kineke

183 7 3
                                    

"= dat iemand anders praat en '= dat de persoon zelf praat.

Koen

Vandaag heeft de chef besloten om als teambuilding een gezellig dagje op het kantoor te doen. "mannekes nog heel even uw aandacht" de chef had iedereen zijn aandacht, "duss vandaag een dagje op kantoor zonder te werken. En ik heb een speciale gast die jullie allemaal wel gaan kennen en die 1 iemand in het bijzonder heel blij gaat maken" 'chef wie gaat er blij zijn dan?' riep ik door zijn uitleg heen. "nou toevallig zijt gij het koen," 'is mijn moeder hier?' "nee koen" lachte de chef. Hij klopte even op de deur en toen kwam iemand binnengelopen waarvan ik niet eens had durfen dromen. 'tineke?!?!?!' ik stond op en rende zowat naar haar toe en vloog haar om de nek. Tineke sloeg haar armen ook om mij. "da is lang geleden" zei tineke doelend op de 2 jaar dat voorbij was gegaan zonder iets van elkaar gehoord te hebben. Ik kon mijn tranen niet echt binnenhouden en er liepen een paar over mijn wang op tineke haar schouder. "moh ocharme, ik ga zo ook wenen" zei tineke met een trillende stem. We losten ons en toen kwam de rest van het korps tineke begroeten. Lotte had tineke al een paar keer gezien dus die gingen goed samen. We zaten allemaal aan een grote tafel een beetje bij te praten en koffie te drinken. Ik ging naar de keuken op zoek naar koekjes voor bij de koffie. Tineke stond ook in de keuken. 'hey' zei ik zacht zodat ze niet schrok. Ze draaide om "hey" ik zag dat haar mascara was uitgelopen en keek haar vragend aan. 'ca va?' "ja het gaat wel, alleen ik denk er nu aan van hoe dit allemaal verder moet. Ik ga jou en de rest hier nog harder missen. Ik mag pas weer werken over 2 maanden." tineke stond nu weer op het punt om te huilen. Ik trok haar tegen me aan en ging met mijn ene hand door haar haar. 'ookal zijn mijn werktijden niet vast toch ga ik echt zoveel mogelijk tijd met je doorbrengen oke?' fluisterde ik in haar oor. Ik ging een beetje naar achter en we keken elkaar aan. Iets in mij, een zwakte, een gevoel dat ik nooit eerder had gevoeld brak los. Het leek alsof tineke hetzelfde voelde. We kwamen dichter bij en onze lippen raakten elkaar bijna toen opeens de deur van de keuken openging. We schoten los en keken recht in de ogen van de chef. "amai das precies warm hier" zei hij grinnikend. Tineke liep de keuken uit. Ik pakte snel nog een pak met koekjes en liep ook naar de refter. "oei da duurde precies lang koentje" zei brigitte. Ik liep een rood hoofd aan. Ouch ongemakkelijk dit, ik keek om naar tineke die ook in dezelfde situatie zat. 'ja ma ik kon die koekjes ni vinden en was aan de praat geraakt met tineke' zei ik toen ik er zeker van was dat mijn stem geloofwaardig over zou komen. de dag ging verder met spelletjes spelen en heel veel praten. tineke en ik hadden nummers uitgewisseld omdat ik ondertussen in die 2 jaar van gsm was veranderd en tineke ook.

tineke

ik kwam thuis (eigenlijk het huis van mijn ouders) aan. mijn vader is rechter en is dus vaak weg en mijn moeder werkt in de bibliotheek. niet omdat we zoveel geld nodig hebben maar omdat mijn moeder daar tot rust komt en nieuwe mensen ontmoet zegt ze. ik zet me neer in de zetel en open mijn gsm. er is een bericht van een niet opgeslagen nummer

heey, koen hier. ik wou even een bericht sturen zodat je me in je contacten kunt zetten plus ik wou eens praten over vanmiddag. xx

hey, bedoel je die mislukte kus? ik hoop dat ik niet fout zat op dat moment en er niets tussen ons veranderd. ik heb je toegevoegd xx tineke

er gaat zeker nu niets meer veranderen tussen ons. ik laat je niet nog een keer gaan door een stomme ontsnapte onnozelaar. kan je nog is ne keer afspreken? xx koen

ja tuurlijk kan ik een keer afspreken. zoals je weet mag ik nog niet werken :l xx tineke

is morgen goed? lotte kan dan op barry letten omdat we morgen vrij hebben. xx koen

ja morgen is goed om 13.00? xx tineke

afgesproken! ik haal je wel op. tot morgen en slaapwel xx koen

tot morgen en ook slaapwel xx tineke

mijn moeder kwam binnen. "waarom lach je zo?" vroeg ze nieuwschierig. 'ah neen niets gewoon' ze knikte en liep door naar de keuken. 'slaapwel!' zei ik nog voordat ik de trap op liep.

koen

_volgende dag_

ik had besloten om tineke mee te nemen naar het strand. eerst deden we dat met het korps. bijna elk half jaar wel. tineke vond het dan geweldig om met mij foto's te maken waarop we deden alsof we een koppel waren. jap wij zijn echt raar. ik parkeerde mijn auto voor tineke haar ouders hun huis en belde aan. een vrouw dat best wel op tineke leek maar iets ouder was deed open. "Mam ik had toch gezegd da ge nie open hoefde te doen!" tineke kwam van de trap af gerend. de moeder van tineke begroette mij en ik begroette haar terug. ze verdween weer terug in het huis en tineke stond nu in de deuropening. 'hey' "hey" zei ze zacht en we gaven elkaar een knuffel. 'zijn we weg?'. "ja nog heel even mijn sleutels pakken en dan kom ik" een minuut later sloot tineke de deur en stapten we in. ik had haar wel gezegd dat we naar het strand gingen. we kwamen aan. "precies niemand hier" merkte tineke op. tineke hielp mij met een paar handdoeken neer te zetten. "zou het water koud zijn?" 'ik denk het niet, het is best warm vandaag'. "oke dan ga ik zwemmen" zei tineke en trok haar shirt en rok uit waar ze een zwarte bikini onder aan had. 'hola, niet goed voor mijn mannen oogjes' grapte ik. "kom jong nie onnozel doen" tineke nam mij bij mijn hand en trok me mee het water in.

heyo lara hier, kga dit verhaal in 2 doen xx

Je hebt het einde van de gepubliceerde delen bereikt.

⏰ Laatst bijgewerkt: Nov 16, 2019 ⏰

Voeg dit verhaal toe aan je bibliotheek om op de hoogte gebracht te worden van nieuwe delen!

buurtpolitie~one shotsWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu