Kamarátky

19 0 1
                                    

Lisa Cibumová sa unavene pozrela na hodiny. Minútová ručička už dávno prekročila dvanástku a hodinová ručička sa pomaly posúvala za ňou, ,,Kde je toľko?" opýtala sa sama seba. Po dlhom čase a prehováraní jej kamarátkou Wandou sa konečne odhodlala zájsť do mesta, konkrétne do malej reštaurácie na okraji mesta. 

   Vedela, že ľudia sa boja, ale nečakala, že tam bude tak málo ľudí. Obsadené boli len tri stoly a čašníci, ktorí mali odvahu prísť do práce, k nim okamžite pribehli a vypočuli si ich objednávku. Možno mala táto zlá doba aj dobré momenty. Nemusel si dlho čakať, kým ťa obslúžia.

   Lisa sa opäť pozrela na hodiny. Wanda dosť meškala. Urobila si z nej Wanda snáď srandu? Alebo si Lisa pomýlila čas a miesto? Ležérne si strčila ruku do vrecka a vytiahla mobil. Čas na hodinách na stene reštaurácie bol trošku popredu, ale aj tak Wanda meškala. 

   Rýchlo skontrolovala ich spoločný čet. Čas si pamätala dobre, miesto tiež, tak prečo tu Wanda ešte nebola? Lisa už nechcela mrhať časom a vytočila kamarátkino číslo. Lisa čakala. Bola si istá, že vytočila správne číslo. No nikto to nedvíhal. Lisa si už začínala robiť starosti, keď jej to zrazu Wanda zdvihla.

   Cibumová nečakala kým jej kamarátka zase spustí otrepané vymyslené príbehy o strome ktorý jej spadol do cesty, alebo meteorite, ktorý rozbil most, cez ktorý chcela prejsť a musela ísť obchádzkou. ,,Wanda! Už tu na teba čakám vyše pol hodiny! Kde si toľko?! Nepovedz mi, že ti na aute zase nefunguje karburátor, či ako sa tá vec volá!"

   Na druhej strane sa ale neozvala žiadna odozva. Len ťažké dýchanie a zvuky ulice. Lisa sa už pripravovala, že sa kamarátky na to opýta, keď tu sa zrazu hovor prerušil. Cibumová si zložila mobil z ucha a takmer kamarátke zavovala opäť, keď jej od nej prišla správa. 

   Prepáč, šoférujem. Čoskoro som tam.  

   Lisa si s úľavou povzdychla a odpísala jej: Dobre ale budeš platiť ty. Videla som už jedálny lístok a tu, v reštaurácii U Barana majú poriadne ceny. Asi si dali prirážku, kvôli terajšej situácii.

   Pousmiala sa a vrátila mobil do vrecka. Oprela sa o operadlo stoličky a zakývala najbližšej čašníčke a tá k nej ihneď priskočila s pripraveným notesom. ,,Už ste si vybrali?"

   Cibumová si dala ruky za hlavu a usmiala sa. ,,Na niekoho čakám. Zatiaľ by ste mi mohli priniesť čistú vodu... Hm... S troškou citrónovej šťavy."

  Čašníčka prikývla a odkráčala do kuchyne. Lisa sa oprela lakťom o stôl a premýšľala. Takže Wanda počas šoférovania nemôže telefonovať, ale písať SMSky môže? Cibumová sa pousmiala. To presne na Wandu sedelo. Chcela sa zo všetkého vyvliecť. Popravde, Lisu veľmi prekvapilo, keď jej pred pár dňami predostrela toto stretnutie. Bolo to už dávno čo sa nevideli. Týždne, mesiace... Obe sa obávali, že ich priateľstvo sa rozpadne, keď sa Wanda presťahovala do vedľajšieho mesta za prácou. 

    No nestalo sa tak. Síce sa s Wandou vidia len veľmi sporadicky, každý deň si píšu a dokážu si volať celé hodiny. Keď si tak Lisa spomenula, Wanda jej nedávno spomínala, že si našla nového priateľa. Podľa toho, čo sa o ňom Lisa dopočula, je perfektnou náplasťou na Wandino zlomené srdce z posledného rozchodu.

