Setelahnya sampai di sekolah. Aku dan Atikah pon keluar dari kereta. Aku mengikut akan belakang Atikah sepanjang jalan.
"Adelia !" Atikah memberhentikan jalan dan memanggil aku dengan nama panggilan aku. Selalunya "wei".
" yaa!" aku membalas. Lalu empat buah buku yang tebal yang dipegang nya tadi bertukar di tanggan aku.
"Nah! Bawa buku ni elok - elok" sinis Atikah Aku hanya mengganguk lalu mengikut perjalan nya.
Tiba perjalanya terhenti saat Tengku Rayyan Zafran lelaki yang kaya dan kacak dengan wajah kacukan mat saleh nya itu ialah boyfriend Atikah.
"Biy!" wajar Atikah kepada Rayyan. Aku hanya berdiam diri di situ.
"Ye sayang! And sebelah sayang ni sapa pula?" Rayyan menyoal.
"Ad.....
"Adelia ! Dia kawan sayang" Atikah mencelah.
"Ooo!" Rayyan melihat aku dari atas hingga bawah. Mata biru kacukan mat saleh nya itu tertumpu buku yang aku pegang.
"Boleh saye tolong awak bawa kan buku nii!!?" soal rayyan yang ingin menolong aku.
"Ok!" aku membalas lalu aku menghulurkan semua buku kepada Rayyan.
"Eh tak payah la! Bak semua buku tu aku bawa kan" kata Atirah menggambil semua buku itu lalu menarik tanggan aku ke tempat lain.
"Ih! Kau asal ih. Aku suruh kau bawa jaa pon. Nak jadi kuli aku pon susah ke ah. Kau tu tak setanding aku ingat tu. Kau kena berayukurla sebab mak ayah aku ambil kau. Kalau tak sekarang ni kau tak masuk dah sekolah ni and aku tak akan jumpa kau" tengking Atikah lalu pergi dari situ.
"Yalah! Betul la cakap kau. Aku ni bukanya kaya,cantik macam kau !" kata aku sendirian lalu perut aku tiba - tiba sakit.
"Aduhh sakit pulak perut ni !" aku pon berlari pergi ke tandas. Setelah selesainya segala urusan di tandas.
Jam loceng sekolah berbunyi menandakan waktu belajar sudah pon bermula. Aku pon berjalan dan pergi ke kelas.
"Haii girl !" wajar satu geng lelaki dengan tie diregangkan baju di bawa keluarkan rambut messy yang dilaputi pelbagai warna dan wajah yang berkacukan .
"Sorry! Saye dah nak masuk kelas. Nanti saya kna masuk bilik tahanan. Kalau lewat." kata aku dengan hendak cepatnya.
"Relax laa sayang ! Jom kita sama - sama masuk bilik tahanan. Syok paa tak payah belajar! Kita - kita jaa dalam tuu" kata seorang lelaki dari 3 lelaki yang paling hensem AFIQ HAIKAL ISKANDAR
"Hmm tak boleh laa saya kena belajar juga!" jawab aku spontan.
"Buat apa nak belajar. Biar lepak dengan kami lagi besttt!" kata seorang lelaki yang kedua paling hensem DANISH DARWISH
"tolong laa jangan desak saya. Saya nak belajar.. Dah la malas laa nak layan korang ni!" sinis aku lalu berlari pergi ke kelas.
Setibanya aku di depan kelas.
"Cikgu! Izinkan saya masuk ke kelas?" aku menyoal kepada cikgu Bahasa Melayu saharbainun. Cikgu yang paling garang di sekolah ni. Tengok rupa pon tau yang dia tengah marah kat aku.
"Adelia Safea Marissa! Cikgu tahan kamu masuk bilik TAHANAN" kata cikgu muktamad.
"Alah cikgu! Saya lewat 5 minit jaa. Boleh laa saya masuk cikgu. Saya tak nak masuk bilik tahanan!" merayu aku. Time tu aku sebak dan malu ramai pejar dalam kelas melihat aku..
"Lewat 5 minit jaa! Kamu dah ketinggalan banyak ILMU semasa dalam 5 minit. Dah! Muktamad bilik tahanan!"kata cikgu.
Aku hanya mengganguk lalu pergi ke bilik tahanan.
Aku pon membuka pintu. Alangkah terkejutnya aku....
YOU ARE READING
CINTAILAH AKU
RomanceAdelia safea marissa yang menjadi anak angkat kepada DATO HAMID seorang JUTAWAN dan PENGETUA di SEKOLAH HUMOR. Sekolah yang terkenal dengan pelajar - pelajar pandai , kaya dan berkacukan pelbagai negara. Adelia perempuan yang rajin , cantik dan tela...