Selam, bu ilk bölüm olduğu için biraz gerginim doğrusu. Ama size elimden geldiği kadar yardımcı olacağım.
Koreliler, Joseon Hanedanlığı dönemindeki Kral Sejong (1397-1450) tarafından yaratılmış benzersiz bir alfabe olan Hangıl'ı kullanmaktadır. Hangıl, dünyadaki alfabeler içinde yaratılış yılı bilinen tek alfabedir. Öğrenmesi ve kullanması kolay olan üstün bir alfabe olarak bilinmektedir. Aynı zamanda Kore'nin temsili kültürel mirasıdır.
Hangıl, on dört sessiz harf (ㄱ ㄴ ㄷ ㄹ ㅁ ㅂ ㅅ ㅇ ㅈ ㅊ ㅋ ㅌ ㅍ ㅎ) ve on sesli harften (ㅏ ㅑ ㅓ ㅕ ㅗ ㅛ ㅜ ㅠ ㅡ ㅣ) oluşmaktadır. Hangıl 24 harfin kombinasyonundan oluşur ve çok fazla sesi ifade edebilen özelliğiyle bilimsel açıdan ileri düzey bir alfabe olarak değerlendirilmektedir. UNESCO her yıl dünyada cehalete karşı önemli katkılarda bulunan insanlara 'Kral Sejong Okuryazarlık Ödülü' vermektedir. Bunun nedeni, herkesin kolayca öğrenip rahat bir şekilde kullanabildiği Hangıl'ı yaratan Kral Sejong'un çabasının takdir edilmesidir.
Büyük Kral Sejong
Büyük Kral Sejong Joseon Hanedanlığının dördüncü kralı olan Sejong, saltanatı döneminde bilim, ekonomi, savunma, sanat ve kültür alanları gibi birçok alanda büyük başarılara imza atmış saygın ve bilge bir kişidir. 1443 yılında herkesin kolayca öğrenebileceği etkili ve bilimsel bir yazı sistemi olan Hunminjeonggeum'ı yayınlamıştır.
şimdi de bu harfler nelermiş onlara bakalım
SESSİZ HARFLER:
ㄱ: G, g - ㄴ : N, n - ㄷ: D, d - ㄹ: R, r, L, l - ㅁ: M, m - ㅂ: B, b -ㅅ: S, s - ㅇ: ng - ㅈ: C, c - ㅊ: Ç, ç - ㅋ: K, k - ㅌ: T, t - ㅍ: P, p - ㅎ: H, h
ㅇ: sadece hecenin sonuna gelince 'ng' olur eğer sesili harfin başına gelirse etkisi olmaz.
ㄹ: Fark ettiğiniz gibi hem r hem de l olabiliyor hecenin başındaysa r sonundaysa l olur ve eğer art arda gelen heceler blabla ㄹ ㄹ blala gibi bu da l okunur.
SESLİ HARFLER:
Başta söylemek istediğim şey bütün sesli harflerin başına ng dediğimiz o ya benzeyen harften koymanız lazım.
ㅏ: A, a - ㅑ: Ya, ya - ㅓ: Eo, eo - ㅕ: Yeo, yeo - ㅗ: O,o - ㅛ: Yo, yo - ㅜ: U, u - ㅠ: Yu, yu - ㅡ:I, ı - ㅣ:İ, i
eveettt kkkkk bu bölüm bu kadar
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KORE HAKKINDA-1
ChickLitBu hikayede (kitapta) benim gibi koreye gitmek isteyenler için bilgiler düzenledim. Bu kitabı okuyan kişi beğenebilirse sevinirim. ada