Couple(12)

5 1 0
                                    

Hai...nama aku sya.Aku dulu seorang pelajar yang berjaya dan pandai.Masa upsr dulu,aku dapat 5A sebelum ia menjadi 6 A.Seterusnya PMR aku dapat 11A dan spm aku dapat 10A je.Aku time sekolah dulu memang boleh dikatakan pandai.Tapi semuanya berakhir dengan tragis.Aku sambung di salah sebuah universiti yang famous jugak.Aku ambik kos law.Semasa semester ke2,aku kenal dengan seorang lelaki yang juga merupakan senior di situ maksudnya lebih tua dari aku. Aku mula memandang dan si dia juga saling memandang.Dia tersenyum kat aku.Aku balas senyuman itu.Sejak daripada balasan senyuman tu,dia mula tegur aku.Aku just layan kerana aku pun ada hati sama dia.Dia pun ada hati juga sama aku.Kami saling mencintai hingga kami keluar bersama setiap malam bila aku tak sibuk.Pendek cerita,kami bercinta sampai sebulan dengan berpaksikan cinta yang haram.Aku pun tak tahu kenapa aku terlalu enjoy dengan maksiat.Semasa sebulan kami bercinta,kami check in hotel untuk bermalam.Nak dipendekkan cerita,selang beberapa minggu aku dah rasa x sedap hati sebab aku dapati perut aku sakit.Bila aku jumpa doktor,doktor kata aku hamil.Aku sangat terkejut.Aku sedih.Aku terus mesej si dia lepas tu dia kata dia tak nak bertanggungjawab dan terus blok aku.Aku sangat stress.Aritu, dia call aku.Dia cakap dia nak putuskan hubungan.Aku terus campak phone tu.Aku rasa macam orang gila.Kuliah banyak kali aku ponteng.Sampai tahap,aku rasa macam nak toreh tangan dengan pisau.Aku depression.Lepas tu,aku gugurkan kandungan dan aku tak nak tengok lagi si dia!!!Aku sangat menyesal...

MORAL:Jangan kerana seorang lelaki kau sanggup gadai maruah kau.Sebaliknya,bertaubatlah kepada allah agar dosa dosa yang  lalu diampunkan.

#motivasidiri
#berfikirsebelumbertindak

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Nov 17, 2019 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Couple?Where stories live. Discover now