♡3♡
*****SUNGGUH ceria sekali kelihatan terpancar di seraut wajah Anis di pagi ini. Anis sejurus bangun terus dia ke bilik mandi. Setelah selesai bersiap Anis lalu dia menguakkan daun pintu jendela di dalam kamar penginapannya itu. Dia memandang sambil memerhatikan ke arah ada di luar sana. Kelihatan jelas suasana kedamaian yang ada terdapat di sepanjang Pesisiran Pantai Peranginan Tanjung Semerang di luar sana. Sejurus menghirup udara segar lagi nyaman di situ seketika Anis dia lalu terlihat temannya Ramon ada sedang bermundar mandir berjalan di pinggiran pantai di hujung sana. Tanpa membuang masa lalu Anis dia pun terus bergegas keluar untuk mendapatkan lelaki itu. Tiba di birai pantai lalu Anis dia pun berkata.
"Hai!"
"Kenapa sorang sorang aje?"
"Macam tak nak ajak I aje?"Ramon dia sudah menjangkakan Anis dia pasti akan mencarinya. Lalu Ramon dia pun berbunyi menjawab pertanyaan temannya itu.
"Alah!"
"I sengaja!"
"Untuk menghirup udara pagi di sini!"
"You dah bersarapan...belum?"Jawab Ramon seraya bertanya balas kepada Anis.
"Oh! Belum!"
"Kenapa?"
"Nak belanja I er?"Jawab pula Anis sambil sedikit menduga temannya itu. Ramon lalu dia pun seketika memandang kepada Anis. Sebentar dia berkata.
"Kalau you mahu...Apa salahnya?"
"I tak kisah pun!"
"Nak pergi sekarang?"Tanya Ramon pula seraya menduga kembali. Anis tersenyum dia memandang temannya. Sambil itu dia sudah mengagak yang Ramon tetap tidak berkira dengan dirinya. Ternyata Ramon dahulu dan Ramon ada di hadapan matanya sama sahaja. Tiada bezanya dan dia tidak ada banyak berubah. Lalu sebentar Anis dia pun lalu berkata.
"Ok jugak!"
"I akan belanja you kali ni!"Jawab Anis lembut saja bunyi suaranya kali ini.
"Eh!"
"Betul ke?"
"Aku ni...mimpi ke apa?"Balas pula Ramon sambil berjenaka.
"Ha! Yalah!"
"Betullah! Apa pulak tak betulnya?"Balas Anis kembali bila melihat Ramon dia seolah olah macam tidak percaya pula.
"Kalau begitu...Ok gak!"
"Aku ni...Dah lama dah kepingin!"
"Engkau pun tau...kan?"
MA Niesha Boutique Saloon & Advertising di pagi ini kelihatan agak sibuk sedikit dengan ramai pengunjung yang datang masuk ke mari. Anis dia sehinggakan tidak cukup tangan pula dibuatnya di pagi ini. Memang suasana di sini sering begini bila menjelang saja di hari hari Perayaan. Pada minggu hadapan masyarakat di sini mereka semua bakal menyambut Hari Raya Thaipusam beramai ramai di tengah tengah Bandaraya ini. Tidak menjadi suatu kehairanan pula bagi mereka mereka yang sudah biasa di sini selama ini. Begitulah juga dengan Gadis yang bernama Aniesha Anis ini selaku seorang Pemilik Peribadi sebuah Butik Mewah begitu cukup dikenali ada di sini.
YOU ARE READING
I'D DO EVER HEARD
Random@Qalby.com @HasanatulQalby.com prevent.com @prevention2008.com Mokhtar6981 @mokhtar_en mokhtarabdullah@69gmail.com @idsideal.com @metoo.com @same2u.com SAME2U.COM "Anniesa! Please don't cry it!" "I'll be with you...!" "If you wan't!" Niesha tiada ke...