1

28 4 0
                                    

Di rumah yang tersergam indah,riuh rendah di waktu pagi

"Hyera!!Jina!!cepat nanti lambat nak pergi kolej".panggil seorang wanita.

"Sekejap,nak turun la ni".jawap Jina.

Kemudian Jina berlari turun dan Hyera cuma berjalan sahaja.

"Huh!!penatnya...".kata Jina.

"Ni..makan dulu".kata wanita tersebut sambil menghulurkan makanan kepada Jina&Hyera.

"Tak pa la Nek..kami dah lambat ni".kata Jina lagi.

"Yela...kalau nak cepat pun duduk la dulu".kata seorang lelaki tua pula.

"Yela..".jawap Jina.

Selepas mereka menjamah sedikit makanan mereka pun berlalu pergi.

"Kami pergi dulu yer Nek..Atuk...".kata Hyera sambil cium pipi Datuk dan neneknya.

"Kami pergi dulu".kata Jina pula.

Setelah mereka hilang dari pandangan tinggallah Datuk dan Nenek mereka.

"Apala nak jadi dengan cucu2 kita ni".ujur Nenek.

"Hurm...apa nak buat tak lama lagikan mereka dah nak konvocation dan tak lama lagi rumah kita ni sunyi la mereka dah nak pulang ke korea".kata Datuk.

"Hurm...".keluh Nenek.
Datuk hanya memandang Nenek sahaja.

Setelah beberapa minit,

Hyera memandu laju supaya Jina tidak terlewat ke kolej.

"Hyera..slow la sikit kereta ni".kata Jina yang ketakutan apabila melihat kakaknya memandu.

"Kau diam la,kan kau dah lambat nak gi kolej".kata Hyera.

"Aik..kau tak ada kelas ke hari ni".tanya Jina.

"Ada..petang nanti".jawap Hyera.

"Habis tu asal kau keluar awal sangat..".tanya Jina lagi.

"Saja..".senyum

Kemudian kereta yang dinaiki oleh mereka telah sampai di perkarangan Kolej.

"Okey..dah sampai".kata Hyera.

"Thank you,Sis".ucap Jina lalu keluar dari kereta.

"Tengah hari nanti jangan lupa ambil aku pula".peringat Jina.

"Yela nanti aku datang ambil kau".jawap Hyera.

Setelah Jina hilang dari pandangan kereta yang dinaikinya menuju ke sebuah taman yang selalu dia berjumpa dengan kekasihnya.
Setelah beberapa minit memandu,Hyera telah sampai ke tempat yang ingin ditujuinya.Kemudian,Hyera mencari tempat untuk meletakkan kereta,setelah jumpa dia memberhentikan kereta.Sebelum keluar dari kereta Hyera merepikan rambut dan pakaiannya.Setelah selesai dia pun keluar dari kereta.Katanya mahu suprise kan kekasihnya.

"Mana..dia ni selalu ada je kat sini".kata Hyera sambil melihat sekeliling.

Semasa matanya meliar mencari,tiba2 dia ternampak kelibat kekasihnya.

I Love You Mr.Idol //Kim Taehyung//Where stories live. Discover now