01

154 18 8
                                    

"Guy's!! Guy's!!"

"Apa dia Kim Jusoo?"Tanya 4 sahabatnya, Shin Ryu Rin, Park Haneul, Kim Haera dan Jane Lee.

"Saem Park, panggil kita lima suruh jumpa dia."Kata Jusoo.

"Jangan kata dia suruh buat benda pelik lagi."Kata Jane.

"Last disuruh aku pergi kat hospital yang terbakar 5 tahun lepas."Kata Ryu sambil memeluk tubuhnya.

"Sampai kau demam seminggu sebab terjumpa hantu tanpa kepala."Kata Haera.

"Eh dah-dah korang ni. Aku yakin kita tak kena dah."Kata Haneul dengan yakin.

Mereka berempat jeling ke arah Haneul.

"What??"Soal Haneul.

Pejabat Park Chanyeol

"Saya nak awak berlima pergi ke hutan esok pagi."Suruhnya membuat lima orang gadis didepannya ternganga.

"H-hutan saem."

"Yup hutan."

"Kenapa kami kena pergi? Orang lain tak de ke, Saem."Soal Ryu.

"Ada tapi orang lain tak nak so saya suruh awak berlima."Kata Park Chanyeol sambil tersengih macam kerang busuk.

Sengih-sengih aku lempang juga saem ni.-Kata Ryu dalam hati

"Dah-dah awak semua boleh keluar. Bye-bye."Katanya sambil melambai tangan.

"Dasar saem telinga capang."Kutuk Jane.

"Park Haneul!!!!"

"Mianhae!!!"Jerit Haneul sambil lari.

"Tunggu kau Haneul."Jerit mereka berempat lalu mengejar Haneul.

Kelas

"Huh! Penat sia kejar kau."Kata Haera.

"Sapa suruh kejar aku, Hahahaha."Kata Haneul.

"Eih, kuang aja kau."Kata Jusoo sambil menuding jari nya ke arah Haneul.

"Sudah jangan gaduh. Kalau korang bergaduh pun Saem Park tak kan ubah fikiran."Kata Ryu.

"Betul. Baik kita ikut je apa yang Saem Park suruh."Kata Jane.

Tiba-tiba

Kelas yang bising tadi menjadi sunyi setelah saem Kim masuk ke dalam kelas mereka.

"Ok kelas Saem ada berita menarik untuk kamu semua."Katanya.

"Apa dia saem?"Soal salah satu pelajar di dalam kelas tersebut.

"Lima orang pelajar di dalam kelas ni yang bertuah adalah Shin Ryu Rin, Park Haneul, Kim Jusoo, Kim Haera dan Jane Lee akan pergi ke hutan esok pagi."Kata Saem Kim.

"I feel you."Kata rakan sekelas mereka berlima.

"Ok kelas kamu boleh bergerak ke makmal sekarang dan awak berlima jumpa saya."Suruh Saem Kim.

Setelah saem kim pergi meninggalkan kelas mereka. Pelajar-pelajar lain pun keluar dari kelas terus menuju ke makmal sains.

"Guy's kalau aku dah tak de esok tolong maafkan kesalahan aku selama ni."Kata Haera.

"Aku pun nak minta maaf."Kata Jusoo.

Pak! Puk! Bang!

"Adoi! Sakitlah bengap kau tampar."Kata Haera dan Jusoo sambil mengosok pipi mereka.

"Dah kau tak habis-habis berdrama."Kata Jane.

"Sudahlah korang. Saem Kim dah tunggu tu."Kata Haneul lalu meninggalkan mereka berempat di dalam kelas itu.

"Yah!! Tunggu lah."Jerit mereka.












}FIVE VAMPIRES{

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 27, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Five Vampires TXTWhere stories live. Discover now