02

83 9 6
                                    

"okay kalian boleh hantar kerja" arah ssaem hyunsuk, aku hanya mengangguk lalu mencapai kertas hasil aku.

ralat.

aku dan jaemin.

"besok pembetulan, pastikan hadir ke kelas jangan ponteng or else you will be drop out at this school" sambung ssaem lagi, kami hanya menghela nafas masing masing.

kelas kami tidaklah semacam kelas yang lain, bising. tapi kelas kami diduduki pelajar kelas atas, pendiam dan mendengar kata. except for us.

aijeuone, squad kami ditubuhkan sejak kami kelas 1, mungkin boleh dikatakan sejak kami berumur 7 tahun. rapat ? ya sangat rapat sampai tidak ada yang dapat memecah tembok dinding persahabatan kami.

bermula dari kwon eunbi, kim chaewon, choi yena, ahn yujin, jang wonyoung, kang hyewon dan aku sendiri, kim minju.

kring

waktu rehat bermula, kami bertujuh jalan melewati kelas ke kelas lengkap dengan ketawa kami yang mampu membuat orang ketakutan.

"weh srs weh, muko dia masyaallah macam tembok nk pecah sia HAHAHAHAHA"

"weh anjay takleh bayang"

"HAHAHAHAHAHAHAHAHA"

"takyah usik si minkyu tu kang nanti terjatuh cinta, siapa susah ? kau jugak ya eunbi eonnie" kata wonyoung dengan muka calm nya tapi ujung ujung dia ketawa jugak.

setelah sampai dikantin, kami duduk di tempat tersediakan. hyewon dan yujin pula ditugaskan membeli air.

"weh hyewon, mcm mne dgn baejin ?"

"okay je, tkde pape pun yg datang"

"oh, ha ye langgeng langgeng lah ya"

mereka pun memulakan sesi bual, aku ? hanya menatap handphone iphone verse 30 milikku.

najaemin

addback
Read 10:30 AM

ya chat dari jaemin aku tatap, hairan. dari mana dia dapat number aku ? aijeuone yang tadinya heboh ketawa, aku panggil.

"weh" mereka semua pula menoleh memandang aku.

"spe kasih no aku ke jaemin?" tanya aku perlahan sambil melihat kiri kanan, halah takut nya nanti ada yang sebaq aku suko jaemin pulak.

"ah aku, dia mintak tadi kt rumah jdi aku bgilah" jawab si chaewon, ohiya lupa jaemin tuh sepupu dekat chaewon jadi tak hairan lah kalau jaemin selalu sleepover kat sana.

aku pun hanya mengiyakan saja.

"kenapa?" soal chaewon balik yang langsung membuat aku menggeleng laju.

-

masa rehat habis jadi kami berjalan seiringan masuk ke kelas. terlihat dengan jelas mata kepala rambut kaki badan aku sendiri jaemin tengah mrnyelongkar beg pink pastel milik aku.

"YAH APA KO BUAT NI HANAT"

"KAU AMBIK PEN AKU KAN ?" aku menggeleng bila dituduh jaemin mencuri pen nya

"JANGAN TIPU"

"BUAT APA ? AKU SENDIRI ADA PEN CANTIK LAGI TU, BUAT APA NK CURI PEN ORG LAGI LAGI KALAU PEN TU PUNYA KAU" jawab aku sambil mengemas beg aku yang diselongkar nya.

"ganti"

"MWO !? AKU TAK CURI TAU ASAL TIBE TIBE DISURUH GANTI HA"

"SEBAB KAU YANG CURI JDI KAU LAH HARUS GANTI"

"NOE WAY MAN"

"WHAT MAN"

"HABISTU KAU APA ? WOMAN !?"

"KALAU TK MENJAWAB TAK BOLEH KE. BAGI JELAH PEN AKU"

"AKU CKP AKU TAK CURI KAN PERGILAH CARI SANA"

"tapi ju, sana harini tak datang sbb demam"sambung chaeyoung yang berada ditepi aku.

"DIAMLAH" marah aku dengan jaemin serentak yang mampu membuat satu kelas diam bahkan kelas sebelah pun hairan.

krik krik
krik krik

"minju, jaemin sir jongkook panggil masuk bilik disiplin"

-

"SAYA BEBETUL TAK CURI CIKGU SUMPAH"

"tak cikgu, dia dkt sebelah saya. jadi siapa lagi yang curi selain dia ?"

"AKU CAKAP AKU TAK CURI KAN"

"TAPI BUKAN KE DAH JELAS KALAU KAU YG CURI ?"

"NO LAH AKU SENDIRI PUNYA PEN BUAT APA NAK CURI"

"BAGI JELAH PEN A-"

"DIAMMMMMMM" marah cikgu jongkook, kami ? hanya tertunduk diam. takut akan cikgu didepan kami itu.

"tak boleh ke diam ?"

"tapi kami dh diam cikgu" jawab jaemin.

krik krik
krik krik

"hasudah petang ni kelas tahanan, bersihkan kelas pkul 3:50 baru boleh balik. korang saya pantau setiap jam minit dan saat. FAHAM !?" kami mengangguk faham lalu keluar dari bilik itu.

"ni semua pasal kau"

© shiracher

December, 2019.

a perfect enemyWhere stories live. Discover now