Detta är inte ett kapitel, detta är lite bakgrunden på Calle
Stockholms skärgård kallar jag mitt hem, jag har bott här hela mitt liv och jag har vetat att ja tycker om killar sen jag var 12 och mina stöttande föräldrar har vetat sen ja va 14.
Min pappa är väldigt speciell han har alltid varit den som frågar mig om
ja har träffat nån, han har tillåme sagt att han kan hitta nån åt mig men de har jag sagt nej till.Medans jag satt vid köksbordet bordet och tänkte på allt möjligt, från himmel till jord så avbröt pappa mig från mitt tänkande och sa "hur gåre me killarna då" medans han höll på att skära köttet som satt på tallriken framför sig, när han sa de så ryckte jag upp huvudet från tallriken som ja hade stirrat på å bara puttat runt maten på "såg en kille idag på skolan, han var väldigt snygg och jag kunde inte sluta stirra på han medans jag fick fjärilar i magen"
Mamma kom in i konversationen med " de låter bra hjärtat" medans hon hade ett leende på läpparna. Sa tack för maten och började gå mot trappan till övervåning där mitt rum ligger, fortsatte gå tills jag kom till dörren längst ner i korridoren där mitt rum var, öppnade dörren och fortsatte in medans jag började ta fram mobilen från bakfickan.
La mig i sängen och började tänka på vad alla sa eller skrek till mig idag "USH du kommer ju smitta oss me din homosexuella närvaro!" "dra din jävla BÖG!" "Gå å dö!"
De är de enda jag har hört idag. De ända. Förutom allt som har kommit ut ur Astrids mun idag, hon va tvungen att berätta om hela hennes sommar, ja vet att hon är min bästa vän men hon kan va jobbig, de ända som är bra är att hon håller på me en av killarna som ska hålla en fest i morgon kväll så ja får komma och såklart så ska ja supa skallen av mig.
YOU ARE READING
Nya kärleken
RomanceAmadeus gick in på innergården på Vasa gymnasiet i utkanten av Stockholm centrum. Han gick där på gården mot den stora entrén dörren där det kryllade av människor, Amadeus gick in och det första som han ser är en liten kort kille som fick hans hjärt...