Dan bermula kembali back to the scene gitu. Aku dan mama berpindah pula ke Johor Bahru. Southern tigers spirit bermula membara dalam jiwa #hidupjdt👻. Aku study 2 loveable years with medinians. SMK Medini tetap di hati. Sini aku banyak belajar memimpin orang sekeliling dengan memimpin diri. Semuanya indah and we went through pentaksiran tingkatan tiga together. 2 tahun dihabiskan dengan indah. Nothing much to say kemana pergi pun semestinya menghadapi hari hari yang sama cuma handling berlainan individu also different identities if you know what i meant.
Precious moments spent well with precious ones. Tiada hari yang sempurna tanpa feeling complete with friends yang dianggap keluarga.That's how special it is having me in your life. Trust me i don't trust easily. Bila dah kenal dah rapat tolong hargai aku. Aku tak minta banyak cuma jaga kepercayaan aku and jangan sesekali layan aku ibarat tiang yang tiada perasaan. Peluang kedua sentiasa wujud tetapi jika hingga wujud peluang ketiga anggap aku sudi maafkan but what we had would never ever be the same. Remember that or be lost, find another heart to break. You'll never expect who would silently break you so awas dengan orang sekeliling be friendly and trustworthy but trust none.
Jeng Jeng jeng apa jadi? Kita rewind sikit. Dan tiba lah masa untuk membuat keputusan kembali ke selangor untuk ujian sijil pelajaran Malaysia(SPM) pula, aku tercabar sebab well still unmatured enough to think wisely and make the right decision. Nama pun anak mama kena ikut cakap mama, am I right? Heheheh. So yes aku ikut apa mama nak. We moved back to Selangor one week earlier.
Jejak Januari 2018 aku dah sedih. Sedih meninggal segalanya. Tipu lah tak rindu. Yang selalu pindah sekolah you feel me kan ?. Tapi aku bukan jenis lupa member ok. But if I did forget you, trust me you did something that makes you get kicked out from the list. Sekali dua kali you messed us up, aku boleh terima lagi. Tapi sabar aku ada had. Kepercayaan aku macam kaca. Pepatah budak keyboard warrior mesti tau hahahaha gurau. 'kepercayaan ibarat kaca, sekali pecah mustahil dicantumkan semula'.
Memang lumrah manusia sering buat silap, tetapi setahu aku semua manusia ada otak kan?. Sebelum apa apa kebodohan yang kau nak serlahkan, tolong guna otak sikit. Jangan buat malu diri. Jangan tunjuk sangat bodoh takut jodoh pun lari. Yes this time you win kenakan orang, esok lusa kau kena, pernah terfikir ?. Jangan drama lebih always blaming fate. The truth is simple. Karma is real la babe. Kalau bukan sekarang kau kena, masa depan nanti mungkin orang tua kau? Anak kau?. Think using your brain. Talking about maturity as well, tak kisah la umur kau berapa, kematangan bukan setakat peringkat umur. It's also how you think, react and respond.
JB surroundings aren't like Selangor.
YOU ARE READING
Ro-jak
Short StoryHari hari berganti, kini mengimbas kembali kenangan lalu hingga tiba ke suatu pengakhiran? ataupun detik permulaan yang baharu? Mari tentukan😉