"Hey Joep ,wat doe jij aan naar school morgen?", zegt Liam tegen mij. Ik antwoord dat ik het niet weet. Liam zegt dat hij een spijker broek met een wit T-Shirt en een leren jack aantrekt, wat ik niet snap, want dat heeft hij nog nooit aangehad.
Hoi, ik ben Joep . Mijn beste vriend Liam en ik gaan morgen naar de middelbare school, het Tenttakel College. Liam en ik zijn er al met de open dag heen geweest, het is een heel groot paars gebouw met aan de binnenkant een vijver en overal staan heel veel planten en schilderijen. Zelf vind ik paars een hele rare kleur voor een school, maar Liam vindt het wel cool dus daarom zijn we naar deze school gegaan. Liam en ik zijn nu aan het afspreken, want hij zei dat we voorbereidingen moesten doen.Ik word wakker van mijn super irritante wekker. Vandaag is de dag. Vandaag ga ik naar de middelbare school. Samen met Liam. Ik ben extra vroeg opgestaan om alles klaar te leggen. Ik ga rustig ontbijten en daarna poets ik mijn tanden. Mijn tas heb ik gister al ingepakt dus ik ben klaar om te gaan, als het goed is komt Liam er zo aan. oh daar is hij, hoi Liam klaar om te gaan "zeker!" antwoord hij, ik zeg mijn moeder gedag en samen fietsen ik en Liam naar het Tenttakelcollege. Daar eenmaal aangekomen is het heel druk er staan allemaal mensen te roken en de fietsenstalling is prop vol. Ik ben bang om naar binnen te gaan maar Liam loopt al naar binnen, ik ga hem achterna en we zoeken samen naar het klaslokaal. Ik loop het klaslokaal in. Het ziet er vrij rustig uit. Iedereen is een beetje aan het kletsen en rondkijken. Liam fluistert in mijn oor:" Zullen we naar die jongens daar gaan?" "Ja hoor", antwoord ik. We lopen naar het groepje jongens, een van de jongens komt naar ons toelopen nou eigenlijk naar Liam hij zegt:"hoi Liam hoe gaat het". Liam antwoord dat het goed gaat en stelt me voor de jongens lijken Liam erg te mogen de hele dag zijn we eigenlijk een beetje bij de jongens. Na school fiets ik naar huis samen met Liam ik vraag aan hem waar hij die jongens van kent, hij zegt dat hij die heeft ontmoet bij de kennismaking. Huh de kennismaking ik wist niet dat er een was? Liam zegt dat ik toen ook weg was naar een atractiepark.
Eenmaal thuis vraag ik aan mijn moeder waarom ik niet naar de kennismaking ben geweest en ze zij dat dat niet kon omdat ze toen bij vrienden was. maar waarom zij Liam dan dat ik bij een atractiepark was? Ik snap het niet. Ik en Liam zijn al jaren vrienden en Liam heeft nog nooit gelogen, hij heeft het vast verkeerd verstaan. Mijn moeder vraagt hoe de eerste schooldag was gegaan, ik vond het eigenlijk best wel stom dat Liam de hele tijd met die jongens ging. Maar ik wil mijn moeder niet ongerust maken dus ik antwoord dat ik het leuk vond. Na het eten pak ik mijn tas in en ga ik slapen. Het lukt me maar niet om in slaap te vallen elke keer denk ik aan hoe Liam mij had vertelt waar ik was terwijl ik daar niet ben geweest. Ik blijf nog uren piekeren, uiteindelijk val ik in slaap.
Weer word ik wakker van die ellendige wekker elke keer, bieb bieb bieb bieb bieb bieb steeds sneller ik word er gek van. Ik sla op mijn allerhardst tegen de wekker:"Auwwww!", mijn hand doet pijn en word helemaal rood, de wekker is wel gestopt. ik loop naar beneden en ga ontbijten. Ik pak mijn telefoon en zie dat Liam heeft geappt:"hey ik fiets niet mee vandaag." Ik antwoord:"oke is niet erg tot op school." Hoe zou hij dan naar school gaan. Niet met die jongens hoop ik, Dat zou betekenen dat hij hun leuker vind van mij. Er komen nare gedachtes in mij op. Ik vaag ze weg en fiets naar school. Als ik op school aankom staat Liam bij zijn vrienden hij heeft iets in zijn hand ik zet mijn fiets in de fietsenstalling en loop er naar toe. Nee nee dat kan niet het is iets anders toch nee echt het is echt een sigaret! Ik tik Liam op zijn schouder ik zie zijn vrienden naar hem kijken en seinen hij draait zich om en terwijl die dat doet gooit hij zijn sigaret weg. Ik vraag wat hij vast had, hij had zogenaamd een lolly vast ik geloof er niks van dus ik vraag het nog een keer hij geeft het zelfde antwoord ik vraag het nog een keer en opeens barst hij uit in woede. Hij schreeuwt:" WAT ZEIK JE NOU, WAT IS JOUW PROBLEEM HÉ? WIL JE HET ECHT WETEN? NOU, IK STOND EEN LEKKER PEUKIE TE ROKEN MET MIJN VRIENDEN TOT DAT ER EEN FUCKING TYFUS JOCH AANKWAM!" Ik kijk hem aan en zeg niks. Ik draai mij langzaam om en hoor dat zijn vrienden grinniken ik loop stap voor stap weg ik heb tranen in mijn ogen. Ik meld me ziek bij de administratie fiets huilend naar huis en ga op de bank zitten en ijs eten.
YOU ARE READING
niet langer meer!
Short Storyjoep en zijn beste vriend gaan naar de middelbareschool daar komt joep er achter dat het leven van zijn vriend anders in elkaar zit dan hij dacht