Masa

2 0 0
                                    

Masa,tak mampu dibeli dengan wang ringgit tapi sangat bernilai.Masa yg diluangkan bersama yang tersayang memberikan sejuta kenangan.

Bagi aku,masa yang diluangkan untuk aku dari insan yg tersayang cukup dah bagi aku everything.Aku bukan jenis keluar rumah tiap hari hanya sekadar hilang bosan,aku kluar bila ad urusan or else.Aku tak tahu lah perasaan orang lain bila partner or family nk luangkan masa ngn diri korang. Aku student and bekerja,aku pesakit,so masa aku terhad.Pukul 6:30 pagi aku dh siap nk prgi kelas sampai pukul 2 then pukul 4 petang aku siap untuk kerja sampai pukul 10@11 malam..so masa aku memang sangat2 terhad.

One of kisah aku,aku dipisahkan dngn ayah aku so,aku tak kenal erti sayang lelaki tu macam mana.Bila one day aku dah ada BF aku bnyak luangkan masa dengan dia,on call 24 jam,main game sama2,then call sampai tertido sendiri.Masa yg aku dpat luang makin sikit sebab pagi dia tido n aku kelas,ptg aku keje n masa tu dia baru bngun,bila blik kerja n aku nk borak dia nk kluar dengan kawan dia..so bila jadi mcm ni kadang2 aku sunyi,rasa mcm dia tak ada masa untuk aku..even dia rasa mcm tak tapi itula perasaan aku..menangis yang aku mampu..so for those yg still ad partner or family, please spend time with them as long as they still be with you.

So for me,you have to manage your time and give a time to yourself. Masa tu kejap atau lambat tk penting,yg penting kebahagiaan tu kau dapat.

WordWhere stories live. Discover now