- chapter 2 -

10 2 0
                                    

Enjoy~

Marinette's POV

Ik stond bij de stoplichten te wachten tot het groen werd met de doos macarons in mijn handen. Opeens zag ik een oude man met een stok langzaam de straat over gaan. Er kwam een auto en niemand hielp hem! Ik rende snel naar hem toe en duwde hem van de weg af. Allebei vielen we. Ik hielp hem om op te staan en zag dat de doos open was met bijna alle macarons eruit.. jammer. "Gaat het meneer?"

Hij keek me glimlachend aan. Het leek een aardige man. "Ja, dankjewel jonge dame" ik keek naar de doos. "Wilt u er een? Er zitten nog 2 in" hij knikte en pakte een macaron. "Heerlijk" ik knikte. "Mijn bakkerij is hier om de hoek, als u ooit wilt langskomen bent u welkom! En voortaan opletten alstublieft" hij knikte en ik zwaaide naar hem. Ik rende naar school en liep naar binnen. Iedereen keek me aan. Het was een nieuwe klas dus.. best wel awkward. "Uhh.... hey?" Ik zwaaide ongemakkelijk en iedereen zei hoi terug. Ik ging zitten waar ik vorig jaar ook zat en zuchtte. Opeens sloeg er een hand op mijn tafel. Ik zuchtte.

"Niet weer..-"

"Marinette dupain chang?!!!! Wat doe jij op MIJN plek?!!"

Ik keek fronsend naar chloe. Haar plek?

"Uhmmm hoezo is dit jouw plek? Ik zit hier al sinds 3 jaar"

Ze lachte. "Adrien gaat hiervoor zitten en dus ga IK HIER zitten"

"Wie is adrien?" Vroeg ik. Opeens begon ze kei hard te lachen. "Kijk eens iedereen! Ze weet niet wie adrien is" ik gaf me eigen een facepalm. "Wat is daar zo raar aan?"

Maar ja, ik stond op en wouw op haar oude  plek zitten wat nu van mij is. Opeens zag ik een jonge met blonde haren aand de stoel zitten met... kauwgom?

"Hey?! Wat ben je aan het doen?" Vroeg ik boos. Hij keek me geschrokken aan.

"Ik.... uhhh.... probeerde-"

Chloe en Sabrina lachte achter mijn rug. Nu snapte ik het. "Je bent bevriend met chloe huh?" Ik knielde voor mijn stoel en deed een papiertje over de kauwgom.
"Waarom vraagt iedereen dat..." mompelde hij. Ik keek hem boos aan en ging zitten. De hele dag negeerde ik hem. Hij leek me een lieve jonge eigenlijk. Echt jammer. Ook heb ik een nieuwe meisje ontmoet. Alya. Ze is erg aardig! En we zijn nu al beste vriendinnen. "Adrien is eigenlijk niet zo.. " zei ze. "Boeit me niet hoe hij is.. kijk wat hij deed!" Ze zuchtte. "Misschien moet je zijn verhaal ook horen voor je gaat oordelen.." ik keek naar beneden. "We zien wel"

POV adrien.

Ik rende de trappen op om naar school te gaan.

"ADRIEN NIET DOEN!"

Ik keek naar achter en zag Nathalie. "Alstublieft Nathalie! Ik wil naar school! Ik wil een normale student zijn en vrienden maken!" Ze zuchtte. Ik keek vanuit mijn ooghoek en zag een man die gevallen was en zijn stok probeerde te pakken. En niemand hielp hem.

"Adrie-"

Ik rende naar de man toe en hielp hem op staan en gaf zijn stok. Hij glimlachte naar me.

"Dankuwel jongeman"

Ik knikte en rende terug naar Nathalie en keek haar met puppy ogen aan. Ze zuchtte en knikte.

Uiteindelijk liep ik de hal in en ging naar mijn klas toe. Ik ben in een school. Eindelijk. Ik kan zoals normale mensen studeren en vrienden maken! Ik was zo zenuwachtig! "ADRIKINNNSSS!" chloe plakte zoals altijd aan me. Ik lachte en begroette haar. "Hey chloe"

"Zullen we samen naar klas lopen adrikins?~"

"Oke"

Ze hangde half aan me en we liepen samen naar klas. Af en toe vroegen sommige mensen om een handtekening. Onderweg keken mensen ons ook aan en hoorde ik hun fluisteren

"zijn hun bevriend?" "Hij me chloe?"

Uiteindelijk toen we kwamen liet ze me los en stelde ze me aan iedereen voor. Opeens zag ik dat ze een kauwgom op iemand zijn stoel liet zetten door haar vriendin. "Chloe wat doe je? Dat is echt niet aardig" ze lachte. "Soms moet je stout zijn adrikinsss~" ik walgde even ervan en probeerde het eraf te halen. Ik was er wel lang mee bezig! Opeens hoorde ik

"Hey?! Wat ben je aan het doen?!" Een meisje met blauw haren en prachtige blauwe ogen keek me boos aan.

"Ik... uhhh... probeerde-"

Chloe en Sabrina lachte. Ze zuchtte. "Je bent bevriend met chloe, huh?" Vroeg ze.

Ze knielde neer en zette een papiertje over de kauwgom heen. "Waarom vraagt iedereen dat.." mompelde ik. Ze keek me boos aan en ging zitten. Ik zuchtte. Eerste dag van school in heel me leven en het gaat al fout. Goed bezig adrien. De rest van de dag negeerde ze me.

"Komt wel goed gast" zei nino. Ik zuchtte. Ik hoop van wel. Ze leek me een aardige meisje.

Secret love~ bye DilaraWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu