chapter 3

48 7 0
                                    

Jin kini berada di rumah agam milik appanya. Berbaring di atas katil bersaiz king. Risau memikirkan keadaan yang lain. "diorang mesti risau kan aku.. tapi tak apa..aku tahu diorang selamat.. sekarang ni aku kena cari jalan keluar dari tempat ni.." kata jin sendiri.

Jin bangun lalu pergi ke arah meja cermin yang boleh tahan besar lah jugak. Dia melihat dirinya. Dari wajah, rambut sehingga pakaian, tak ubah seperti appa nya.

Tok! Tok! Tok!

Jin memandang kearah pintu. "Yee.." jawab jin malas. "Alfa ajak tuan jin turun makan malam.." kata pembantu rumah. Jin menggulingkan anak matanya.

"Ye lah.. aku tahu lah.. nanti aku turun.." kata jin menyampah. Dah nak masuk 13 kali pembantu rumah itu berulang alik untuk mengajak jin turun makan.

Dengan malas jin memulas tombol pintu dan menuju ke ruang meja makan. Sampai sahaja jin terus mengambil tempat di hadapan alfa kim.

"Apasal kau lambat sangat.. aku lapar kau tahu tak.." marah alfa kim. "Dah lapar tu makan je lah.. buat apa nak tunggu aku.." balas jin mendatar.

Alfa kim menarik nafas sedalam-dalamnya. "Kenapa kau kurang ajar sangat ni..! Aku ni alfa kau tahu tak..!" Tengking alfa kim.

Jin yang memotong stik terus terhenti. Dia memandang ke arah alfa kim dengan  muka menyampah. "So.. tak ganggu hidup aku pun kan.. kalau kau nak aku hormat kau.. kau kena hormat orang lain.." kata jin mendatar.

"Eeeeaaaarrrggg...!! dah lah aku tak nak makan.. " alfa kim menghentak meja makan  dan terus pergi dari situ . Jin hanya buat tak tahu sahaja. "Nak sangat cari gaduh.. huh kau yang koyak dulu.." jin tergelak sinis

♡♡♡

Leher, tangan dan kaki di gari. Mereka diasingkan. Jhope dan namjoon ,  jimin bersama taehyung dan jungkook. Manakala suga berada di tingkat bawah sekali.

Habis satu badan yoongi berbirat akibat di pukul dengan rantai besi. Muka di rendam dalam air yang begitu sejuk untuk beberapa minit.

Tak ubah seperti di neraka. Yoongi termenung. Dia melihat suami isteri itu sedang menangis di seberang . "Awak saya tak sanggup lagi jadi kuli dia.. jom lah kita lari dari sini.." pinta wanita itu.

"Awak ingat saya tak cuba.. awak tak ingat waktu kita cuba lari..tapi akhirnya kene tangkap jugak..nasib baik anak kita dapat lepaskan diri.. sekarang dia kene tangkap balik.."

Yoongi mula menjadi berminat dengan perbualan mereka. "Apa! Jungkook kena tangkap!" Membulat mata yoongi mendengar nama jungkook.

Yoongi membaca mantera supaya dapat berbual dengan pasangan itu. "Uncle, anty.. boleh dengar saya tak...uncle.. anty.."

Mereka segera mencari punca suara tersebut. "Saya dekat sini." Kata yoongi sambil melambai tangan kearah mereka. Mereka juga turut melambai.

"Saya kenal jungkook anty, uncle.. saya akan cari jalan supaya kita dapat keluar dari sini.." beritahu yoongi. Mereka hanya menganggukkan kepalanya.

Yoongi bangun dengan keadaan yang lemah menuju ke dinding sekelilingnya. Tapak tangannya menyentuh disetiap muka dinding tersebut.

Yoongi memejamkan matanya dan membukanya semula. "asal aku x dapat kesan yang lain..?" Kata yoongi pelik. Mata yoongi mula terbeliak.

