Herşey muhteşem yüzüklerin yapılmasıyla başladı. Orta dünyada ateşin karanlığından bir çok yüzük yapıldı. Yüzüklerin dokuzu insan ırkına verildi. Bütün ırklara hükmedecek gücü muhafaza ediyordu bu yüzükler. Lakin bütün yüzük sahipleri kandırılmıştı. Mordor diyarında gizlice dövmüştü Sauron güç yüzüğünü diğer yüzüklere hükmede bilmek için. Orta dünyanın hür diyarları birer birer düştü bu muazzam güç karşısında.
Orta dünyanın o zamana kadarki en büyük savaşı başlamak üzereydi. İnsanlar, elfler ve cüceler arasındaki son ittifak kuruldu. Mordor diyarında hüküm süren Sauron un ordularına karşı yürüdüler ve çağın en büyük muharebesi başladı.
Savaş çok çetin geçiyor yüzüğün adete büyülediği orklar hunharca saldırıyordu. Çoğu insan ve elf için umut tükenmişti. İri ve uzun boyunlu, büyük pençeleri olan insan etiyle beslenen devasa kanatlı Nazgul'undan inen Sauron un önünde kimse duramıyordu. Bir kılıç darbesiyle kralı devirdi ve tam öldürecekken kralın oğlu İsildur, Sauron un elini kılıcıyla parçaladı.
Sauron yenildi ve karanlığa gizlendi, orklar diri diri gömüldüldü. Orta dünya halkları hürriyetine kavuşmuştu.
Yüzük İsildur un eline geçti. Yüğün büyüsüne kapılan ve onu yok etmek istemeyen İsildur yüzüğü kendi icin kullandı. Orkların kurduğu pusuda öldürülen İlsildur ile beraber yüzük sır oldu ta ki Smeagol adındaki bir hobbit yüzüğü bulana kadar.
En ucra maralarda on yıllarca sakladı yüzüğü. Yüzük Smeagol u harab etmiş ve delirtmişti orklardan farkı kalmamıştı. Artık yüzük kendi kaderini yazmak için Smeagol'u terk etti. Smeagol yüzüğü, kıymetlisini kaybetmişti yıllarca o mağrada yüzüğü aradı ama...
Yüzüğü başka bir hobbit belkide hobbitlerin maceraperesti Bilbo Baggins bulmuştu. Yüzük bilboya uzun bi hayat sundu 83 yıl boyunca Bilbo yüzüğü sakladı.
106. Yaş gününde son bir maceraya atılmayı ve kitabının sonunu elf diyarında yazmayı istiyordu. Ama yüzüğü bir türlü bırakamıyordu.
En sonunda kararını verdi ve yüzüğü yeğeni Frodo Baggins e birakti.
Yüzüğün zamanı gelmişti artık efendisine Saurona dönmek istiyordu. Sauron ete kemiğe bürünemesede eski gücünün çoğunu toplamış mordorda kara kapıların ardında ordusunu olusturmaya başlamıştı bile, dokuzluklar her yerde yüzüğü arıyor efendisene Saurona götürmek istiyorlardı.
Bunu, büyücü ve Bilbo nun eski dostu Gandalf yüzüğün üzerinde beliren eski elf harflerinden anladı.
Gandalf bi karar vermesi lazımdı, dokuzluklar yüzüğün hobbit köyünde olduğunu öğrenmişti yüzüğü almaya geliyorlardı eğer yüzük güvenli biyere götürülmezse güç yüzüğü Sauronun eline geçecekti. Gandalf yüzüğe dokunamadı yüzüğün büyüsünü en iyi bilenlerdendi. Büyücü olan Gandalf eğer yüzüğü kullanırsa ortaya muazzam bi güç çıkar ve bütün ırklar son bulurdu.
Gandalf " Yüzüğü hemen ayrık vadiye götürmemiz lazım sevgili Frodo bu maceraya seni kattığım çok üzgünüm ama hemen yola çık patikalardan ve yollardan uzak dur dağın arkasında Mitsunris sehrinde ki Midilli Han a git 5. şafak çöktüğünde orda olacağım."
Gandalf büyücülerin lideri ve eski dostu Sarumanı görmeye, bilgeliğinden ve tecrübesinden yararlanıp yardım istemek için yola koyuldu...
Frodo ise en iyi dostu Sam ile Mitsunris in yolunu tutmuşlardı çoktan...
Orta dünya kral ve leydi lerinden çok azı biliyordu Mordorda, Hükümran dağının eteklerinde dövülen en muazzam güç yüzüğünün sahibine dönmek istedigini, Sahibinin ise orklardan, urukaylardan, risetaylardan ve trollerden Orta dünyanın en muazzam en büyük en kana susamış ordusunu toparlamıştı.
Orta dünya halklarının ve Çağımızın en büyük savaşı yaklaşıyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yüzükler'in Efendisi (Hobbit Macerası)
FantasyOrta dünya kral ve leydi lerinden çok azı biliyordu Mordorda, Hükümran dağının eteklerinde dövülen en muazzam güç yüzüğünün sahibine dönmek istedigini, Sahibinin ise orklardan, urukaylardan, risetaylardan ve trollerden Orta dünyanın en muazzam en bü...