Another level of Heart Breaking (2)

24 1 0
                                    

macam mana eh kau boleh stay sedangkan kau dah takde apa apa perasaan dekat dia?
bukanlah tak try hard nak ada kan semula perasaan tue tapi serius cakap dah memang susah sangat nak berpura pura.

sekarang nie pun tengah struggle antara nak stay atau leave hm. sebolehnya diri nie memang dah takmampu nak teruskan. ya rabbi, complicatednya. ada siapa siapa pernah rasa tak macam nie? faham sangat macam mana sakitnya hati orang kalau dia tau kita stay sebab kesian. diri sendiri pun pernah rasa hm.

tapi macam mana nak terus terang dekat dia? dah lah diri nie pun jenis takboleh tengok muka simpati dan muka kesian. pernah lah juga dengar satu ayat dia cakap "better sakit sekarang daripada sakit kemudian hari". ye lah at least dia ada time untuk heal.

tipu hati sendiri lagi sakit daripada tipu hati orang lain. fight me benda nie! sumpah sakit!!! entahlah nak cakap follow the flow pun susah. ye lah nak follow sampai bila sedangkan kau tengah sakit kan hati orang lain dan lebih parah kau tengah seksa jiwa sendiri.

diri nie tak minta banyak cukuplah diberikan kelapangan dada dan minda untuk buat apa apa keputusan. dan harapnya tak juga buat keputusan berdasarkan mood. semoga diberikan kewarasan akal fikiran untuk sentiasa think positive. aamiin.

Love,
Fad
12.01.2020

Hati. Where stories live. Discover now