Uno?

38 9 10
                                    

Seperti yang dijangkakan.Lepas exam banyak orang yang langgar peraturan sekolah.Tapi,sekali sekala tak apa kan?Tapi,walaupun diorang yang langgar tapi aku tetap support mereka.Seperti Mizah,yang bawa Uno untuk mengisi masa lapang.

"Eh,jom main" ,ajak Mizah.Kami pun ikut lah main.Jumlah orang yang main seramai lapan orang.Setiap orang diberi lima kad.Aku tak dapat kad yang aku mahu."Oi,siapa bagi aku kad ni.Tak bertuah",jelasku dengan nada sedikit mengejek."Si Jumek Grande",jelas Mizah.

Turn akak garang mula dulu.Si Sri,pastu diikuti ngan Murni baru aku."Cepatlah",kata Fadz."Tenang kau",jelasku.Lalu aku menurunkan kad berwarna merah.Si Fadz tukar warna menjadi warna kuning.Kemudian Jumek pastu Mirah dan seterusnya.Semakin lama semakin sengit kami bermain."Ambil ni"kata Mirah.Dia menurunkan kad +4 kepada Jumek."Ai,kau ni",marah Jumek.

Kemudian tanpa disedari Sri dengan Murni telah tamat.Aku yang ingin menamatkan permainan ini dengan segera dihalang oleh Fadz dengan menurunkan kad+2.Tidak!!Nampaknya,lama lagi aku hendak menghabiskan lukisan aku ni.(Author sedih la)

Aku melihat peluang yang cerah untuk menghabiskan permainan ini.Tinggal kad yang terakhir ada di tanganku.Time aku hendak turunkan ia,Sir Rahman masuk.Sh**.Bisik aku dalam hati.Dua kali aku dihalang untuk menamatkan permainan itu.Apalah nasib aku ni.Sian aku.Malang betul nasib aku.Dan sehingga pulang kami belajar macam biasa.(Tak belajar pun.Kelas macam pasar ikan adalah.)Tapi,takpelah.Asal dah main sekali cukup dah.

K-Popers SejatiWhere stories live. Discover now