-Czy widzisz ten blask odbitego księżyca w wodzie ? - zapytała matka swoją córkę . Córka jednak nie odpowiedziała , patrzyła z lekko otwartymi ustami w duży okrąg . Był to piękny widok. Po chwili ciszy odpowiedziała :
- Oczywiście, i jeśli to jest sen to proszę mnie nie budź - poczym rzuciła się matce w objęcia - nie budz mnie - szepneła i mocno zacisneła powieki - proszę...
Matka odzwzajemniła uścisk , ale też na słowa swojego kochania , na jej twarzy zagościł smutek . Wiedziała czego jej córka się obawia . Ona też się bała , ale nie mogła okazać słabości . Miały tylko siebie nawzajem i musiały się wspierać.Parę lat wcześniej :
Pomiedzy biblioteką , a małym parkiem , stał mały domek . Był on koloru jasnej zieleni z kilkoma małymi oknami . Dom posiadał też balkon z widokiem na morze . Balkon ten był miejscem spokoju i ciszy oraz pięknych widoków . Najbardziej lubiła tam prześadywać Maja . Córka księgowego i nauczycielki . Nie byli jednak tak zapracowani , by zapominać o obowiązkach rodzica . Byli przy swojej córce w ważnych jak i mniej ważnych etapach dorastania . Nigdy nie chcieli by ich córka Maja była słaba lub nieśmiała . Nikt jednak nie mógł przewidzieć tego , że gdy zabraknie jednego z członków rodziny Dipersów , wszystko się się rozmyje , poploncze i rozwali . Tak dobrze wam się wydaje Maja , w wieku siedmiu lat straciła ojca . Ojca , który zawsze troszczył się o nią i jej potrzeby jak i swojej żony . Wychowywał się on u rodziny zastępczej , państwa Ewelonów. Byli to dobrzy ludzie , ale często znikali na parę dni , jadąc w delegację czy na spotkanie rodzinne . Nie chcieli zabierać Max'a (ojca Maji) do swojej rodziny , bo ich rodzina była przeciw spotkaniu z odmieńcem . Zresztą od dziecka Max posiadał dość poważną wadę serca . Choroba dała o sobie znać dopiero kiedy Maja miała 7 lat . Maja i Stefania (matka Maji) nie mogły sobie tego wybaczyć .
- Gdyby tylko cofnąć czas , gdyby można byłoby ... - te słowa często były wymawiane z ust córki i jego żony .A teraz one patrzyły w dal i czuły się nie potrzebne i bezsilne. Gdyby był tu ojciec ... Gdyby on tu był ...
/////////////////////////////////////////////////////////////////
Po chwalony z wami !