Merhaba Arkadaşlar ben daha önce " Kızların vazgeçilmez beşlisi"diye 5bölümlük bir seri yazmıştım ve bu seride makyajdan söz etmiştim.Bu serimde ise saç ile ilgili herşeyden söz edicem.
Saçların düzene girmemesi ve bakımı en zor olanlar genelde kabaran saçlardır. Saçların kabarmasını engellemek için piyasada pek çok ürün bulunsa da şekle sokmak gene de çok zordur. Özellikle de gür ve kıvırcık saçlara sahipseniz ciddi sorunlarınız vardır. Peki, kabaran saçları doğal ve şekle girer hale nasıl sokarız?
Kabaran saçlara şekil vermek zordur. Bu nedenle yapılacak en iyi şey katlı kesimlerden faydalanmaktır. Katlı kesimler saçların kabarmasını engeller. Banyo sonrası saç köpüğü ve jöle ile ıslakken verilen form hem güzel bir görüntü hem de doğal bir hava yaratacaktır. Bu tarz saçlarda kesinlikle saç kurutma makinesi kullanılmamalıdır ve doğal kendiliğinden kuruması sağlanmalıdır.
Saçlarınız gür ve kabarıyorsa her gün saçı yıkamak daha da fazla kabarmasını sağlar. Bu nedenle saçlarınızı haftada 2 kez yıkamayı deneyin. Saçların sürekli kabarık ve bakımsız durmasını engellemek için bir miktar gliserin ve su ile losyon yapabilirsiniz. Saçlara bu spreyden uygulayarak yumuşatabilir ve kabarmayı engelleyebilirsiniz.
Kabaran saçlarda asla ince dişli taraklar kullanılmamalıdır. Bu tarz taraklar, saçın çok daha fazla kabarmasını sağlar. Kalın uçlu ve perma tarağı dediğimiz taraklar kullanılmalıdır. Üstelik ince dişli taraklar saçta kırılmalarda yaratacaktır ve bu nedenle çok sağlıklı değildir.
Kabaran saçlara form vermek için nemli ve hafif ıslakken uygulama yapılmalıdır. Bu durumda saça form vermek çok daha kolaydır. Eğer saçlar kıvırcıksa, bir kuaförde iç kısımdan saç kesimi yapılarak saç hafifletilebilir. Böylece kabarmanın ve karışmanın önüne geçilir. Kabaran saçlar çok hızlı kuruyabilir ve uç kısımlarında kırıklar oluşur. Bu nedenle saça nemini veren ürünler kullanılmalıdır.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Güzellik Tavsiyeleri ❤
Short StoryMerhaba Arkadaşlar . Bu benim ilk kitabım. Bu kitapta size nasıl makyaj yapmalıyız, saç bakımı,tırnak bakımı kısaca güzellik ile ilgili herşeyden söz ediceğim