Krakk.
Perghhh,sedap Bhai bunyi tulang rusuk patah.Aku meneruskan dengan left hook sebab aku tengok right side dia lemah nak mati.Berapa Kali aku hentam rusuk kanan dia aku pun Tak Tau.
Tiba-tiba,dia peluk pinggang aku dalam keadaan menunduk,dah serupa menyondol aku pun Ada.
Sedaya upaya dia mencuba untuk menjatuhkan aku.Haihhh,this man sure loves to waste time.
Dengan sekali tolak je dia terundur ke belakang.Terbatuk-batuk kerana kecederaan massive yang aku dah bagi dekat rusuk dia.Terundur sedikit Demi sedikit sambil memegang bahagian rusuk.
I wish to end this shit right now.
Aku maju setapak Dan aku pegang kepalanya Kasi tunduk.Dengan sekali uppercut,dushhhh!!!
K.O.
Pengadil Yang sedang mengira aku perhati je dengan ekor Mata.
Dengan senyuman sinis aku berkata,"dah takyah Kira,trust me he won't be able to get on his feet."
Dan aku pun berlalu pergi sambil merembat duit hasil kemenangan aku tadi.
Bunyi sorakan yang menjerit-jerit nama julukan aku bergema diseluruh gelanggang.King.
Yup,itulah nama Street fighter aku.Diorg Tak pernah tau yang aku ni perempuan.Peminat berlambak.Tapi nobody knows.
Itulah manusia,kadang ii diorang Tak Tau pun apa yang diorang percaya.
I don't even know kalau rezeki yang aku carik ni halal ke tak.Like,I don't even bet(yeke?).Dan perlawanan yang aku join semua legal.But the penganjur wants to keep it underground.Sebab apa?Tah.Aku pun Tak Tau.
Yang aku Tau,aku kena carik duit,sebab aku Tak boleh bergantung harap pada pakcik ilyas punya harta yang secoet.Kau tengok je la apartment yang dia sewakan untuk aku tu.
Aku memanjat Naik ke atas Hayabusa sebelum memecut laju meninggalkan arena perlawanan yang semakin bingit.
________________________________________
Hari ni aku ke sekolah lagi.
Walaupun biasanya aku akan ponteng sekolah bila malam sebelumnya aku Ada perlawanan.Tapi nak buat macam Mana,opponent aku semalam cepat sangat tumbang.I didn't even use skill tendangan aku.
"Semalam kau datang Tak?Dia menang lagi doh."Suara syakir(Aku Tau nama dia pun sebab dia pakai nametag) mula memekak.
"Iye doh.Rugi sial kau Tak datang,Ris.Dia punya signature hoodie tu Aku Tak boleh blah la.Sumpah doh aku nak sangat tengok muka dia",sekali lagi kerana nametag,Aku dengar suara budak bernama amirul pulak.Yang melayannya,nama dia Faris.
"Semalam mak aku pening ii ah.Aku kan anak yang bersopan-santun,so aku kene stay.Jaga mak aku.Next match bila?Kali ni kalau aku terlepas lagi memang aku terajang semua orang.Sumpah."
"Isy,korang ni bising la!senyap tau tak senyap?Dahlah cakap pasal bende bukan ii,"tiba ii pulak ada seorang makhluk menyampuk perbualan mereka ii tu.Seorang perempuan.
"halahh kau diam ah.Kau apa tau tentang streetfighting?Lembik semacam je kau ni."bersemangat faris mempertahankan minatnya.
"ala streetfighting tu senang je.Tumbuk ii sikit lepastu menang la.Lagipun kerja tu kerja kotor.Siapa yang join tu memang stock ii tak cukup kasih sayang lah."
"Shut the fuck up,girl.Kalau aku hayun kau memang hilang kepala kau tu."
sumpah aku triggered,suka ii hati dia je nak cakap bende merepek.
satu kelas terdiam.Aku tak pernah bercakap sebelum ni selain time aku introduce hari tu.Mana taknya.Tiba ii semua mata terhala ke arah aku.
"Eh kau ni dahlah budak baru,Semak je.Nak kasi hilang kepala aku konon."
Aku mengerling ke arah nametagnya.Dahlia.
Nampaknya nyawa kau dah tak panjang,Dahlia.
"Why would you even care kalau aku badmouth streetfighters pun?you are not one of them.You shouldnt feel anything."
"Malas sebenarnya aku nak layan makcik ii macam kau ni.Oh ya,tau ii je kau kan aku bukan one of them ?Yakin ah?",seraya itu aku terus menumbuk cermin tingkap yang tak dibukak disebelahku.
Prakk,berderai.
Sekali lagi,satu kelas tergamam.Memang diorg ni selalu terkejut ke apa?rileks,sudahlah.
Si Dahlia dah gagap.
"Listen,bitch.Mind your words.Mana tau kot ii ada streetfighter yng terdengar,mampus kau malam ni.Just,be careful".
_________________________________________
Seperti yang aku jangka,selepas waktu rehat aku dipanggil masuk ke dalam bilik guru disiplin.Lol,tingkap je pun.Sekolah ni kan kaya.Surely they cant afford just another piece of that cermin tingkap?
Aku mengetuk pintu dengan tahap kemalasan di luar kotak.
"Masuk."
Dingin,tegas dan tenang je suara yang menjawab ketukan aku.
"So,why would you want to see me?"
Kalau tak silap aku,cikgu disiplin ni cikgu English.Bukan aku yang mengada ii nak speaking.Sekolah ni memang acah ii elit,so kalau boleh nak speaking 26 jam sehari.
"Tingkap.Its you,kan?Try to lie and ill get you a gantung sekolah notice."
"Sudah gaharu,cendana pula.Sudah tahu,yup,its me."
"Gonna pay or,nak kene masuk sistem demerit?You choose."
"I choose you.Just kidding.Sir,like seriously that piece?Murah je kot.Pibg saya bayar dah pegi mana?Potong dari situ je la."
"Nurdan Ashnin binti Muhd Nordin.This is not your school,Thank god it happened to be that way.So please,dont act like its yours.Sekolah ni ada banyak lagi bende lain nak kene tanggung selain kos tingkap yang awak pecahkan tu."
Sumpah la?sekolah lain rilek je tingkap pecah,rongak sini sana.Sekolah ni dah kenapa?
"I'll fucking pay.And i dont even care kalau nama saya naik dlm sistem.I dont give a damn.Saya dah boleh keluar kan?Sebab saya pun ada banyak bende lain nak tanggung selain tingkap yang saya pecahkan.So i better go."
"Just leave.And,no f words.Hormat sikit.Tak hormat saya,hormat Tuhan."
Nak kata sentap sangat tu taklah,tapi adalah sikit.
YOU ARE READING
Rebel.
ActionNama aku?Panggil Ir cukup.Aku Tak Tau celah Mana Ir tu Ada dalam nama aku,tapi lantak dia la. Hidup aku x indah.Dan ketidakindahan tu menjadikan Aku seorang budak rebel.Parents aku?Hmm,dah lama tinggalkan aku. Kasar?Itu aku. Langgar peraturan sekol...