" Kenapa kau masih single? Kenapa? Tak laku ke? Haha"
" Kau perlukan seseorang tahu tak? "
Langkahnya perlahan menuju arah yang tidak ada destinasinya . Hatinya kosong fikirannya penuh dengan soalan soalan yang mungkin tidak ada jawapannya. Perasaannya bercelaru. Kata kata mereka masih terngiang di kepalanya. Pandangan sinis mereka masih terbayang dimatanya. Hatinya sayu. Hanya kerana itu mereka menyingkirkannya.
Dia hanya berjalan tanpa tuju. Langsung tidak peduli dengan orang yang berada di taman malam ini melihatnya. Sampai disebuah pohon yang rendang dia duduk di kerusi kayu yang berada di bawah pohon itu. Duduk dan termenung. Sesekali dia mengeluh panjang.
Mereka menyingkirkannya kerana dia tidak seperti mereka. Dia tidak seperti orang lain. Kehidupannya begitu rumit. Perjalanan hidupnya tidak seperti orang lain yang lebih terbuka. Dia hanyalah dia. Sendirian. Dari dulu memang suka bersendirian. Jika orang lain suka bermain di taman dia lebih suka berada di atas atap rumahnya. Menulis. Mungkin kerana itu dia tidak ada kawan. Sampailah sekarang. Dia masih sendiri.
Tapi dia juga adalah manusia yang tahu rasa benci, suka , sayang , kasih dan cemburu pada seseorang. Ya... Dia memang cemburu setiap kali melihat mereka bersama orang tersayang dan dia ? Hanya sendirian. Tiada siapa yang peduli dengan dirinya. Tapi jika diberikan peluang dia juga mahukannya. Tidak!!! Dia mahukannya sekarang! dia dah penat sendirian. Dia tidak mahu sendirian lagi.
" Tapi......... Ada ke? Seseorang untuk aku? Wahh.... Molla...." Dia mengeluh. Dia sendiri tidak tahu siapa kah orangnya. Bagaimana rupanya? Bagaimana sikapnya? Bagaimana senyumannya?
" Yang pasti dia berada di bawah bulan yang sama dan dia berada di mana.. sekarang"Ujarnya lagi. Tiba tiba dia teringatkan satu lagu yang begitu sama dengan dirinya.
Anyone there? Is there anyone to hold onto me?
Even as i look around and i can't find anyone
Where are you, is there anyone who'll take me?
I can't stand this anymore, please come to me
The same path under the same moon lit sky
We'll probably end up falling asleep at the different place
Now i want to be with someone, i want to get rid of this loneliness
I don't wanna be alone anymore
Knock knock anyone there??
Nugu eopseo?Angin malam yang bertiup lembut menerbangkan rambut panjang gadis yang duduk di kerusi dibawah pohon rendang itu. Masih saja termenung. Memikirkan kenapa dirinya tidak boleh seperti orang lain? Gadis itu begitu asyik dalam dunianya sehinggakan tidak sedar kalau dirinya sedang diperhatikan oleh seseorang. Dah lama dia melihat gadis itu dan dirinya tertanya - tanya kenapa wajah comel gadis itu begitu muram dan sedih? Dan tanpa sedar kakinya melangkah mendekati gadis itu. Bibirnya tersenyum bila gadis itu langsung tidak menyedari kehadirannya.
" Ttokttok nugu eopseo?" Ujar gadis itu. Dengan itu......jari itu mengetuk kerusi kayu yang diduduki gadis itu.
Tuk tuk tuk
" Ttokttok nan yeogi isseo" mendengar itu si gadis membuka mata dan .......... Dia melihat ada seseorang berdiri dihadapannya sambil tersenyum indah kepadanya.
Okey... She find that someone special....🙂🙂 I am happy for her... 🙂
- The end -
YOU ARE READING
No One / One Shot Story
Romance~ Hasil dari mood aku yang agak² sentimental sekarang ni.. because i am so boring 😌😌 so aku tulis ini.... Jangan marah. Ini hanya imaginasi .. tidak terkait dengan sesiapa pun. ....... 😁😁😁 Cerita by myself dan juga turut menjadi inspirasi a...