Epilogue

46 8 4
                                    

"tch, tolonglah, " Haena menendang tong sampah dihadapannya.

Orang tua ada berkata, kelahiran semula adalah sambungan jodoh yang tidak kesampaian pada kelahiran sebelum ini. Dan, raut wajah akan kekal, untuk mengingatkan kepada kelahiran sebelum ini.

Matanya memandang orang yang lalu lalang. Tangannya menongkat dagu sebelum bibir meleret senyuman.

"ah, bunga biru itu cantik, "

Memberi laluan kepada kelahiran sebelum ini untuk menebus kesilapan lampau.

Kakinya melangkah ke kedai bunga. The Smelrado. Tangannya dimasukkan ke dalam poket.

Tidak sempat tangannya menyentuh bunga tersebut. Seorang jejaka telah mengambil terlebih dahulu.

"bagi lah aku tengok sekejap," kata Haena berang. Sibuklah lelaki ni. Taehyung tersenyum sinis.

"maaflah cik, bunga ini untuk teman wanita saya," katanya sebelum mata mereka bertembung.

"kenapa awak taknak bagi tahu saya nama awak?" kata Haena sambil memandang langit. Taehyung tergelak.

"entahlah. Sampai satu masa nanti, aku akan bagitahu kau," kata Taehyung tangannya didepa. Udara segar dihirup.

"kalau begitu, saya tidak akan beritahu nama saya, " kata Haena. "dan kenapa awak pakai topeng. Bukalah, " kata Haena sambil memegang topeng Taehyung. Berniat untuk membukanya.

Tangan Haena dipegang.

"akan sampai satu masa, kau akan tatap muka ini sampai akhir hayat, " kata Taehyung.

"kita pernah berjumpa, " kata Taehyung.

Maybe back then
If I had just a little more
Courage
And stood before you
Would everything be different now?

"Choi Haena!" Jimin berlari ke arah mereka. Matanya memandang Taehyung. "bukankah kau…"

-The End-

[C]The Flower + KimWhere stories live. Discover now