"No..imposible.. tak mungkin diorang dah lari kan diri.." kata yoongi. Yoongi memandang ke arah mereka semula "unty , uncle.. ikut apa yang saya cakap..tutup mata dan baca mantra ini.. " pinta yoongi.

Mereka hanya menganggukkan kepala. "Zuitus, karpoisis..filtus.." yoongi menyuruh mereka mengulang sebanyak tiga kali.

"Unty dan uncle dh boleh buka mata." Terkejut mereka yang kini berada dalam keadaan halimunan. "Korang tunggu arahan yoongi.."

Yoongi melihat jam di dinding hampir menunjukkan pukul satu . Waktu makan petang. Pengawal pasti akan turun untuk memberi makanan.

3..2..1.. DONGGG!

Bunyi pintu yang di ketuk kuat menandakan masa untuk makan. Satu persatu makanan diagihkan. Yoongi memandang ke arah tuan dan puan jeon.

Yoongi meletakkan jari telunjuknya ke bibir untuk menyuruh tuan dan puan jeon agar  berdiam diri. Mereka hanya menganggukkan kepala.

Tiba2 kedengaran suara seorang wanita menjerit. "Aaaaa... sakit... tolong sakit... "rayunya. "tau sakit.. kau makan sekarang.. banyak songeh pulak.." kata pengawal tersebut.

"Tak nak...! Aku rela mati dari makan bende tu... "tengking wanita itu. " kau nak aku sumbatkan dalam mulut kau ke macam mana..."ugut pengawal tersebut. Kedengaran seperti bunyi grill wanita itu di buka.

"Kau keluar sekarang..! Cepat!" Tengking pengawal tersebut. Yoongi meninjau keadaan di luar. Kelihatan seorang wanita sedang di pukul rakus oleh pengawal tersebut.

"Aku kata KELUAR?! oh.. tak nk keluar ye.."segera pengawal itu menarik rambut wanita itu. "Ahhhh sakit.. to-tolong.." kata wanita itu tersedu-sedan.

Yoongi yang mendengar tangisan tersebut membuatkan dia marah. Dia tidak dapat lagi mengawal emosi yang sedang membuak-buak dalam dirinya.

Badannya mula perlahan lahan bertukar menjadi serigala yang agak besar.

anty dan uncle kim sudah tercengang melihat keadaan yoongi. "Unty , uncle jangan risau.. saya masih waras.." kata yoongi melalui fikiran.

Yoongi mendekat ke arah grill milik nya. Dengan sekali tumbukan grill tersebut melayang jauh yang menghasilkan bunyi yang kuat.

Pengawal yang berada di situ mula memandang ke arah punca bunyi itu. Kelihatan seekor serigala besar mula keluar. Tubuhnya dililiti dengan besi.

 Tubuhnya dililiti dengan besi

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Korang ni.. tak habis2 menyeksa orang yang tak bersalah. Kata yoongi dengan suara yang besar dan garau. Pengawal tersebut mula ketakutan.

"Aku nak kau lepaskan semua yang ada dalam bilik bawah tanah ni.....se.. ka.. rang.." yoongi mendekatkan mukanya ke arah beberapa pengawal yang berada dihadapannya.

Tanpa menunggu dengan segera pengawal tersebut membuka setiap ruang untuk membenarkan yang lain keluar. "Mana kawan2 aku.." soal yoongi tegas.

Mereka terus membawa yoongi ke ruang bilik yang lain. Anty dan uncle jeon turut ikut sama. Salah seorang membuka pintu tersebut. Yoongi melangkah masuk. KOSONG.

"MANA DIORANG SEMUAAA!?" bergema ruang bawah tanah disebabkan laungan yoongi. "Anty rasa mereka dapat lepaskan diri." Kata anty jeon.

❤❤❤
Maaf ler.. lambat update..
Busy study..😢
Tambah2 lagi otak tak berkembang
😂😂

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Mar 22, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

ALPHA BATTLE: The Legend Of The Golden Heart Of CrystalWhere stories live. Discover now