S a t u ☁

1.7K 13 0
                                    

I y a n r i a n

" Good morning , wahai ahli neraka ! " aku menjerit riang sebaik sahaja melangkah ke dalam kelas .

Seluruh sesisi kelas hanya terkejut memandang ku .

Apa ? Aku salah pakai baju ke ? Harini ada pj kan ?

" kepala otak kau morning ! Pukul 9:30 baru awak datang rose ?! " suara garang cikgu rahim menegur dari belakang .

Terenjat badan ku sedikit .

" astaughfirullahalazim cikgu . Kita sebagai orang islam kenelah beri salam dulu kalau nak menegur . Barulah kita maju " aku mengurut sedikit Dada ku . Fuh nasib tak kena heart attack .

" ha pandailah kamu loyar buruk ! Dah tulis belum nama kat pejabat ? "

Aku hanya tersengeh bersama anggukan yang laju .

" dahtu ? Apa lagi masuklah ?! " sekali lagi tiba tiba cikgu rahim menyeringai marah .

Aku mencebik bersama bebelan perlahan .

" dia yang dok tanya itu dan ini . Lepastu nak marah marah . Ada jugak yang mati kena sambar petir karang " sambil berjalan ke tempat duduk aku membebel panjang .

" why you so late late aa " Daniel di sebelah ku bersuara .

" marathon pangako sayo "

Daniel mengganguk kemudian sambung tidurnya yang tergendala .

Biasalah . Cikgu rahim mengajar subject sejarah . Confirm confirm lah beradu kelaut lah nampaknya kami .














(♡˙︶˙♡)

" you want to know something tak rose ? " Daniel bersama English kelautnya itu tidak dapat dipisahkan . Bak kata dia , dia ada mix orang belanda .

Belanda apa kalau muka jawa .

Aku mengangkat kening memandangkan mulut ku sekarang penuh dengan nasi lemak makcik canteen .

" cikgu aizat dah pindah "

Aku membulat mata teruja . Cikgu discipline berjanggut itu sudah pindah ?! Siapa sahaja tak suka ? Sebab dialah selalu handle kes besar kami seperti ponteng kelas agama , menganjing cikgu kemahiran hidup yang sedang mengandung itu , memaki hamun cikgu English kami di twitter ataupun kami merakam cikgu yang sedang marah kemudian post di story ig .

" ye pagi tadi pengetua bagitahu masa perhimpunan "

Aku tersenyum lega . Memandangkan lepasni kelas agama , bolehlah aku ponteng bersama daniel .

" but , we have a new cikgu discipline "

Tersedak aku yang sedang menyedut Air Milo yang em tawar .

" siapa ? "

" Sir iyan rian "

Iyan rian ? Macam nama orang muda je .

Anna Rose .Where stories live. Discover now