■ Aurora pov ■
"Aurora.."
"Neomu saranghaeyo (Saya sangat cintakan awak) " berbunga hati aku beb crush cakap camtu.
Jungkook menghulurkan tangannya lalu aku menyambut huluran itu dan kami berdua menari bersama-sama. Jungkook membawa aku ke sebuah taman di belakang istana yang gah itu.
Kami memandang antara satu sama lain dan jungkook mendekatkan mukanya kearah ku dan -
SPLASH!
Aku terus tersedar dari mimpi hampir indah ku.
"AURORA LEE BANGUN DAH PUKUL 7 PAGI MASIH LAGI TEBONKANG TIDUR" aku hanya mengangguk faham dengan bebelan omma tu.
Mata aku masih mamai dan aku masih tak puas hati why omma kena kejut time time abe jungkook nak kiss kitew ヽ༼ಢ_ಢ༽ノ .
"LEE AREUM BANGUN MANDIIII" terkejut aku dibuatnya apabila omma menjerit sekuat hatinya di telinga kiri ku.
Dengan sepantas kilatnya aku turun dari katil dan mencapai tuala lalu terus meluru ke arah bilik air.
○ S c h o o l o u f i t ○
□ Ruang Makan □
Aku duduk bersebelahan jaerin. Awal minah ni datang ni mesti sebab mak dia tak masak ni lepastu datang makan kat rumah aku wkwkwkwk.
"Bagusnya la kamu ni jaerin rajin bangun awal, rajin tolong orang tua, bersopan santun pulak tu untung puan kim ada anak macam awak" nak tersembur toast aku
Bersopan santun?!
Sumpah gelak setahun omma tak kenal lagi perangai real minah tu. Kalau omma tahu komfem dia menyesal puji minah tu HAHAHAHAHAAH.
"Eh mane ada ajjuma (makcik) saya ni biasa- biasa je " eleh merendah diri tu mesti sebab nak kena puji tu wkwkwkwk.
□ SKIP □
Aku berjalan bersama-sama jaerin ke sekolah maklumlah sekolah kami dekat je afufufufufufu.
"Areum kau tau tak?"
"Taktahu"
"Kalau taktahu meh aku cerita. Kau tau tak ryujin junior kita tu heboh kat satu sekolah yang dia ngan crush kau couple"
WADEHEK
Ryujin budak hinggusan tu couple dengan jungkook? Unbelibubble.
"HAHAHAHAHAHAH si hinggusan tu buat lawak apa siot HAHAHAHAHA"
"Entah aku nyampah siot syok sendiri"
Kami tiba di sekolah dan korang nak tau tak?
Ryujin hinggusan tu dia confess kat jungkook wehhh!!
Lepastu jungkook senyum je sambil angguk amenda babun crush aku nih.
Si hinggusan tu pun satu dah tahu aku suka abe kook sebuk nak confess. Meroyan aku dalam kelas yakwoh emm.
□ Dalam Kelas □
Habis semua makian aku lepaskan kat jaerin dia boleh je cakap 'sabar eh' 'ini ujian' 'sabar sabar' paleotak dia.. Crush aku tu dia arghhhh!!!.
TOK TOK
"Em saya nak jumpa areum unnie boleh?" Ujar ryujin di depan muka pintu kelas aku.
Aku menguatkan diri untuk berjumpa dengan ryujin aku tak boleh nampak lemah dan giveup lee areum tak pernah kalah hwaiting.
□ Luar Kelas □
"So aku menang "
"Menang?"
"Yeah menang aku menang dapatkan jungkook sunbaenim dari kau heh" lagaknya. Rasa nak ambik kasut tumit tinggi abang jeonghan hentuk kat kepala dia
Geramnya aku..
Aku berdecit kecil lalu aku memandangnya tajam sekali
"Kau menang? Heh aku boleh rampas jumgkook tu sekejap je dari kau tau" ujarku
"Kalau camtu trylah"
Wadehek dis hinggusan gurl
"Aku bagi kau tempoh 30 hari untuk pikat jungkook sunbae "
"Setuju?" Aku menelan perit air liur ku takkan nak tolak kut areum nanti nampak lah kau just pandai cakap je buat tak boleh
Terima jelah
"Aku setuju" ryujin terseyum serot lalu blah dari kelas ku.
Aku terus meluru kearah meja ku lalu menanggis di pangkuan jaerin
"Kau dah kenapa? Si hingusan tu pukul kau ke?"
Aku menggeleng
"Habistu? Cerita la kat aku"
"Sebenarnya-"
Aku menceritakan semuanyab sampai A-Z kepada jaerin
"Jangan risaulah"
"Kenapa pulak? Aku dahlah cengeng pemalu pulak tu huaaa" tergelak habis jaerin
"Kim Jaerin akan membantu Lee areum memikat jeon jungkook dalam masa 30 hari" terseyum lebar aku dibuatnya
"Thanks"
"Welcome"
-To be bersambung-
YOU ARE READING
30 Hari memikat Jeon Jungkook + Tips
FanfictionStart : dari otak esah yang kecil yini End : ( ͡° ͜ʖ ͡°)