidak sampai hati melihat muka kawannya.
Issha: yelah yelah, tapi kalau cikgu tanya kau jangan kaitkan aku dalam masalah kau erk.
Najwa: yes boss!!
Najwa memberi tabit hormat pada issha. Terlihat kelibat Adam yang masuk kedalam kelas, Issha memandang Adam dan Adam membalasnya, cepat² Issha mengalihkan pandangannya.
Adam duduk dimejanya yg berada dibelakang Issha, Issha hanya mendiamkan dirinya.
Issha mula teringat akan kata² Adam yang akan diberi padanya tidak lama lagi. Beberapa minit kemudian Cikgu Zura masuk kedalam kelas dan sesi pembelajaran bermula.
<Waktu Rehat>
Selepas makan seperti biase murid² akan melepak ditempat yang mereka selalu lepak, dibelakang sekolah, perpustakaan dan sebagainya.
Seperti biasa Issha dan Najwa akan melepak di Arena Kokurikulum dalam bahasa singkatannya ARENAKO.
Najwa: Issha kau tahu kan cikgu baharuddin nak pindah sekolah kot.
Issha: ape? Kau biar betui?? Cikgu baha???!
Najwa mengangguk sambil mengunyah jajannya.
Issha: kenape erk die nak pindah??
Najwa: lah kau tak tahu ke?? Pasal kes die bercinta dengan cikgu yati lah..dorangkan putus, so cikgu baha broken terus nak pindah sekolah.
Issha ketawa terbahak² mendengar gosip dari mulut Najwa. Seperti biasa pantang saja ade gosip pasti Najwa orang pertama yang akan mengetahuinya.
Issha: sampai macam tuh sekali dorang?? No komenlah kalau macan tuh.
Mereka berdua ketawa sehingga didengari Adam dan rakannya Sham, lalu Adam mendekati mereka berdua, Najwa terkejut melihat kemunculan Adam di belakang Issha, Najwa terus diam dari ketawanya. Issha perasan akan perubahan wajah Najwa yang tadi gembira terus senyap. Lalu Issha mengalih pandanganya kebelakang dan die juga turut terkejut melihat Adam berada dibelakangnya.
Sham: amboii suke betul korang berdua, ade gosip besar lagi ke Najwa??
Najwa: hurm, suke hatilah nak ketawa besar ke, gelak besar ke, yang kau sebok tuh kenapa??
Sham adalah pelajar lelaki yang suke mengganggu dan jugak menyakat Najwa.
Najwa: jomlah Issha kite pergi dari sini, panas pulak dekat sini.
Najwa menarik tangan Issha untuk pergi, tapi dihalang oleh Adam.
Adam: tunggu kejap, saya ade bende nak bincang dengan Issha.
Najwa memandang Adam dan Issha lalu die melepaskan tangan Issha.
Najwa: ok..tapi jangan lame² ye, nanti lambat masuk kelas.
YOU ARE READING
MASIH ADA SAYANG
RomancePersahabatan dan Percintaan, telah menyelubungi diri Zuqrina Batrissha, antara Adam Muhkriz dan Haziqullah. Masih ada sayang antara mereka bertiga?? Mampukah Issha melalui segala dugaan yang berlaku pada kehidupannya. Dan bagaimana dengan persahabat...