×Chris×
Istumme todella suuressa salissa jossa on monenlaisia oppilaita. Katselen ympärille. Joku läpsäisee takaraivooni ja tiedän sen olevan Michael. Käännän pääni takaisin Richardia päin. Hän on sanomassa jotain, mutta ei sanokkaan. Ketken päästä hän avaa suunsa taas.
"Sano vaan" sanon.
"No siis... Minusta tuntuu, että Michael on ihastunut sinuun. Hän on ihan koko ajan kiinni sinussa" Richard sanoo hiljaa melkein kuiskaten.
"Tuota en usko" sanon.
"Mutta sinä olet edes vähän kiinnostunut hänestä?" Richard kysyy.
"Tuo pitää paikkaansa" sanon.
Syön ruokani loppuun ja mietin samalla 14 vuotis tapahtumaa.
"Richard, mitä tapahtuu, kun täytän 14?" kysyn.
"Saat ehkäpä sarvet niinkuin minä sain, siivet mitkä ovat minullakin ja uskon, että saat taidon muuttua kokonaan lohikäärmeeksi" Richard selittää.
"Täytän 14 huomenna kello 12.00. KAIKKI EHKÄ TAPAHTUU TUNNIN AIKANA" yritän selittää Ricille, jota ei näytä kiinnostavan selitykseni.
"Olisitko hiljempaa?" Richard pyytää.
"Joo, tietty" sanon hiljaa.
Katson viereiseen pöytään missä istuu Michael ja Peter joidenkin heidän kavereidensa kanssa.
"He ovat ilkeitä. Pelkäävät jotain" Richard sanoo, kun huomaa minne katsoin.
"Pelkäävät minua" sanon hiljaa ja mietin huomista päivää.
"En usko" Richard sanoo hymyillen. Richard siirtyy istumaan viereeni ja silittää selkääni. "Ei he sinua pelkäisi. Sinusta tulee ihan varmana hyvä oppilas"
Lähdemme Richardin kanssa pois salista ja kävelemme annettuihin huoneisiin. Richard jää melkein ensimmäiseen huoneeseen ja jatkan itse matkaani pidemmälle. Olen ainakin 4 kerroksessa ja se on jo minulle liian korkea. Liian korkea siinä mielessä, että minä en jaksaisi kulkea noita rappusia aina ylös ja alas. Etsin huoneeni ja menen sisälle sinne avaimella minkä sain minkä sain yhdeltä opettajalta. Näen kolme mustaa takkia, jossa lukee ilmeisesti nimemme. Menen sohvalle ja luen takkien omistajien nimet, Christopher, Peter, Lily ja Jane.
Kaksi poikaa ja kaksi tyttöä. Miksi kaikkien pitää laittaa toi nimi. En pidä nimestäni, koska se oli myös isälläni ja hän antoi tietenkin sen minullekin."CHRIS! MIKÄ YLLÄTYS!" tuttu ääni huutaa takaani.
Käännyn ja näen Peterin. Hän hymyilee minulle vähän pelottavasti, joten päätän kääntyä taas takkien suuntaan. Päätäni alkaa särkemään ja taidan tietää miksi. Huomenna täyttäisin 14 ja muuttuisin täysin.
"Oletko okei?" Peter kysyy ja antaa minulle takkini.
Puen takin ja nyökkään samalla.
"Kuulin, että täytät 14 huomenna?" hän sanoo kysyvästi.
"Kyllä on" sanon.
"Onnea nyt jo" Peter sanoo hymyillen.
Istun sohvalle, otan koulun lehden ja luen sitä hetken, kunnes ovi käy ja kaksi tyttöä kävelee huoneeseen. Katselen pidempää tyttöä. Vaaleet hiukset ja kissan korvat pilkottavat vähäisen hiusten seasta. Toisella tytöllä on taas samanlaiset punaiset hiukset kuin Peterillä ja molemmat näyttää vampyyreiltä, ehkäpä he ovat sisaruksia.
"Hei!" sanovat tytöt samaan aikaan.
"Hei! Olen Chris" sanon tytöille.
"Olen Jane" sanoo punatukkainen tyttö.
"Ja minä olen Lily" sanoo kissa tyttö.
"Jos joku ei vielä tunne minua niin olen Peter. Jane tuntee minut parhaiten, koska olemme kaksoset" Peter sanoo.
Katselen lehteä hetken tarkemmin ja huomaan, että siellä lukee synttäreistäni juttua. Onkohan joku salakuunnellut tai sitten Richard on kertonut eteenpäin.
"Onnea Chris jo päivä ennen" Lily sanoo hymyillen lukien samaa tekstiä kuin minä.
"Chris, mikä sinä niinkuin olet, kun ei sinusta sitä vielä näe?" Jane kysyy.
"Olen puoliksi lohikäärme" sanon.
"EI USKOISI, ETTÄ OLET PÄÄSSYT TÄHÄN KOULUUN" Lily sanoo ehkä vähän liian kovaan ääneen.
"Mitä väliä sillä on vaikka olisin kuninkaallista lohikäärme sukua" kysyn.
"Tämä on varmaan halvin koulu mitä saa" Jane sanoo.
"En halua olla samanlainen kuin isäni, siksi lyhensin nimeni Chrisiksi" sanon.
"MUTTA SILTI!" Lily huutaa.
Juttelemme ja tutustumme toisiimme enemmän. Kello alkaa näyttää sen verran, että olisi hyvä aika mennä nukkumaan. Huoneessa on yksi sohva ja kaksi kerrossänkyä. Lakanoita ei ole laitettu vielä, joten joudumme laittaa ne itse.
"Missä aiotte nukkua?" Lily kysyy.
"Haluan nukkua yläpedissä!" Jane ja Peter sanoo melkein samaan aikaan.
"Eli ollaan Lilyn kanssa alapedeissä?" kysyn ja katson Lilyä.
"Se käy. Peter voi nukkua Chrisin yläpuolella ja Jane minun yläpuolella" Lily sanoo.
"Tämä käy" Peter sanoo ja katsoo minua.
Otan takin pois ja laitan sen roikkumaan sängyn kulmaan. Kiipeän yläpetiin ja alan laittamaan lakanoita tyynyihin ja peittoon. Kun olen saanut kaikki valmiiksi niin laitan pääni tyynyyn ja nukahdan.
-----
Oisin voinut tätä kirjoittaa enemmänkin, mutta päätin jättää ne seuraavaan.
YOU ARE READING
Lohikäärme osaa rakastaa |Fin
FantasyMichael ja Chris on 14 vuotiaita koululaisia hirviöiden koulussa Starlassa. Pojat joutuvat jokaiseen ongelmaan ongelmallisten voimiensa takia, vaikka ne olisivat hyvät jos osaisi käyttää niitä. bxb