   Dvere reštaurácie sa otvorili. Lisa s nadšením zdvihla zrak a zase ho sklopila so smútkom. Nebola to Wanda, ale nejaký mladý muž v potrhaných džínsoch. Očami prešiel po osadenstve reštaurácie a Lisa mala pocit, že na ňu sa pozrel o kúsok dlhšie ako na ostatných. Pousmial sa a sadol si ku stolu v rohu miestnosti. 

   Zatiaľ čo prechádzal okolo nej, Lisa z neho nemohla spustiť zrak. Platenie za ich spoločné jedlo Wandu nikdy neodnaučí chodiť neskoro, ale keby si zatiaľ Lisa našla tiež priateľa? S tými potrhanými džínsami vyzeral ako presne ten typ, ktorý Lisu priťahoval.

   Vstala od stola a podišla k nemu. Spočiatku si ju nevšimol, pretože sa pozeral do jedálneho lístku a ležérne prehadzoval strany. Lisa si odkašlala a  s úsmevom povedala. ,,Ahoj, môžem si prisadnúť?"

   Jedálny lístok zložil na stôl a usmial sa na ňu. ,,Iste."

   Elegantne si odtiahla stoličku a prisadla si k nemu. Lakťom sa oprela o stôl a predstavila sa. ,,Volám sa Lisa Cibumová. A ty si...?"

   ,,Ackerman. Zack Ackerman." 

   Lisa sa zachichotala. Nahnevane sa zamračila, keď s ním preťala očný kontakt kvôli čašníčke, ktorá jej priniesla vodu s citrónom. Čašníčka sa následne obrátila na Zacka. ,,Už ste si vybral?"

   Zack opäť nazrel do lístka. ,,To kuracie stehno stehno s ryžou, by som si poprosil. A dáma?"

   Lisa sa začervenala, keď ju oslovil. ,,Jeden šalát. Diétny prosím." 

   Čašníčka prikývla, stratila sa im z dohľadu a so sebou vzala aj jedálne lístky. Zack sa pousmial a povedal. ,,Takže diétuješ?"

   ,,Hej... Kamarátka nedávno začala s vegánstvom. Ja síce nechcem ísť až do takých extrémov, ale aspoň malá diéta by sa mi zišla." usmiala sa Lisa nervózne ukazovákom opísala okrúhly povrch pohára. Náramok na jej zápästí sa zaleskol vo svetle lámp.

   ,,Všimol som si, že máš niečo lesklé na ruke. Čo to je?" opýtal sa Zack.

   Lisa sa pozrela na svoj náramok a potom späť naňho. ,,Ach, to? To je náramok, ktorý som dostala na narodeniny od kamarátky. Strážim ho ako oko v hlave."

   Náramok pre ňu veľa znamenal. Wanda mala presne taký istý. Bol to znak ich priateľstva. Keby ho stratila, tak by jej to Wanda síce po čase odpustila, no ona by nikdy neodpustila sebe.

   ,,Od tej vegánky?" opýtal sa a podvihol obočie.

    ,,H-hej..." povedala Lisa a nervózne sa hrala so svojimi ukazovákmi.

   O chvíľu k nim prisvišťal vysoký čašník a položil pre nich jedlo. Lisa si nadšene vzala vidličku a napichla si na ňu kúsok šalátu, ktorý už smeroval do jej úst. Predtým, že čašník odišiel, Zack sa ho stihol opýtať: ,,A prinesiete mi k tomu ešte horčicu."

   Lise zabehlo. Nenávidela horčicu. Aj keby ju pripútali reťazami a mučili ju, aj tak by ju nedonútili tú žltú vec dať do úst. 

   A ako tak letel čas, Zack a Lisa sa rozprávali a rozprávali a keď aj po niekoľkých hodinách Wanda neprišla, usúdili, že by už mali ísť domov a spoločne vyšli z reštaurácie.

   Na druhé ráno sa objavili nové správy o situácii, ktorá všetkých trápila. O ghoulovi, mužovi, ktorý páchal kanibalizmus. A správy ohlásili dve nové obete, ktoré po sebe nechal. Dve dievčatá s rovnakými náramkami.

Slová boli: oko, reťaze, ghoul, kanibalizmus

Do komentárov napíšte štyri slová o ktorých by mal byť nasledujúci príbeh.  

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Aug 06, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Krátke Príbehy - Štyri Slová a Podľa Nich PríbehWhere stories live. Discover now