(Dans pov)
Jag, Louis, Hayden, Alex och Anton satt på bussen på väg hem när jag såg Celia gå längst vägen och efter henne
Gick några pojkar som puttar på henne.
"Jag tror jag ska gå sista biten" säger jag.
"Varför bror?" Så säger Hayden.
"Någon håller på att bråka mot min lillasyster och det ska dom ge fan i utanför" jag ställer mig upp och går ner till öppningen.
Pojkarna följer med oss
" en för alla alla för en " säger Alex
Vi hoppar av bussen och går mot killarna
" vad i Helvete håller ni på?" Säger jag och tar tag i en av killarnas tröjor.
" jag tänker göra detta jävligt klart, om ni så som ens går nära min lillasyster igen så kommer det få hemska konsekvenser. Ni ska ge fan i Celia i framtiden, FÖRSTÅR NI MIG?" Säger jag argtDom nickar och springer därifrån.
Jag omfamnade min syster i en hård kram och kände hur min axel blev blöt när hon grät.
" jag ringer till Pappa så kan han hämta oss med vår mini buss.. " säger jag och håller Celia nära mig medans jag ringer.-konverseration start -
Dante : Hej Dan! Vad vill du då?Dan: kan du hämta oss vid Ica? Det har hänt en sak med Celia men det är hennes sak och berätta om hon vill..
Dante: Dan Emilio Lindhe nu berättar du! *säger lite bestämt *
Dan: jag och grabbarna satt på bussen när vi såg Celia och sen såg vi ett par grabbar som höll på att putta och reta henne så vi hoppade av bussen och skrämde iväg killarna men jag vet vilka det varDante; jag kommer om 10 minuter och hämtar.. Hur många är ni
Dan: 1..2...3..4... vi är 7 styckena
Dante: gå till Ica då så ses vi där *lägger på*
-konverseration avslutad-Jag la ner mobilen och pratade lugnt med Celia tills vi såg bilen och vi alla hoppade in. Celia satt sig fram och resten bak.
( Dantes perspektiv)
" vad hände hjärtat ?" Frågar dante medans han fokuserar på vägen
" jag vill inte prata om det just nu " säger hon och tittar ner i hennes knä.
Jag släpper av Alex, Anton and Hayden hemma hos sig och kör sedan hem. När vi kommer ut kommer Ida gåendes och kramar Celia hårt och Celia gråter mer. Jag för in resten av barnen och låter dom vara.
( idas perspektiv)
jag går ut och ser Celia, jag går fort fram till henne och ger henne en hård kram och Celia börjar gråta mer. vi sätter oss i bilen och jag tog Celia i knät och höll henne hårt tills hon slutade gråta.
"Berätta nu hjärtat" säger jag och smeker hennes hår." allt började när jag började skolan, Dom grabbarna visste ju att jag är Dantes dotter så dom började med att ställa korkade frågor och sen började dom retas, Dom gjorde allt för att jag inte skulle gå på toa och att jag inte kunde gå förbi utan att dom gör felleben på mig och dom slog mig , mamma jag vill inte gå till skolan"snyftar hon " om inte Dan hade kommit hade jag förmodligen inte ens varit hemma nu för dom följer efter mig"
"Vad heter dom? Vi ska göra ett hembesök hos dom och sen se hur vi ska gå framåt, jag tycker vi ska polisanmäla för dom här grabbarna är gamla nog att sitta inne' säger jag och är riktigt förbannad men jag försöker att inte visa det.
vi åker hem till dom och pratar med dom som ber om ursäkt och dem förstår vad dom ställt med innan vi ringer polisen. Vi åker sedan hem och i bilen kommer vi fram till att hon ska få va hemma ett tag.
(Ingens perspektiv)
Kvällen kom och alla kom för att äta mat hos dante och Ida. Ludwug kramar Celia och håller henne nära.
"Ludwig glöm inte att låta henne andas " säger Emilia och ler.
Ludwig backar lite och ler. Alla sätter sig ner och äter mat. Jiggy tittar mig sina barn och ler.
" pappa leka med mig" säger leonora och tittar upp mot Dante
" inte nu hjärtat, pappa måste ju äta upp sin mat för annars bli mamma arg" säger danteHon börjar gråta.
" kom så leker vi" säger Ludwig och bär upp henne. "Vad vill du leka med hjärtat? "
" barbie, du får vara Ken och Barnet " säger Leonora och ger honom dockorna.
Ludwig och leonora leker i två timmar
Noel kommer och är med också efter ett tag så leker alla.780 ord och det drar ihop sig på detta kapitlet! Vi ses i nästa kapitel! Ska posta varje dag!
YOU ARE READING
hov1s familjeliv
Fantasydetta är en berättelse efter att Ludwig, Dante, axel och Noel har slutat med hov1 och deras söner har tagit över hov1 🤘🏻 Dante har 5 barn med Ida, Ludwig har 4 barn med Emilia, Noel har 3 barn med Olivia och jiggy har två barn med Linn.