Poznámka: Vôbec neviem písať takýto žáner, takže podľa toho poviedka vyzerá, je písaná dosť jednoducho a bez zbytočných zdĺhavých opisov. Snáď mi lepšie pôjde napísať nasledujúce témy. :D
V jeden krásny slnečný deň sa Ali vracala z prednášky späť na internát. Ťažké vchodové dvere internátnej budovy sa za ňou zavreli a ona si vzdychla pod náporom nových vedomostí, ktoré sa musela naučiť.
„Dobrý deň," pozdravila vrátničku a pokračovala cez vestibul ponorená vo svojich myšlienkach.
Vrátnička len prikývla a znovu sa venovala čítaniu nejakého bulvárneho časopisu.
Alin mobilný telefón jej vo vrecku niekoľkokrát zavibroval. Kráčajúc po schodoch na druhé poschodie ho vytiahla a pozrela si upozornenia.
Prvá správa bola od jej mamy.
„Ali, počula si už o tom, že vraj majú byť nejaké búrky na slnku? Vraj to môže ovplyvniť fungovanie technológii. Snáď to nebude nič zlé... Zajtra prídeš?"
Kým si stihla prečítať správu, bola už pred dverami jej internátnej izby. Odomkla si a nakukla do izby, či tam nie je spolubývajúca. Izba bola prázdna. Vošla dnu a vytočila mamino číslo.
Kým sa ozýval pravidelný tón zvonenia, Ali naplno uvažovala, o akých búrkach na slnku mama hovorila. Nevedela, či tomu má uveriť, pretože jej mama bola veľmi ovplyvniteľná televíziou.
„Ali?" ozvalo sa v telefóne, keď to konečne zdvihla.
„Ahoj, mami," povedala Alica a uvedomila si aký má zachrípnutý hlas. Odkašľala si.
„Kedy ťa mám prísť počkať na stanicu?" spýtala sa hneď mama.
„O jedenástej mám ešte prednášku," odmlčala sa. „Takže pôjdem asi na vlak o pol jednej. Ale nemusíš ma čakať."
„Viem, že nemusím, ale chcem. Teším sa na teba."
„Ja na teba tiež. O akých búrka ch si to písala v správe?" nedalo jej.
„Hovorili to v televíznych novinách. Na slnku hrozia búrky a môže to mať vplyv na technológie."
„Tomu veríš?"
„No tak, robili o tom rozhovor s nejakým vedcom, tak si to asi nevymýšľajú."
Ali prevrátila oči. „Hm, aj tak si myslím, že len zbytočne šíria paniku."
„Ktovie," povedala napokon mama. „Zajtra ťa počkám na stanici a porozprávame sa konečne."
„Dobre. Napíšem ti, keby meškal vlak. Veď vieš, ako to tu, na Slovensku chodí."
„Jasné," zasmiala sa. „Pa, zlatko."
„Pa."
::::::::::
Keď sa začalo pomaly stmievať, Ali sedela na svojej posteli a na kolenách mala položené papiere s materiálmi ku skúškam.
Dám si chvíľu prestávku, povedala si a vzala do rúk mobil. Otvorila prehliadač a tam na ňu vykukli aktuálne správy.
„SVET SA Môže VRÁTIŤ DO STREDOVEKU! SLNEČNÁ BÚRKA VYRADÍ VŠETKU Elektroniku A TECHNOLÓGIE!"
Rozklikla článok od známeho spravodajského portálu a začítala sa. Vraj sa to má stať v noci. Než príde tá veľká búrka, budú jej predchádzať aj slabšie.
YOU ARE READING
Dvanásť kvapiek roka
Short StoryDvanásť poviedok, dvanásť mesiacov a kvapiek dažďa a inšpirácie. To všetko v rámci výzvy Dvanásť, ktorú vytvorila @Puellainrotis Každý mesiac jedna poviedka na vopred zadanú tému.