'3... 2... 1... gelukkig nieuwjaar.' Nora en Julian steken het vuurwerk aan en het knalt door de lucht. Ik staar naar de donkere hemel en zie de verschillende gekleurde vuurwerk de hemel versieren. Na veel vuurwerk gaat iedereen naar binnen. Ik ruim de restjes van de sterrenflitsers op en ga op het trapje voor het huisje zitten. Het jaar is voorbij en ik heb me niet aan mijn nieuwjaar voornemen gehouden. Ik kijk door het raam naar binnen en iedereen is blij. De champange gaat open maar ik heb er geen behoefte aan. Zou ik dit jaar nog wel een voornemen bedenken. Heeft het wel zin. Misschien moet ik iets makkelijks pakken zoals vaker de hond uitlaten. Achter me hoor ik de deur open gaan. Ik draai om en zie Sophie staan met twee glazen champagne. Ze komt naast me zitten en geeft me een glas. We proosten ze tegen elkaar en ik neem een klein slokje. 'Waarom zit je hier alleen?' vraagt ze. Ik haal mijn schouders op. 'Even het jaar overdenken', zeg ik en staar voor me uit. 'En hoe was je jaar?' Ik zucht en kijk naar de grond. 'Heb jij een nieuwjaar voornemen gehad?' Ze schud haar hoofd. 'Ik denk dat ik er wel een heb voor aankomend jaar', zegt ze. 'Meer tekenen en jij.' Ik knik en glimlach. 'Ik heb er geen, vorig jaar was mislukt dus ik doe er geen dit haar.' Sophie kijkt me aan en haar ogen twinkelen. Ik zucht en kijk weer naar voren. 'Wat was je voornemen van vorig jaar dan?' Dan blijft het even stil. Mijn gedachten bedenken elke mogelijke uitweg om deze vraag te ontwijken, maar ik weet wat de andere me zouden zeggen. "Zeg het gewoon." Ik sta op en kijk naar de bomen aan de overkant van de weg. 'Jou zeggen... ik vind je leuk.' Het is weer stil. Ze zegt niks, maar ik hoor ook geen deur. Ik staar naar de bomen en weet niet wat ik moet doen. Dan hoor ik gegrinnik. Langzaam draai ik om. Sophie zit nog steeds op dezelfde plek en glimlacht naar mij. 'Was dat nou zo moeilijk.' Ik kijk haar verbaast aan. 'Fiene heeft me je nieuwjaars voornemen al vertelt omdat je het zelf niet had gedaan.' Ik kijk naar de grond. Dat had ze gezegd. Sophie staat op en komt voor me staan. Ik kijk in haar ogen en zie ze nog steeds twinkelen. 'Ik vind jou ook leuk', zegt ze. Een glimlach komt op mijn gezicht. Ze slaat aan armen om me heen en geeft me een knuffel. 'Zullen we nu naar binnen want het is koud buiten', zegt ze en draait om. Ik pak haar arm en draai haar terug. Mijn andere hand leg ik op haar wang waarna ik mijn lippen op de hare druk. Met liefde kus ik haar en het voelt zo goed. Ik kijk haar aan en ze glimlacht naar me. Ik vlecht mijn handen in de haren en zo lopen we naar binnen. Het nieuwe jaar tegemoed.
Alvast een gelukkig nieuwjaar iedereen. Denk goed na over je voornemen en probeer je er aan te houden, of niet.
JE LEEST
A warm & lovely new year *voltooid*
RomanceMorris heeft als nieuwjaars voornemen Sophie zeggen dat hij gevoelens voor haar heeft. Kerst is al geweest en het jaar is bijna om. Zou hij zich aan zijn nieuwjaars voornemen kunnen houden.