• Vanessas Perspektiv •
Vi satt just nu på tåget till Gbg. Väskorna var fullpackade och jag var väldigt trött. Jag var allmänt uttråkad och kolla ut genom fönstret, bara grått vart jag än kolla. Pissväder rättare sagt. En röst hördes genom högtalarna i tåget. - Vi anländer till Göteborg om cirka 27 minuter Sa den manliga rösten.
"Nellie?" Sa jag och kollade på henne, hon satt typ och halvsov.
"Mm" mumlade hon.
"Är du vaken eller sover du?"
Jag hörde lätta snarkningar och insåg att hon sov. Jag petade lite löst på hennes axel och hon vakna direkt.
"Vad är det?" Fråga hon.
"Vi är framme om 25 minuter ungefär" Sa jag och hon kolla på mig som om jag var dum i huvudet.
"Vad?" Sa jag.
"Dummer, vi åkte för typ 2 timmar sen ju, det tar ju typ 4-5 timmar att åka dit!" Sa hon och börja fnissa, typiskt henne, hon är helt konstig i huvudet när hon vaknar.
"Ehh nej vi åkte för 4 timmar sen och du somna typ efter vi hade åkt i 15 minuter" Sa jag.
"Jaja vem bryr sig" Sa hon eftersom hon avskyr när folk rättar henne eller om hon har fel och den andra har rätt. Jag fnissa till och hon blängde på mig.• 5 Minuter Kvar Tills Dom Är Framme •
Jag tog fram min iPad Air och gick in på Instagram. Jag gick in på @oscarenestad och han hade lagt ut en ny bild på han och Omar.
"Omg, kolla vad snygga!" Utbrast jag och alla som satt i tågvagnen kolla på mig.
"Vad glor ni på då?" Sa jag kaxigt och spände blicken i alla som glodde på mig. Alla sluta kolla och gjorde nåt annat istället.
"Vad är det?" Sa Nellie.
"Kolla bilden! Sjuukt snygga eller hur!" Sa jag.
"Mm as snygga jue!" Sa Nellie. Sen blev det tyst.
"Vi anländer till Göteborg om 1 minut så alla kan plocka ihop sina saker så ni är beredda på att gå av" Hördes en kvinnlig röst i högtalaren. Jag la ner min telefon och min IPad i väskan.
"Nellie plocka ihop dina grejer" Sa jag. "Ja jag ska" Sa Nellie drygt.
Jag suckade. Tåget stannade och vi gick av. Vi gick mot en busshållsplats och väntade på bussen. Efter 5 minuter kom bussen vi skulle ta till vår hyreslägenhet. Vi gick på och visade våra busskort för busschauffören och gick och satte oss på två lediga platser. "Undra hur det ser ut i lägenheten" Sa Nellie fundersamt.
"Mm" Sa jag uttråkat. Sen blev det en lugn tystnad mellan oss. Efter 10 minuter var vi framme på adressen där vår lägenhet var. Bussen stannade och vi klev av. Vi gick in igenom porten till och tog hissen till 4:de våningen och stanna utanför en dörr som det stod Rudberg på!
"Nellie! kolla här" Sa jag hyperaktivt.
"Vad?!" Fråga Nellie stressat.
"Det står W. RUDBERG!" Sa jag stressat men glatt.
"OMG bor min man här?!?" Sa Nellie och vi börja skratta.
"Tror det!" Sa jag.
"Oh herregud!" Sa Nellie och slog handen i pannan.
"Han bor mitt emot oss, HERREGUD!!" Småskrek jag.
"Vi går hit sen nån dag och knackar på!" Sa jag.
"Bra idé!" Sa Nellie. Sen gick vi till våran dörr och Nellie satte in nyckeln i låset och vred om och öppna sen dörren.__________________________
Det här var då första kapitlet, hoppas ni tycker om det! Hejdå så länge!❤
YOU ARE READING
Oscar Min Oscar
FanfictionNellie och Vanessa är allra bästa vänner och blev det på dagis. När dom en dag ska åka till Göteborg i ungefär 2 månader, bo i en hyreslägenhet tillsammans och vara på Liseberg så träffar dom personerna som dom minst hade kunnat tänkt sig. En dag på...