FenerBahçe'nin Tarihçesi
Siyah Çoraplılar:
1899 yılında fenerbahçemizin kurucularından fazıl hüsnü kayacan ve arkadaşları tarafından kurulan siyah çoraplılar-black stockings futbol takımı, monarşi rejiminin baskıları sonucunda kapatılmış, daha sonra da 1902 yılında kadıköy futbol kulübü altında yeniden faaliyete geçmişti. fakat, bu kulüpte rejimin baskılarına fazla dayanamamıştı. kadıköylü gençler tarafından oluşturulan bu kulüpler, ancak 1907 yılında sürekli faaliyete geçebilmiş ve fenerbahçe spor kulübü ismini almıştır.
1908 yılında 2. Meşrutiyet'in ilanıyla birlikte serbest bir ortam oluştu. Bu vesileyle birçok spor kulubü kurulmaya başladı. O dönemde özellikle İngilizler tarafından oynanan futbol zamanla Türk sporcular tarafından da oynanmaya başlandı. Fenerbahçe tairihte 3 Mayıs 1907 yılında İstanbul Moda'da kuruldu. Takımın kurucuları Nurizade Ziya Bey, Ayetullah Bey ve Necip Bey'dir. Kulubün renkleri ilk başlarda sarı-beyazdı. Daha sonra alınan ortak kararla sarı-lacivert yapılmasına hemfikir olundu. Kurdukları bu takıma Fenerbahçe adını verdiler. Kadrosunu sürekli yenileyerek geliştiren Fenerbahçe özellikle İngiliz ve Rum takımlarına karşı büyük zaferler kazandı.
O dönemde Osmanlı Devleti büyük bir çöküşün içerisindeydi. İmparatorluğun başkenti olan İstanbul 16 Mart 1920 yılında İtilaf Devletleri tarafından işgal edildi. Bu sırada Fenrbahçe özellikle işgalci İngiliz ve Fransız askerleriyle yaptığı maçların büyük bir kısmını kazandı. Takımın aldığı bu zaferler halk tarafından da büyük bir beğeniyle izleniyordu. Spor kulübü geçmişten günümüze kadar birçok başarı elde ederek gönüllerde yer edindi.
Fenerbahçe'nin, başta General Harrington Kupası (29 Haziran 1923) olmak üzere işgal kuvvetleri takımları karşısında elde ettikleri tüm galibiyetler, İstanbul halkının intikam duyguları içindeki milli duygularını şahlandıran ve yaralı gönüllerine teselli veren yegane olay haline dönüşüyordu. Artık iş futbol oyunu halinden çıkmış, vatanın asıl sahipleri ile işgalcilerin hesaplaşması şekline dönüşmüştü. Fenerbahçe takımı artık "Kuvai Milliye" ruhunun halk içindeki sembolü olmuştu. Bunun birinci sebebi işgal takımları ile oynadıkları toplam 50 maçtan ikisi hariç hiç yenilmeyip 41 maçta galip gelmeleriydi ki Altınordu ve Galatasaray takımları ne yazık ki bu başarıyı gösterememişlerdi. İkinci sebebi ise, "Anadolu Harekatı"nın başında olan Mustafa Kemal'in "Fenerbahçeli" olarak bilinmesiydi."
🌟🌟🌟