𝐑𝐄𝐍 𝐀𝐌𝐀𝐌𝐈𝐘𝐀
' 𝐉𝐎𝐊𝐄𝐑 '𝘳𝘦𝘯 𝘢𝘱𝘱𝘦𝘢𝘳𝘴 𝘲𝘶𝘪𝘦𝘵 𝘢𝘯𝘥 𝘥𝘰𝘤𝘪𝘭𝘦, 𝘣𝘶𝘵 𝘵𝘩𝘪𝘴 𝘣𝘦𝘩𝘢𝘷𝘪𝘰𝘳 𝘪𝘴 𝘢 𝘱𝘳𝘰𝘧𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘳𝘶𝘴𝘦 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘩𝘪𝘥𝘦𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵 𝘰𝘧 𝘢 𝘵𝘳𝘪𝘤𝘬𝘴𝘵𝘦𝘳. 𝘩𝘦 𝘪𝘴 𝘯𝘰𝘵 𝘷𝘦𝘳𝘺 𝘵𝘢𝘭𝘬𝘢𝘵𝘪𝘷𝘦, 𝘣𝘶𝘵 𝘩𝘦 𝘪𝘴 𝘤𝘰𝘶𝘳𝘢𝘨𝘦𝘰𝘶𝘴 𝘢𝘯𝘥 𝘸𝘪𝘴𝘦 𝘪𝘯 𝘵𝘢𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘢𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯𝘴 𝘢𝘯𝘥 𝘢𝘭𝘴𝘰 𝘩𝘢𝘴 𝘢 𝘴𝘵𝘳𝘰𝘯𝘨 𝘴𝘦𝘯𝘴𝘦 𝘰𝘧 𝘫𝘶𝘴𝘵𝘪𝘤𝘦. 𝘩𝘦 𝘩𝘢𝘴 𝘢 𝘧𝘳𝘦𝘦 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘵; 𝘥𝘦𝘴𝘱𝘪𝘵𝘦 𝘩𝘪𝘴 𝘴𝘰𝘤𝘪𝘢𝘭 𝘴𝘵𝘢𝘯𝘥𝘪𝘯𝘨 𝘢𝘯𝘥 𝘩𝘰𝘸 𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳𝘴 𝘷𝘪𝘦𝘸 𝘩𝘪𝘮, 𝘩𝘦 𝘯𝘦𝘷𝘦𝘳 𝘴𝘵𝘰𝘱𝘴 𝘤𝘩𝘰𝘰𝘴𝘪𝘯𝘨 𝘩𝘪𝘴 𝘰𝘸𝘯 𝘱𝘢𝘵𝘩.
𝘦𝘢𝘳𝘭𝘺 𝘰𝘯 𝘳𝘦𝘯 𝘨𝘰𝘵 𝘪𝘯𝘷𝘰𝘭𝘷𝘦𝘥 𝘪𝘯 𝘢𝘯 𝘪𝘯𝘤𝘪𝘥𝘦𝘯𝘵 𝘸𝘩𝘦𝘳𝘦 𝘩𝘦 𝘸𝘪𝘵𝘯𝘦𝘴𝘴𝘦𝘥 𝘢 𝘸𝘰𝘮𝘢𝘯 𝘣𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘩𝘢𝘳𝘢𝘴𝘴𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘢 𝘮𝘢𝘯, 𝘢𝘯𝘥 𝘴𝘵𝘰𝘱𝘱𝘦𝘥 𝘩𝘪𝘮, 𝘰𝘯𝘭𝘺 𝘧𝘰𝘳 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘢𝘯 𝘵𝘰 𝘴𝘶𝘦 𝘩𝘪𝘮 𝘢𝘯𝘥 𝘱𝘳𝘦𝘴𝘴 𝘤𝘩𝘢𝘳𝘨𝘦𝘴. 𝘪𝘵 𝘪𝘴 𝘭𝘢𝘵𝘦𝘳 𝘳𝘦𝘷𝘦𝘢𝘭𝘦𝘥 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘢𝘯 𝘸𝘢𝘴 𝘢 𝘱𝘰𝘸𝘦𝘳𝘧𝘶𝘭 𝘱𝘰𝘭𝘪𝘵𝘪𝘤𝘪𝘢𝘯 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘴𝘵𝘳𝘰𝘯𝘨 𝘤𝘰𝘯𝘯𝘦𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯𝘴 𝘵𝘰 𝘵𝘩𝘦 𝘱𝘰𝘭𝘪𝘤𝘦 𝘥𝘦𝘱𝘢𝘳𝘵𝘮𝘦𝘯𝘵. 𝘢𝘴 𝘢 𝘳𝘦𝘴𝘶𝘭𝘵 𝘰𝘧 𝘩𝘪𝘴 𝘪𝘯𝘵𝘦𝘳𝘷𝘦𝘯𝘵𝘪𝘰𝘯, 𝘢𝘯𝘥 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘢𝘯'𝘴 𝘪𝘯𝘫𝘶𝘳𝘪𝘦𝘴, 𝘵𝘩𝘦 𝘪𝘯𝘤𝘪𝘥𝘦𝘯𝘵 𝘸𝘦𝘯𝘵 𝘥𝘰𝘸𝘯 𝘰𝘯 𝘩𝘪𝘴 𝘱𝘦𝘳𝘮𝘢𝘯𝘦𝘯𝘵 𝘳𝘦𝘤𝘰𝘳𝘥, 𝘢𝘯𝘥 𝘳𝘦𝘯 𝘸𝘢𝘴 𝘴𝘶𝘣𝘴𝘦𝘲𝘶𝘦𝘯𝘵𝘭𝘺 𝘦𝘹𝘱𝘦𝘭𝘭𝘦𝘥. 𝘢𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘤𝘰𝘶𝘳𝘵 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘪𝘯𝘨, 𝘩𝘦 𝘸𝘢𝘴 𝘵𝘰𝘭𝘥 𝘵𝘰 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘧𝘦𝘳 𝘴𝘤𝘩𝘰𝘰𝘭𝘴, 𝘢𝘯𝘥 𝘮𝘰𝘷𝘦 𝘢𝘸𝘢𝘺, 𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘥𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘩𝘪𝘴 𝘱𝘢𝘳𝘦𝘯𝘵𝘴 𝘢𝘨𝘳𝘦𝘦𝘥 𝘵𝘰, 𝘵𝘩𝘶𝘴 𝘭𝘦𝘢𝘷𝘪𝘯𝘨 𝘩𝘪𝘮 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘤𝘢𝘳𝘦 𝘰𝘧 𝘴𝘰𝘫𝘪𝘳𝘰 𝘴𝘢𝘬𝘶𝘳𝘢.𝘢𝘧𝘵𝘦𝘳 𝘩𝘦 𝘢𝘳𝘳𝘪𝘷𝘦𝘴 𝘢𝘵 𝘴𝘩𝘪𝘣𝘶𝘺𝘢, 𝘢 𝘮𝘺𝘴𝘵𝘦𝘳𝘪𝘰𝘶𝘴 𝘢𝘱𝘱𝘭𝘪𝘤𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘴𝘵𝘢𝘳𝘵𝘴 𝘶𝘱 𝘰𝘯 𝘩𝘪𝘴 𝘱𝘩𝘰𝘯𝘦, 𝘮𝘶𝘤𝘩 𝘵𝘰 𝘩𝘪𝘴 𝘤𝘰𝘯𝘧𝘶𝘴𝘪𝘰𝘯. 𝘵𝘩𝘦 𝘸𝘰𝘳𝘭𝘥 𝘢𝘳𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘩𝘪𝘮 𝘴𝘭𝘰𝘸𝘴 𝘵𝘰 𝘢 𝘩𝘢𝘭𝘵, 𝘢𝘯𝘥 𝘢 𝘧𝘪𝘦𝘳𝘺 𝘣𝘭𝘶𝘦 𝘧𝘪𝘨𝘶𝘳𝘦 𝘮𝘢𝘯𝘪𝘧𝘦𝘴𝘵𝘴 𝘣𝘦𝘧𝘰𝘳𝘦 𝘩𝘪𝘴 𝘦𝘺𝘦𝘴, 𝘧𝘰𝘭𝘭𝘰𝘸𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘢 𝘷𝘪𝘴𝘪𝘰𝘯 𝘰𝘧 𝘵𝘩𝘦 𝘧𝘭𝘢𝘮𝘦𝘴 𝘥𝘦𝘷𝘦𝘭𝘰𝘱𝘪𝘯𝘨 𝘢 𝘳𝘦𝘥 𝘨𝘳𝘪𝘯, 𝘢𝘯𝘥 𝘩𝘪𝘮𝘴𝘦𝘭𝘧 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘺𝘦𝘭𝘭𝘰𝘸 𝘦𝘺𝘦𝘴. 𝘢𝘧𝘵𝘦𝘳𝘸𝘢𝘳𝘥, 𝘢𝘴 𝘵𝘪𝘮𝘦 𝘳𝘦𝘴𝘶𝘮𝘦𝘴, 𝘳𝘦𝘯 𝘴𝘦𝘦𝘮𝘪𝘯𝘨𝘭𝘺 𝘥𝘦𝘭𝘦𝘵𝘦𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘢𝘱𝘱𝘭𝘪𝘤𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘢𝘯𝘥 𝘮𝘢𝘬𝘦𝘴 𝘩𝘪𝘴 𝘸𝘢𝘺 𝘵𝘰 𝘢 𝘤𝘰𝘧𝘧𝘦𝘦 𝘴𝘩𝘰𝘱 𝘤𝘢𝘭𝘭𝘦𝘥 𝘤𝘢𝘧𝘦 𝘭𝘦 𝘣𝘭𝘢𝘯𝘤, 𝘰𝘸𝘯𝘦𝘥 𝘣𝘺 𝘴𝘰𝘫𝘪𝘳𝘰 𝘴𝘢𝘬𝘶𝘳𝘢.
𝘩𝘦 𝘢𝘳𝘳𝘪𝘷𝘦𝘴 𝘵𝘰 𝘧𝘪𝘯𝘥 𝘴𝘰𝘫𝘪𝘳𝘰 𝘴𝘱𝘦𝘢𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘤𝘶𝘴𝘵𝘰𝘮𝘦𝘳𝘴. 𝘴𝘰𝘫𝘪𝘳𝘰 𝘪𝘴 𝘴𝘶𝘳𝘱𝘳𝘪𝘴𝘦𝘥 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘵𝘩𝘦 "𝘱𝘶𝘯𝘬 𝘬𝘪𝘥" 𝘩𝘦 𝘸𝘢𝘴 𝘢𝘴𝘬𝘦𝘥 𝘵𝘰 𝘭𝘰𝘰𝘬 𝘢𝘧𝘵𝘦𝘳 𝘪𝘴 𝘳𝘦𝘯. 𝘴𝘰𝘫𝘪𝘳𝘰 𝘴𝘩𝘰𝘸𝘴 𝘩𝘪𝘮 𝘩𝘪𝘴 𝘯𝘦𝘸 𝘳𝘰𝘰𝘮 𝘢𝘯𝘥 𝘴𝘢𝘺𝘴 𝘩𝘦 𝘩𝘢𝘴 𝘵𝘰 𝘣𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘰𝘯𝘦 𝘵𝘰 𝘤𝘭𝘦𝘢𝘯 𝘪𝘵 𝘶𝘱. 𝘩𝘦 𝘢𝘭𝘴𝘰 𝘵𝘰𝘶𝘤𝘩𝘦𝘴 𝘶𝘱𝘰𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘥𝘦𝘵𝘢𝘪𝘭𝘴 𝘰𝘧 𝘵𝘩𝘦 𝘪𝘯𝘤𝘪𝘥𝘦𝘯𝘵 𝘧𝘰𝘳 𝘢 𝘣𝘳𝘪𝘦𝘧 𝘮𝘰𝘮𝘦𝘯𝘵 𝘣𝘦𝘧𝘰𝘳𝘦 𝘭𝘦𝘢𝘷𝘪𝘯𝘨 𝘩𝘪𝘮 𝘢𝘭𝘰𝘯𝘦, 𝘵𝘩𝘰𝘶𝘨𝘩 𝘩𝘦 𝘢𝘭𝘴𝘰 𝘸𝘢𝘳𝘯𝘴 𝘳𝘦𝘯 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘪𝘧 𝘩𝘦 𝘤𝘢𝘶𝘴𝘦𝘴 𝘢𝘯𝘺 𝘵𝘳𝘰𝘶𝘣𝘭𝘦, 𝘩𝘦 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘬𝘪𝘤𝘬 𝘩𝘪𝘮 𝘰𝘶𝘵.
𝘢𝘴 𝘳𝘦𝘯 𝘱𝘳𝘦𝘱𝘢𝘳𝘦𝘴 𝘧𝘰𝘳 𝘣𝘦𝘥, 𝘩𝘦 𝘳𝘦𝘤𝘢𝘭𝘭𝘴 𝘵𝘩𝘦 𝘪𝘯𝘤𝘪𝘥𝘦𝘯𝘵, 𝘵𝘩𝘪𝘯𝘬𝘪𝘯𝘨 𝘵𝘰 𝘩𝘪𝘮𝘴𝘦𝘭𝘧 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘩𝘦 𝘫𝘶𝘴𝘵 𝘤𝘰𝘶𝘭𝘥𝘯'𝘵 𝘪𝘨𝘯𝘰𝘳𝘦 𝘵𝘩𝘦 𝘸𝘰𝘮𝘢𝘯 𝘣𝘦𝘪𝘯𝘨 𝘩𝘢𝘳𝘢𝘴𝘴𝘦𝘥. 𝘩𝘦 𝘩𝘦𝘢𝘳𝘴 𝘩𝘪𝘴 𝘱𝘩𝘰𝘯𝘦 𝘳𝘪𝘯𝘨𝘪𝘯𝘨, 𝘢𝘯𝘥 𝘵𝘰 𝘩𝘪𝘴 𝘴𝘶𝘳𝘱𝘳𝘪𝘴𝘦, 𝘩𝘦 𝘧𝘪𝘯𝘥𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘮𝘺𝘴𝘵𝘦𝘳𝘪𝘰𝘶𝘴 𝘢𝘱𝘱𝘭𝘪𝘤𝘢𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘧𝘳𝘰𝘮 𝘣𝘦𝘧𝘰𝘳𝘦 𝘪𝘴 𝘴𝘵𝘪𝘭𝘭 𝘵𝘩𝘦𝘳𝘦, 𝘥𝘦𝘴𝘱𝘪𝘵𝘦 𝘩𝘢𝘷𝘪𝘯𝘨 𝘥𝘦𝘭𝘦𝘵𝘦𝘥 𝘪𝘵 𝘦𝘢𝘳𝘭𝘪𝘦𝘳. 𝘩𝘦 𝘴𝘩𝘰𝘳𝘵𝘭𝘺 𝘧𝘢𝘭𝘭𝘴 𝘢𝘴𝘭𝘦𝘦𝘱 𝘢𝘧𝘵𝘦𝘳𝘸𝘢𝘳𝘥.
𝘩𝘦 𝘢𝘸𝘢𝘬𝘦𝘯𝘴 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘷𝘦𝘭𝘷𝘦𝘵 𝘳𝘰𝘰𝘮 𝘢𝘯𝘥 𝘧𝘪𝘯𝘥𝘴 𝘩𝘪𝘮𝘴𝘦𝘭𝘧 𝘪𝘯 𝘱𝘳𝘪𝘴𝘰𝘯 𝘨𝘢𝘳𝘣𝘴, 𝘦𝘷𝘦𝘯 𝘣𝘰𝘶𝘯𝘥 𝘪𝘯 𝘩𝘢𝘯𝘥𝘤𝘶𝘧𝘧𝘴 𝘸𝘪𝘵𝘩 𝘢 𝘣𝘢𝘭𝘭 𝘢𝘯𝘥 𝘤𝘩𝘢𝘪𝘯 𝘰𝘯 𝘩𝘪𝘴 𝘭𝘦𝘨. '𝘪𝘨𝘰𝘳' 𝘨𝘳𝘦𝘦𝘵𝘴 𝘩𝘪𝘮, 𝘢𝘯𝘥 𝘢 𝘱𝘢𝘪𝘳 𝘰𝘧 𝘵𝘸𝘪𝘯𝘴 𝘵𝘦𝘭𝘭 𝘩𝘪𝘮 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘩𝘦 𝘪𝘴 𝘴𝘵𝘪𝘭𝘭 𝘢𝘴𝘭𝘦𝘦𝘱 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘳𝘦𝘢𝘭 𝘸𝘰𝘳𝘭𝘥. 𝘪𝘨𝘰𝘳 𝘦𝘹𝘱𝘭𝘢𝘪𝘯𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘵𝘩𝘦 𝘷𝘦𝘭𝘷𝘦𝘵 𝘳𝘰𝘰𝘮 𝘪𝘴 𝘢 𝘱𝘭𝘢𝘤𝘦 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘦𝘹𝘪𝘴𝘵𝘴 𝘣𝘦𝘵𝘸𝘦𝘦𝘯 𝘥𝘳𝘦𝘢𝘮 𝘢𝘯𝘥 𝘳𝘦𝘢𝘭𝘪𝘵𝘺, 𝘢𝘯𝘥 𝘪𝘴 𝘰𝘯𝘭𝘺 𝘢𝘤𝘤𝘦𝘴𝘴𝘪𝘣𝘭𝘦 𝘵𝘰 𝘵𝘩𝘰𝘴𝘦 𝘸𝘩𝘰 𝘩𝘢𝘷𝘦, 𝘪𝘯 𝘴𝘰𝘮𝘦 𝘧𝘰𝘳𝘮, 𝘮𝘢𝘥𝘦 𝘢 𝘤𝘰𝘯𝘵𝘳𝘢𝘤𝘵. 𝘩𝘦 𝘵𝘩𝘦𝘯 𝘦𝘹𝘱𝘭𝘢𝘪𝘯𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘩𝘦 𝘣𝘳𝘰𝘶𝘨𝘩𝘵 𝘩𝘪𝘮 𝘩𝘦𝘳𝘦 𝘪𝘯 𝘰𝘳𝘥𝘦𝘳 𝘵𝘰 𝘥𝘪𝘴𝘤𝘶𝘴𝘴 𝘢𝘯 𝘪𝘮𝘱𝘰𝘳𝘵𝘢𝘯𝘵 𝘮𝘢𝘵𝘵𝘦𝘳 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘢𝘧𝘧𝘦𝘤𝘵 𝘩𝘪𝘴 𝘭𝘪𝘧𝘦. 𝘪𝘨𝘰𝘳 𝘢𝘭𝘴𝘰 𝘳𝘦𝘧𝘦𝘳𝘴 𝘵𝘰 𝘳𝘦𝘯 𝘢𝘴 𝘢 "𝘱𝘳𝘪𝘴𝘰𝘯𝘦𝘳 𝘰𝘧 𝘧𝘢𝘵𝘦," 𝘢𝘯𝘥 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘥𝘦𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘪𝘰𝘯 𝘢𝘸𝘢𝘪𝘵𝘴 𝘩𝘪𝘮 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘧𝘶𝘵𝘶𝘳𝘦. 𝘪𝘨𝘰𝘳 𝘵𝘩𝘦𝘯 𝘴𝘵𝘢𝘵𝘦𝘴 𝘵𝘩𝘢𝘵 𝘩𝘦 𝘸𝘪𝘭𝘭 𝘦𝘹𝘱𝘭𝘢𝘪𝘯 𝘮𝘰𝘳𝘦 𝘢𝘯𝘰𝘵𝘩𝘦𝘳 𝘵𝘪𝘮𝘦, 𝘢𝘴 𝘥𝘢𝘸𝘯 𝘩𝘢𝘴 𝘢𝘭𝘳𝘦𝘢𝘥𝘺 𝘢𝘱𝘱𝘳𝘰𝘢𝘤𝘩𝘦𝘥 𝘪𝘯 𝘵𝘩𝘦 𝘳𝘦𝘢𝘭 𝘸𝘰𝘳𝘭𝘥.