Herakles był synem Zeusa i Alkmeny. Gdy miał się Herakles urodzić, Zeus ogłosił na radzie bogów, że swego syna, jako pierwszego wnuka Perseusza, uczyni władcą Argos. Wtedy między żoną Zeusa, Herą, która Alkmenie zazdrościła zaszczytów, doszło do kłótni. Kierowana uczuciem zemsty, Hera, opóźniła przyjście na świat dziecka Alkmeny. Następnie udała się do Myken i przyśpieszyła narodziny innego wnuka Perseusza, zwanego Eurysteuszem. Hera, wkrótce po narodzinach Heraklesa, posłała dwa węże żeby go zabiły, ale chłopiec zdołał je udusić.
Chłopca w młodości uczyli rzemiosła wojennego najwięksi mistrzowie.
Pewnego dnia Herakles, wracając z polowania spotkał dwie kobiety. Pierwsza z nich, Rozkosz, obiecała mu wszelkie radości życia, jeżeli pójdzie za nią. Druga, Cnota, mówiła o pełnej niebezpieczeństw drodze, która będzie go prowadzić do wiecznej chwały i nieśmiertelności. Herkules objął drogę Cnoty. Minęło kilka lat. Porywczy chłopak, w szale jaki zesłała mu Hera, zabił żonę i dzieci.
Zgodnie z wyrokiem, Herakles żeby oczyścić się ze zbrodni musiał iść na służbę do króla Myken, i wykonać dwanaście ciężkich prac. Eurysteusz polecił Heraklesowi przynieść skórę lwa z Nemei. To było pierwsze zadanie. Bestia miała tak grubą skórę, że żadne pociski nie mogły jej przebić.
Początkowo Herakles próbował zabić lwa strzałami z łuku. Jednak skóra bardzo dobrze go chroniła. Wkrótce Herakles złapał maczugę, i tak mocno uderzył nią lwa, że się złamała na jego łbie. Oszołomiony lew schronił się w jamie, wkrótce Herakles dopadł go i udusił. Ze skóry zwierzęcia, bohater sporządził sobie okrycie.
Następnie król Eurysteusz, rozkazał Heraklesowi zabić hydrę. Potwór miał dziewięć głów, które po odcięciu odrastały, a jedna z nich była nieśmiertelna. Herakles pokonał zwierzę przy pomocy pasterza. Na stokach Arkadii, przebywała łania, ulubione zwierzę córki Zeusa. Eurysteusz kazał Heraklesowi przynieść tę łanię żywą do Myken. Bardzo długo ją gonił, wreszcie dopadł ją, gdy piła wodę ze źródła. Herakles nie zdołał jeszcze wypocząć, a już dostał nowe zadanie. Miał przynieść dzika olbrzyma żywego aż do Myken. Mężczyzna bardzo długo go gonił, w końcu zwierzę zmęczone, opadło z sił i Herkules je złapał.
Król Elidy był synem boga słońca. Miał bardzo dużo stad bydła. W stajniach królewskich nie było sprzątane od wielu lat. Zadaniem młodzieńca, było uprzątniecie tej obory. Herakles nie zastanawiając się długo, kopał kanał przed stajniami. Woda przeczyściła stajnie w ciągu kilku godzin.
Tym razem z rozkazu Eurysteusza, wyruszył nad jezioro Stymfalos. Miał wytępić tamtejsze straszliwe ptaki. Najpierw wystraszył je, a gdy wzbiły się w powietrze, zaczął do nich strzelać z łuku. Zabił je wszystkie. Król rozgniewany ciągłymi sukcesami Heraklesa , wysłał go na Kretę, by odnalazł, schwytał i dostarczył mu byka olbrzyma. To też udało się młodzieńcowi.
Następnie władca posłał Heraklesa do Tracji po czwórkę cudownych rumaków. I to zadanie mężczyźnie udało się wykonać. Następnymi zadaniami było przyniesienie pasa Amazonki i zabranie wołów Geriona.
W drodze powrotnej na Heraklesa napadły wojska Sycylijskie, z pomocą Zeusa, udało się pokonać żołnierzy. Herakles udał się na koniec świata, gdzie jabłonie rodziły złote jabłka. Zdobył je trzy. Na zakończenie swej pokuty Herakles musiał iść do Hadesu, i zabrać z niego Cerbera. I ta praca została dobrze przez niego wykonana.
Herakles oswobodzony spod władzy Eurysteusza, udał się do Kaukazu i uwolnił Prometeusza. Po uwolnieniu mężczyzny, Herakles został złapany do niewoli, i pozostał w niej trzy lata. Gdy odzyskał wolność poślubił Dejanirę. Przed śmiercią centaur zapewnił kobietę, że jeżeli umoczy koszulę w jego krwi, i da mężowi przywróci jej miłość męża. Wkrótce potem zazdrosna Dejanira, dała mężowi koszulę. Gdy ją założył, zatruta krew centaura, wsiąkła w jego ciało. Wywołała wielki ból i cierpienia bohatera. Herakles nie mogąc znieść męczarni, kazał zanieść się na szczyt góry i sporządzić stos pogrzebowy. Zeus zapalił stos piorunem, a Herakles ostatkiem sił wszedł w płomienie.
Wtedy ukazała się chmura, która zabrała go na Olimp, i stał się nieśmiertelny. Dostał za żonę Hebe.
YOU ARE READING
Herakles
Historical FictionPewnego dnia Herakles, wracając z polowania spotkał dwie kobiety. Pierwsza z nich, Rozkosz, obiecała mu wszelkie radości życia, jeżeli pójdzie za nią. Druga, Cnota, mówiła o pełnej niebezpieczeństw drodze, która będzie go prowadzić do wiecznej chwał...