"We will arrive about 5 minutes"
Jae Hee : Wah, dah nak sampai Seoul ! Home sweet home.
Jae Hee, seorang gadis yang cantik, pandai. Dia seorang pelajar di Jeju, balik ke rumah kampungnya di Seoul. Dia berada di Jeju sejak umurnya 14 tahun dan sepanjang hidupnya, dia hanya sekali sahaja balik Seoul. Itupun sebab rumah nenek dan atoknya di Seoul. Kalau tak, memang dia tak penah gi Seoul.
Apabila kapal terbang sudah mendarat, Jae Hee mengemaskan tempatnya dan memastikan barang nya tak tertinggal.
Selepas membuat pemeriksaan, dia berjalan keluar ke pintu keluar. Sedang dia meletakkan passportnya di dalam pursenya tetiba ...
"Gedebuk"
Habis beg dan barang Jae Hee jatuh. Jae Hee pandang seseorang di depannya. Ehh, ehh ! Dia ni pompuan ke laki? Kalau pompuan, kenapa badan macam lelaki? Kalau laki, asal muka cam pompuan?
Jae Hee : Excuse me, I don't know whether you're a girl or a boy but lain kali jalan tengok depan boleh tak?
Jae Hee ternampak di atas lantai ada 2 passport. Dia mengambil sebelah kiri dan terus pergi meninggalkan seseorang itu.
"Aishh, ngokngek toi !" Dia pergi ke arah teksi yang berhenti betul betul di depannya. "Pergi ke Myungdong ajusshi."
Meanwhile ..
Luhan : umin gege ~
Xiumin : nae?
Luhan : kau tengok apa?
Xiumin : tak adalah.Xiumin mengambil passportnya dia atas lantai.
Xiumin : Yah ! Tadikan, aku terlanggar seseorang tau. Then, dia cakap dia tak tau sama ada aku ni lelaki ke pompuan.
Luhan : jinjja? Haha xD
Xiumin : jeongmalyoo ! Lawak laaa. Muka aku boleh mengconfusekan orang.
Luhan : dah dah. So aku duk umah kau kan?
Xiumin : ha'aaa.
Luhan : ha, kau cakap nak buat apa ntah kat kau punya passport. Dah?
Xiumin : Dah. Settle. Dah jum balik.
Luhan : kaja !Xiumin dan Luhan adalah rakan baik sejak mereka belajar di China. Xiumin dipindahkan ke Seoul setelah dia mendapat tawaran untuk belajar di Seoul.
Memandangkan sekarang mereka tengah cuti semester, Xiumin mengajak kawannya berada di Seoul dengannya. Iya la, duk rumah tak ada sesiapa, boring la.
Jae Hee perhatikan rumah yang berada di depannya. Ini rumah nenek ngan atoknya.
Jae Hee ketuk pintu. Tetiba pintu terbukak dan keluarlah neneknya.
Nenek : Jae Hee ?
Jae Hee : Nae halmeoni ~
Nenek : jae hee yaaa ~ *peluk jae hee* halmeoni rindu jae.
Jaehee : jae pun rindu halmeoni.
Atok : yah? Meoya?
Jaehee : Harabeoji !
Atok : oik, jae hee yaa ~ *peluk* wahh, besar dah cucu harabeoji ni.
Nenek : jum kita masuk jum.
Jaehee : jum harabeoji.
Atok : jum jum.• Di ruang tamu •
Nenek : ohh, iya ke? Bila abeoji ngan eomeoni kamu nak datang?
Jaehee : diorang cakap tunggu cucu atok yang last tu habis sekolah rendah then sekolah menengah belajar kat seoul.
Atok : okay la tu. Jaehee penat? Tido la dulu erk?
Jaehee : okay harabeoji.Tetiba ada orang masuk dalam rumah.
Sarang : halmeoni? Harabeoji? Sarang dah balik.
Atok & Nenek : Sarang dah balik.Jaehee lari ke arah Sarang.
Jaehee : Sarang arr ~ *peluk*
Sarang : Jaehee unnie *peluk*
Jaehee : wahh, Sarang dah besar. Umor brapa dah sekarang?
Sarang : Sarang dah 6 tahun dah.
Jaehee : oh, iya ke? Dah tadika la erk? siapa datang amik Sarang?
Sarang : Ajumma datang amik.
Jaehee : erk? Okay, start from now, unnie amik Sarang erk?
Sarang : iya? Yey !
Jaehee : jum kita naik bilik jum.
Sarang : okay !