1Bölüm

33 5 3
                                    

LİMSANİN AĞZINDAN...

yeni mahalleye taşınacağımız için evdeki bütün eşyalları kamyonette yükliyorlardı. annemle babamda yardım ediyorlardı. yardım dediysem annem "aman şu kırılmasın, aman şu çizilmesin" diyip duruyordu, eşyalları onun için pek önemliydi. ben ve kardeşlerimse oturmuş bankta çekirdek çitliyorduk,aynı zamanda ne zaman yolla çıkıcaz diye bekliyorduk. biran önce taşınmak istiyordum. yeni mahalle, yeni arkadaşlar bizi bekliyordu. aslında adayı ve açelyayı tanıyordum. açelya sınıf arkadaşım, adaysa bu mahallede yaşıyordu bundan bir yill önce. onlarda bizim şimdi taşınacağımız mahalleye taşındılar.
hava dört mevsimden oluşan kışın son ayı olduğu için ne kötü nede iyiydi. biraz yaprakların esintisi, gölge veren ağıçların sesi ve nemli havanın kokusu vardı. birden annemin sesiyle çekirdek çiklemeyi bırakıp ona döndük
"hadi gidiyoruz" dedi arabaya binerken. bizde doğal olarak gidip bindik. biz önden giderken eşya dolu kamyonetse arkamızdan bizi takip ediyordu. yoll boyunca hiç konuşmadık, babam şarkı açmıştı diye hepimiz onu denledik.

sonunda bitmek bilmeyen yollar bitmiş, eşyalları yerleştirilmiş ve buda bir haftamızı almıştı. kızlarıda bir haftanın yalvarma çabasından sonunda ikna edebilmiştim bize gelmeye. kızlar dediyimse açelya kardeşi mirayla ve ada kardeşi aysuyla geliceklerdi. diğerlerini tanımadığım için davet etme gereği duymadım. biricik kardeşim kasımsa hala verdiğim işi bitirememişti. ah bu kız niye bu kadar oyalanıyor. kızlar gelicek diyorum, hala hint şarkılarını açıp dans ediyor.
"kasım hadi çabuk ol. gelicekler şimdi" dedim sesimi hafif yükselterek, müziğin sesinden beni duyması zor olmasın diye.
"burası bitti limsa" diyip pencerenin yanına gitti. pencereden bakarken
"kızlar geliyorlar" dedi. zaten iki dakika sonra hemen kapının tıklandığını duydum. kapıyı kasim açarken bende atıştıracağımız abur cuburları düzeltiyordum, aynı zamanda "hoşgeldiniz kızlar"dedim. hepsi bir ağızdan "hoşbulduk"diyerek işaret etiyim yerlere oturuyorlardı
"nihayet geldiniz, kaç gündür yalvartıyorsunuz insanı"
ada "geldik işte, ayrıca pijamaların yakıyor"dedi dalga geçer gibi.
bende gülerek "ne var yaa, çok güzel bence"diye cevap verdim. birden açelya "seni böyle görünce kuzenime benzettim limsa, çok tatlı olmuşsun"dedi.

"aa öylemi?"

"evet. oda senin gibi böyle giyip, topuz yapardı".

kızlarla baya oturup sohbet falan ettik. hint şarkılarını dinledik. kahve içtik. akşam dışarı çıkmak içinde sözleştik. belki diger kızlarda gelirler hem tanışma fırsatımızda olur.

kızlarla birlikte sözleştiğimiz gibi dışarı çıktık ama açelya,mira ve ada hariç sanemle tijen diye iki kızda dışarıdaydı. sanem orta boylu, hafif sarışın kıvırcık saçları ve baseni vardı ama tatlı kıza benziyordu.
tije uzun boylu, esmer ve ince biriydi. ona pek isınamadım. bana uzak geliyor nedenini bende bilmiyorum. hepimiz evin önündeki parka toplanmış konuşuyorduk.
konuşmaktan ziyade birbirimizi tanımaya çalışıyorduk, birbirimize anlatarak. bu fikirde sanemden çıkmıştı.
sanem "birbirimizi tanımak için kendinizden bahsedelim,örneğin sevdiğimiz veya sevmediğimiz şeyleri söyliyelim"diyerek söze girmiş oldu.
ada "güzel fikir. ilk kim başlasın?"diyerek saneme katıldı.
"sen başla mesela"diyip adayı işaret ettim.
ada " yok bence sanem başlasın" . sanem hiç itiraz etmeden "kısaca kendimden bahsedeyim ozaman" diyip hiç hız kesmeden devam etti "gezip tozmayı severim, kitap okumayıda. fobim yok, allah hariç tabiki, bide çok kıskancım"
ada "kıskanç..?" dedi imalı bir şekilde. sanem gülerek "evet" dedikten sonra konuyu değiştirmek için "neyse hadi siz devam edin" diyip bana bakarak "limsa başla"dedi. ah şimdi hapı yutmuştum. anlamamışcasına "ay benmi?" dedim bu ne salak bir soru sorma şrkliydi. tabiki bendim. sonuçta burda benden başka limsa yoktu. mira neşeli haliyle "evet sen" dedi.
"şimdi...dans etmeyi seviyorum"diyip kisa kesmiştimki açelyanın sözüyle ona dönmek zorunda kaldım.
"bunu herkez biliyor zaten, ee başka?".

biz konuşurken aykanın,edizin ve ragganın geldiklerini gördüm. bizim olduğumuz yere geldikleri çok barizdi. aykan kısa boylu,esmer ve adanın kuzeniydi. aynı zamanda kasimı sevdiğini idda ediyor. bizim eski mahalleye hep geliyordu.
ediz sarışın, uzun boylu olmasına rağmen benden tahminlerime göre iki santim kısaydı. benim kaderimde buydu çogu insandan uzundum ama abartılacak şekilde diyl. adanın kuzeni gibidir. aykanla takılır hep. raggaysa uzyn boylu,esmerdi. anladıgım kadarıyla mirayla sevgiliydi.
aykan "selam kızlar"
kasım karşılık olarak "selam"dedi.
ragga "aşağıda kavga var, sizde burda hiçbirşey olmamış gibi duruyorsunuz"dedi heycanlı biçimde

mira "kavgamı?"derken

açelya hemen "ne kavgası?"diyerek ekledi

ragga herzamanki gibi " bilmiyorum valla, bir kadın çocukları toplamış azarliyor" dedi dalga geçer gibi.

"gidip bakalım merak ettim" diyip yolla  koyuldum.

ada'da hemen arkamdan "olur, bende merak ettim"diyip peşime düştü

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Nov 24, 2019 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

Bize şans verHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin