F1n3

49 4 0
                                    

Aku dan ahli kumpulan aku berkumpul satu tempat melepaskan lelah.

Kami masuk Pertandingan Menari Peringkat Sekolah. Salah satu pintu yang memberi kami masuk ke peringkat lebih tinggi.

Dalam kumpulan yang dinamakan Stay ini, ada aku, Jeongin, Woojin, Changbin dan Felix.

Kami berlima bersetuju untuk menjadi satu kumpulan setelah berperang dingin dengan kumpulan lagi satu.

Secara senangnya, mereka nak kan Jeongin si junior yang comel tapi berbakat besar. Tetapi, aku kan gempak, aku yang dapat Jeongin hohoho.

Sekarang ni , kami rehat. Dah 3 jam praktis tak berhenti. Lagu yang akan kami persembahkan tu pula, Hellevator. Laju gila lagu tu. Agak sukar untuk ikut rentaknya.

Tapi! Kami ada Felix. Dia tolong ubah tarian dan koreografi sesuai untuk kami yang baru nak berjinak-jinak dalam tarian.

Ahh aku pun susah nak 'catch-up' kadang-kadang, tapi yang lain, 'LISTEN TO THIS SUJANGA'. Semangat.

"Minaaa jooomm."

"Oh yaa okk."

"S.T.A.Y , YOU MAKE US STAY!"

🐻♡🐻

"Hyung!?"

"Jangan gurau hyung hahaha lawaknya."

"You can't be serious bro."

"Tapi kita kan Stay? Kenapa ?"

"Sorry korang, aku ada sebab aku tersendiri."

🐻♡🐻

Hari itu, raptai diadakan. Pentas akan dihias dengan tema-tema yang setiap peserta sudah pilih. Lampu , lagu semua akan disetkan. Semua kena berjalan lancar seperti yang dirancang.

Changbin dan Felix berbual sesama sendiri. Jeongin mukanya agak muram. Woojin entah ke mana.

Aku lihat kertas kecil di tangan aku.

Tertulis "Stay-2".

Kumpulan aku giliran yang kedua.

Nafasku hembus kasar. Aku tiba-tiba lemah semangat.

"Mina noona."

"Ah yea Jeongin kenapa."

"Noona ingat tau part noona dekat highnote tu." Ujarnya dengan senyuman.

"Oh yes! Terima kasih ingatkan."

"Sama-sama."

Setelah hampir sejam menunggu, giliran kami tiba.

"Hwaiting!"

"Fighting!"

"Break a leg!"

"Yederaaahhh!" Jerit Woojin.

"S.T.A.Y! YOU MAKE US STAY!" jerit kami kuat.

Setiap beat kami turuti dengan gerak tari. Suprisingly, kami sangat fokus. Kami juga penuh semangat nyanyi bersama.

Aku terpandang Woojin dihadapan yang bersungguh-sungguh menari.

Berair pelupuk mataku.

"Woojin, perlu ke kau pergi?"

🐻♡🐻

"Hyung we will miss you."

"Terima kasih untuk 2 bulan ni hyung."

"5 or none tau hyung! Jangan lupakan kami!

"Woojin kami akan rindukan kau. So bad!"

"Ya ya aku tau. Aku bukan pergi selamanya. Aku cuma tak join pertandingan tu dan pindah sekolah je. Aku masih hidup. Aku masih dekat Korea. Aku boleh contact korang lagi dekat social media. Cuma aku tak pasti kita jumpa bila. 5 or none. Terima kasih untuk semua memori selama 2 bulan ni. Korang dah jadi dosaeng aku yang terbaik! 6 minggu ni cukup lama untuk kita rapat macam ni. Apatah lagi kalau 6 tahun ye dook. Ok bye korang!"

Kata-kata terakhir keluar dari hati dan mulut Woojin. Dengan senyuman comelnya, dia melambai.

"WE LOVE YOU KIM WOOJINNN!!!"

"THIS IS OUR START LINE!" jerit Woojin kembali.

🐻♡🐻

[Lebih kurang macam nilah aku mimpi aritu, haih. It hurts more when you stan SKZ since ot9 and a shame for new stan meeting ot8 SKZ. Never forget about his bear-ish smile, heaven-like voice, cute laugh and lovely oldest. ]

Stay +SKZ [OS]Where stories live. Discover now