5 Sınıf Tavsiyeleri
- Artık 4. Sınıf değilsiniz , daha Olgun olmaya özen gösterin
- Saklambaç , yakalamaç gibi çocuk oyunlarını oynamayı bırakın
-Okul çantanızı artık Barbie ,Winx ' li olmasın , yeni çantalar alın , mesela desenli çantalar alabilirsiniz
- Çanta almaya imkanınız elvermiyorsa , kendi çantalarınızı yaratın ;
Kumaş bulun. Çantanızı hangi renk istiyorsanız o renk olabilir. Ardından bir terzide onu diktirin. Annenizin dikiş makinası varsa çok daha iyi olur. Sonra üzerine kullanmadığınız aksesuarları takabilir , keçeli kalemle desen yapıp adınızı bile yazabilirsiniz .
- Asla küfüre başlamayın . Zaten hepimiz 6. Sınıfta başladık o işe , ki bence hiç hoş değil ama alışkanlık oldu işte siz aynı hatayı yapmayın.
- Güzellik konusunda takıntılarınız ergenliğe yaklaşma döneminden dolayı artabilir. Ancak güzelliğe çok önem vermeyin , ama bakımsız da olmayın.
- Mesela cildiniz kuru şse bir miktar krem sürün , renksiz dudak nemlendiricileri kullanın , mesela BabyLips gibi olabilir.
- Deodorant kullanmaya başlayın. Ama daha teriniz çok olmaz o yüzden sadece bir fsı hoş kokmanızı sağlar.
- Saç görünüşte çok önemlidir . Saçımı açacak diye darmaduman saçlarla okula gelmeyin , yaşınıza en uygunununu yapın ve bağlayın , ancak ezik veya inekler gibi modeller yapmayın değişik saç modelleri deneyin.
-Daima dik yürüyün , yoksa erkenden ezik gibi gözükürsünüz .
- Konuşurken fazla bağırmayın ancak sesli konuşun insanlar sizi duysun ( sırlarda filan değil tabii ki)
- Kimseden utanmayın ve hep gülümseyin.
- Bol bol bahçeye inin ve ön bahçede daha çok takılın genelde kaba ve büyükler arka bahçelerde oluyor.
- Kimsenin size sataşmasına izin vermeyin ve kavga çıkarmayın , kavgalara girişmeyin .
- Sık sık gülümseyin .
- Ortaokula başladığınız için özel durumlar olmadıkça hep burda olacaksınız , okulu sevmek için kalbinizin aşkını seçin ancak sakın erkenden başlamayın sadece aşık olun o kadar .
Çantanızda taşımanız gerekenler ;
- Kitap ve defterleriniz
- Telefonunuz varsa telefonunuz
- Kalemliğiniz
-Su
- Atıştırmalık
- Kulaklığınız
-Teneste arkadaşlarınla inceleyebileceğiniz bir dergi
+ 10 okumada 6 ve 7. Sınıf bir arada gelir .