İstanbul,tarih boyu pek çok devlet tarafından defalarca kuşatıldı.Ancak
Bu kuşatmaların hiç biri sonuç vermedi.ta 'ki "FATİH SULTAN MEHMET'E kadar.İSTANBUL'UN FETHİNİN NEDENLERİ
İstanbul'un feth edilmesi osmanlı devlet açısından pek çok NEDENLER ötürü gerekliydi.bunun ilk sebebi Hz .MUHAMMEDİN bir hadisinde belirttiği:"konstantiniye elbette feth olacaktır.onu feth eden kumandan ne güzel kumandan onu feth eden asker ne güzel askerdir.Müjdesine nail olmaktı.
İstanbulun fethi siyasi sebeplerden dolayıda geçerliydi.Bizans imparatorluğu şehzadeleri kışkırtıyordu.Şehzadeler birbirlerine düşerek taht kavgasına tutuşuyordu.
Bizans konumu itibariyle Osmanlı devleti'nin Rumeli'de büyümesine engeldi.
Anadolu ve Rumeli toprakları arasında bağlantı sağlanamıyordu.
Istanbulun alınmasıyla Bu engel ortadan kalkacaktı.İstanbulun. fethiyle anadolu ve Rumeli arasında askeri geçiş için de engel kalmayacaktı.Bizanslılar avrupadaki hiristiyanları kışkırtarak.haçlı seferlerinin,yapılması için uygun koşulları yaratıyordu.Anadolu beyliklerini de osmanlı devletine karşı kışkırtıyordu.Bu da anadoludaki türkbirliğinin bozulmasına Neden oluyordu.Ekonomik sebepler,İstanbul'un fethini gerekli kılan bir başka unsurdu.İstanbul'un fethiyle osmanlı devleti,kara ve deniz ticaretinde avantajlı konuma geçecekti.
Ayrıca ipek yolunun bir yolunun hakim olacaktı.ISTANBULUN FETHİ IÇIN YAPILAN HAZIRLIKLAR
Istanbulun kuşatmasında kullanılmak üzere büyük toplar yapıldı.kuşatmaya denizden destek verilmesi için 400 parçalık donanma hazırladı.Mora'ya bir donanma gönderildi.venedik ve ceneviz'den sonra eflak,macaristan sırbistan ve karamanoğulları beyliği ile barış anlaşmaları yapıldı.Bizans imparatorunun elinde bulunan misivri,ahyolu vize ve silivri kaleleri Hazırlık sürecinde ele geçirildi.Rumeli (boğazkesen)hanı yapıldı.
BIZANSIN SAVUNMA HAZIRLIKLARI
Istanbulu çevreleyen surlar elden geçirildi.istihkam çalışmaları yapıldı.şehrin çalışması için yeni mevziler açıldı.imparator konstantin
Grit ve mora yarım adası başta olmak üzere,Haçlı dünyasından bir çok asker kiraladı.kentin deniz yüzünden savunması için Haliçin girişi eski gemi ve varillerle desteklenen büyük ve kalın bir zincirle kapatıldı.
Karışımı çok az kişi tarafından bilinen ve temas ettiği her şeyi yakan grejwa (rumateşi) stokları yapıldı.
Bu ateşin engel büyük özelliği,surlar dökülünce daha çok alevlenmesiydi.yiyecek,içecek ve ilaç stokları yapıldı.sivil halkı kuşatmaya karşı silahlandırdı.dahası halk arasından asker topladı.İSTANBUL'UN KUŞATILMASI VE
FETH EDILMESIFATİH SULTAN MEHMET Istanbulu feth ettiğinde daha 21 yaşındaydı.genç ve kararlıydı.kendine güvenen bir sultandı.6 nisan 1453 tarihinde kuşatmaların başlamasıyla savaş başladı.Papa bizansa tam techizatlı 5 yarım gemiyi silivriye gönderdi.gemiler osmanlı donanmasını geçerek Haliçe girdi.bu arada 2.Mehmet karadan Haliç'e 70 parçalık gemi indirdi.osmanlı ordusu 53 gün süren kuşatmanın ardından 29 Mayıs 1453'te Istanbulu fethetti.