aku menghela nafas berat.
yeseul ni, dia nak aku ke, dia nak cari gaduh dengan aku?
"jaemin, aku tanya kau serius kali ni. sebenarnya kau ada hubungan ke tidak dengan yeseul kelas sebelah tu?" soal jeno. aku menggeleng kepala frustasi.
"tak do. serius takde pape. eh, jap. aku tak cerita dekat korang lagi ke pasal yeseul?" soal aku kepada dua orang dihadapan aku, jeno dan jisung.
"tak, langsung tak. kau je datang-datang, game. manade benda lain dah" perli jisung. dia letak telefonnya dipoket seluar.
"dia ada confess dekat aku haritu."
"lepas tu kau terima kee?!"
"taklah, bodo. aku dah kata apa takde pape dengan dia. eish," aku mendengus kesal.
kawan siapa ni? tolong kutip cepat.
"sERIUSLAH KAU TAK TERIMA? PEH PEREMPUAN PEMES TU!" soal jeno terkejut. aku membuat muka seposen aku.
weish tak rilek betul dorang ni
"famous tak famous, aku pun retilah kena game dengan ikhlas macam mana." kata aku sambil memandang kelibat mereka berdua
"ya tak ya juga. bagus, tak sangka kawan aku bijak!"
alah, aku bodoh sangat ke selama ni?:(
+ + +
aku pasang airpods ditelinga. dagu ditongkat menggunakan tangan, lalu mata aku melihat ke arah luar tingkap kelas.
kau faham tak perasaan bila someone terdesak sangat nak dekat kau lepas tu pergi buat rumor bukan-bukan pasal kau?
ha itulah perasaan aku. rimas.
aku dahlah penat dengan masalah kerja, masalah game—ehe
tengah syok mengelamun, ada satu siku menyenggol ke tangan aku.
aku cabut airpods lalu memandang chenle disebelah.
weish watak dia jarang-jarang masuk. jadi, hargailah moment ini. HAHAHA okay gurau.
"tu, yeseul nak jumpa."
"alah, cakap jelah aku tidur."
weish, aku bagi alasan bodoh ke ni?
"kau ingat ni rumah ke, hanat? dahlah, pergi jelah"
aku memandang ke arah pintu kelas malas. ya, dah boleh nampak kelibat yeseul kat situ. haih,
YOU ARE READING
dnyl, jaemin.
Fanfiction「 short story, completed. 」 aku bukan patung yang kau boleh buat main. started : 3 april 20. ended : 7 april 20.