Farklı kaynaklarda PARAPSİKOLOJİ
Alıntı yapılan kaynaklar en son bölümde paylaşılacaktır.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Parapsikoloji genel olarak İnsanın Olağanüstü yetenekleri ve Ruhsal gücünün araştırılması ve incelenmesidir. Odak noktasının insan olduğu bir çok çalışma telepati, medyumluk, hipnoz gibi konular üzerinde yapılmıştır. Bu ve benzeri çalışmaların geneli Parapsikoloji olarak nitelendirilmektedir.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Parapsikoloji Zihinsel Yetenekleri incelemesi nedeniyle psikolojinin bir alt dalı olarak düşünülse de, ilgilendiği alanların genişliği ve kapsamı nedeniyle psikolojinin yanı sıra fizik, biyoloji ve diğer bilim dallarıyla da ilişkili olan bir bilim dalı/alanı olarak gösterilebilir.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Dilimize Türk Dil Kurumu tarafından "Ruh Bilimi" olarak çevrilmiştir. Fransızca bir kelime olan parapsikoloji iki kelimeden meydana gelmektedir. Yunanca bir kelime olan "Para" kelimesi "Bilinenin Ötesinde, Bilinmeyenler" anlamlarını taşır. Bu kelimeye "Psikoloji" kelimesinin eklenmesi ile bir çoğunun parasal bir olguyla karıştırdığı "Parapsikoloji" kelimesi ortaya çıkmıştır.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Psikolojinin bittiği yerde başlayan, Duyu Organları algısına dayalı bilimin metotları ile çözülemeyecek, 3. boyut kavramı içerisine sığmayan olayları inceleyen; Sıradışı, gizemli, farklı ve sıradanlığa mahkum olmak istemeyen Sıradışı insanların bilim dalı" dır. Aslında bilimin yetmediği noktada devreye giren bir bilimde diyebiliriz.