Louis pov
Ik word wakker doordat er iemand aan mijn schouder schud. Ik besef het me niet helemaal want ja, ik slaap nog half. Maar dan heb ik opeens weer door dat ik alleen woon! Ik gil, spring overeind en sla de persoon in zijn gezicht zodat hij omvalt. Mijn hart bonkt van de schrik. 'Godverdomme, Louis. Was dat nou echt nodig?' Shit! Het was Harry. Ik zie dan pas dat zijn neus bloed. 'Sorry,' zeg ik. 'Laten we dat even schoonmaken.' Hij loopt mee naar de badkamer waar ik een wc papiertje pak. Het bloeden is gelukkig gestopt. Zachtjes wrijf ik het bloed weg. 'Hoe kom je überhaupt binnen?' Hij haalt zijn schouders op. 'Marcel ga me je sleutel.' O ja, die had hij in geval van nood. 'Maar ik had niet verwacht dat je zó erg zou schrikken.' Hij lacht waardoor mijn hand uitschiet en ik perongeluk zijn lippen even aanraak. Meteen trek ik weg. Ze voelden wel zacht though. Louis, stop! 'Lukt het?' Harry heeft natuurlijk door dat ik stopte. 'Ja-a hoor' stotter ik. 'Het is weg. Waarom kwam je eigenlijk?' 'O, ik dacht. Misschien kunnen we wat gaan doen?' Ik glimlach. 'Graag! Ik heb om 8 uur alleen wel met Eleanor afgesproken...' Harry haalt zijn schouders op. 'Geen probleem. Nou. Kleed je aan, ik maak ontbijt.' Grinnikend loop ik mijn kamer in en pak wat kleren, gewoon simpel. Als ik de woonkamer in stap ruik ik meteen een lekkere geur. 'Wat ruikt er hier zo goed?' Harry wijst naar de pan waar eieren met Bacon bakken. 'Thanks.' Na het eten besluiten we de stad in te gaan. Het is gelukkig een erg zonnige, warme dag. 'Kunnen we die winkel even in gaan?' Harry wijst naar een winkel waar ze allemaal bandshirts en vooral veel zwarte items verkopen. Echt zo'n winkel waar Harry inderdaad heen zou gaan. 'Sure.' We stappen naar binnen. 'Hai Zayn!' Harry zwaait naar de jongen achter de toonbank. Hij heeft een wat donkere huid, zwart haar en bruine ogen met lange wimpers. Heel knap dus. 'Hey Harry. Wie is dat?' Hij kijkt vragend naar mij. 'Louis, Harry's...' wat ben ik eigenlijk van hem? 'Toekomende beste vriend.' Grijnst de jongen met krullen. Zayn lacht. 'Louis ik ga even wat passen.' Harry verdwijnt een pashokje in. Ik loop nog wat rond in de winkel. 'Dus Louis. Wat vind je van Harry?' Zayn kijkt nu al geïnteresseerd. 'Heel aardig. Ik kan goed met hem overweg.' 'Enne, nog iets?' Ik zucht lichtjes. 'Ik ben niet verliefd op hem, als je dat bedoelt.' 'Oh.' Hij kijkt teleurgesteld. 'Ik shipte het net.' Mompelt hij. Ik rol lichtjes met mijn ogen. 'Lou, hoe staat dit.' Ik zie Zayn lichtjes grijnzen bij het horen van Harry's bijnaam voor mij. Ik loop naar hem toe. Hij draagt een zwarte broek, een soort van blauw overhemd en een zwart jasje daaroverheen (outfit van de tattoo roulette). Het is totaal Anders dan wat hij normaal draagt, maar 'ik vind het mooi!' Zeg ik met een glimlach. 'Ik ook.' Zayn staat opeens achter me. 'Oke,' Harry kleed zich weer snel om. 'Dan gaan we.' Hij betaald en we nemen afscheid van Zayn. Dan lopen we weer verder. 'Zullen we daar heen?' Harry wijst naar de Starbucks. 'Goed idee.' We lopen naar binnen en bestellen wat. 'Wie is Zayn eigenlijk?' Ik neem een slok van mijn drankje nadat ik dat heb gevraagd. 'Een oude vriend van mij waar ik nog steeds contact mee heb. Ik wist dat hij daar werkte.' 'En, heeft hij een vriendin?' 'Nee, hij is ook gay. Hoezo? Geïnteresseerd?' Waarom kijkt hij totaal niet blij als hij dat vraagt? 'Nee absoluut niet.' Zeg ik vastberaden.Na de gezellige dag met Harry heb ik al helemaal geen zin meer om hem gedag te zeggen en met Eleanor weg te gaan. Maar ik moet wel. Aan het begin can onze relatie was ik echt nog helemaal blij en verliefd. Ik besef nu pas hoe snel dat een beetje weggezakt is. Ik ga me ook niet meer omkleden. Ik hang wat op de bank tot het bijna 8 uur is. Dan vertrek ik naar de bioscoop. Eleanor staat daar al te wachten terwijl ze op haar telefoon bezig is. 'Hai El.' Zeg ik. 'Hey Lou!' Zegt ze vrolijk. Uggh, uit Harry's mond klinkt het mooier. 'Zullen we naar binnen gaan?' Ze knikt vrolijk. Nadat we een film hebben gekozen lopen we naar de zaal. 'Zo gezellig dat we weer eens wat samen gaan doen.' Zegt ze. Alsof ik haar nooit zie of nooit tijd aan haar besteed! Juist teveel voor mijn gevoel. Als de film bezig is pakt Eleanor mijn hand. Ik rol met mijn ogen. Ik weet het nu bijna zeker. Ik ga het echt een keer uitmaken.
Whatsapp gesprek Harry en Louis.
Louis: Hey Hazz!
Harry💚: Hoe was het met je vriendin?
Louis: UghHarry💚: Aii
Louis: Ik weet het zeker. Ik wil het uitmaken. I mean, ik voel niets, wil haar hand niet vasthouden, haar niet zoenen, haar zo veel mogelijk niet zien. Dat zijn niet echt goede tekens. Of wel?
Harry💚:Nope. Niet echt :)
Louis:Dan ga ik het zeker binnenkort doen.
Louis: btw, heb je iets te doen morgen?
Harry💚: ik wel. Maar Marcel niet. Hij zou het leuk vinden iets met je te gaan doen.
Louis: Prima. Kan jij het voor mij vragen?
Harry💚: Ofc
Harry💚: hij vind 't goed.
Louis: Morgen half 2 bij mij dan.
Harry💚: Isg. Bye Lou
Louis: Bye Hazz
Ik ga toch Maar gewoon door met dit boek!
Ik weet dat Zayn er al in zat maar dat heb ik veranderd naar Stan. Het kwam beter uit zo!
JE LEEST
Nerd Or Bad?
RomanceLouis krijgt opeens een wel heel bijzonder persoon in zijn leven. maar... wat moet hij hier nu mee?