Příběh Kyla Wincotta není známý všem. Jde o 23 letého mariňáka Kyla Wincotta který sloužil americké armádě. Měl mladšího bratra Justina, otce Raye a matku Pamelu. Jde o život skutečného vojáka, kerý byl psovod a měl za úkol vyhledávat zbraně a bomby. Bydlel se svou rodinou v Texasu. Měl nejlepšího kamaráda Tylera. Tyler ale prodával zbraně mexickým gangstrům a podílel se i k vyvážení zbraní přes hranice. Tyler zemřel díky tomu, že to Kylův mladší bratr zjistil. Justin s jeho kamarádem Chuym a Chuyovou sestřenkou Carmen byli mladí když Kyle zemřel. Po jeho smrti jeho pes Max měl psychické potíže. Nesnášel ostré zvuky nebo výstřely. Kylova rodina si Maxe vzala domů. Jenže jediný člověk, ze kterého Max neměl strach byl Kylův bratr Justin. Justin později poznal sestřenku svého nejlepšího kamaráda Chuyho jménem Carmen, která pomáhala Justinovi cvičit Maxe. Snažili se ho zbavit jeho psychického strachu. To se jim povedlo. Jednoho dne, kdy byla pozvána Carmen k Wincottovým na večeři, je navštívil Kylův kamarád Tyler. Max na něj byl agresivní. Nikdo nechápal proč. Zjistili to když Justin viděl jak prodává zbraně a když byl Justinův a Kylův otec Ray unesen. Justin ho našel a ke konci, když chtěl Tyler napadnout Justina na Tylera skočil Max a on spadl do díry kde bylo už jen říčka a kamení a tím ho Max zabil. Ta díra byla udělána do kolejí vlaků, které byly i mostem, zbraněmi, které se nacházeli v jednom vozidlu. Nakonec už rodina žila šťastně.
Kyle Wincott byl zabit při jedné misi v Afghánistánu, když jednoho dne šli přes most, Max byl pár metrů před nimi. Ozval se výbuch když schovaní Arabové aktivovali bombu. Kyle se moc bál o Maxe který nešel přes kouř vidět. Vběhl tam ale byl zastřelen.
31 March 1991 - 5 June 2014
Purple Heart