بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
Sebuah lembaran kisah cinta antara Adam dan Hawa. Tidak seagung kisah cinta Yusuf dan Zulaikha, tidak juga seindah Muhammad dan Khadijah mahupun Aisyah.
MEMPERSEMBAHKAN
•
•
•L O V E I N S I L E N C E
⊱ ──────ஓ๑❀๑ஓ ────── ⊰
M R S H E A D P R E F E C T
•
•TIMELINE ؛
Inspired : August 10, 2020.
Start : December 13, 2020.
End : ________ __, ____.
•
•
Copyright ©
2021 by @Lotus_SnowALL RIGHTS RESERVED
No part of this book may be reproduced or used in any manner without written permission of the copyright owner except for the use of quotations in a book review.
•
•
•༺ MAIN CAST ༻
Hadzreel Fahrin
Diane Haura
•
•
•༺ TEASER PART I ༻
"Aku terima nikahnya, Diane Haura Binti Mohd Hairul Anwar dengan mas kahwin senaskhah Al-Quran tunai."
"Sah."
"Sah."
.....
"BFF till jannah konon. Kalau betul kau anggap aku BFF till jannah kau, kau tak akan rampas kebahagiaan aku!"
PANG!
"Iffah Haneem!"
.....
"Sampai satu masa nanti, kau dengan dia akan berpisah saat dia lafaz akad nama aku. Jangan mimpi kau akan bahagia sebagai seorang perampas. Ini amanah terakhir aku sebagai sahabat kau. Tebus kesalahan kau dengan amanah ini."
.....
"Aku tak nak tahulah siapa jantan keparat tu."
"Otak letak dekat mana? Lutut? Eh, harap je pakai purdah, tapi perangai tak ubah macam perempuan murah luar sana tu. Mencemarkan nama perempuan berpurdah. Dengan lelaki bukan mahram berpeluk bagai. Tak ada maruah langsung."
PANG!
"Saya bukan perempuan murah, Muhammad Hadzreel Fahrin."
.....
"Diane Haura Binti Mohd Hairul Anwar, sekali kau melangkah keluar dari rumah ni, aku tak teragak-agak akan ceraikan kau."
"Hadzreel! Jangan buat macam tu, please. She's your wife too. Your first wife. Fikir betul-betul. Jangan buat keputusan melulu macam ni, please."
"Heh. Kenapa? Awak nak ceraikan saya? Ceraikan je lah sekarang. Tak perlu lafaz talak bila saya melangkah keluar dari rumah ni. Jangan jadi pengecut, Hadzreel."
"Kau jangan cabar aku, Haura."
TEASER PART II COMING SOON.
•
•
•pst.
Dialog dalam teaser ni mungkin sedikit berbeza dengan chapter sebenar nanti.
Cerita ni akan di-edit semula one day. In Shaa Allah. Mungkin saat itu penulisan saya lebih kemas dan teratur dan dari segi bahasa juga lebih sopan.
Enjoy.
⊱ ──────ஓ๑❀๑ஓ ────── ⊰
YOU ARE READING
𝐋𝐨𝐯𝐞 𝐈𝐧 𝐒𝐢𝐥𝐞𝐧𝐜𝐞 : 𝑀𝓇𝓈 𝐻𝑒𝒶𝒹 𝒫𝓇𝑒𝒻𝑒𝒸𝓉
Romance"Aku terima nikahnya, Diane Haura Binti Mohd Hairul Anwar dengan mas kahwinnya senaskhah Al-Quran tunai." "Sah." Terlafaznya akad, ikatan tali pernikahan yang dibina atas dasar menutup malu keluarga itu sah. Perkahwinan yang dibina tanpa rasa cinta...